@HansJan
Dank voor je reactie. Ik zat meer met de aansluitingen. Kan ik ze veilig verwijderen en andere lampjes aansluiten?
H7 led dimlicht vervangen
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De oude H7 lamp met driver (zwarte kastje) verwijderen en dan houd je de originele Valeo stekker over die op elke H7 (LED) lamp past 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- SaluG
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Zojuist de koplampen bekeken op bureautafel onder een lamp. Zo kon ik alles beter van elkaar onderscheiden. Heb de LED lampjes inmiddels vervangen met halogeen lampjes. Ik ga zo later testen.
Gisteravond had ik voor de zekerheid rondgekeken op marktplaats voor vervangende koplampen. Ik zag 2 hele nette heldere units bij een demontagebedrijf in Hoogeveen. Die heb ik vandaag van een zilveren A2 gehaald. Denk dat ik de Osram leds in die units ga plaatsen. De oude, mits ik ze niet vernield heb, gaan dan op marktplaats of ebay.
Voor de geïnteresseerden: het interieur van de donor-auto in Hoogeveen was voor zover ik kon zien in uitstekende staat. De lichtschakelaar en airco-paneel, stuurwiel, stoffen stoelen, originele radio. Het zag er allemaal prachtig uit. Verder heb ik niet gekeken. Ik geloof dat ie op de originele velgen 15 inch velgen stond en dat de wieldopjes er zelfs nog op zaten.
Helaas niet aan gedacht om foto's te maken i.v.m. tijdsnood (was bijna sluitingstijd).
Dus neem het van me aan en doe een belletje of vraag om foto's via Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... 2001-blauw
https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... 2001-zwart
Autodemontagebedrijf DB Demontage B.V.
Siemensstraat 16
7903 AZ Hoogeveen
Tel. 06-21532783
(de A2's van de advertenties heb ik niet bekeken. Ik zag de zilveren en had daar mijn zinnen op gezet)
-
- Audi A2 clublid
Dank voor deze tip, ik had ze er hierdoor vrij snel inzitten vandaag! Morgenochtend op tijd op pad en dan lekker met genoeg lichtTiccie schreef: ↑28 jan 2024, 16:37Voor degenen die de Philips lampen gaan plaatsen: je kunt de kunststof ring van de lamp draaien door de lamp plm een kleine halve slag te draaien in de ring. Daarmee kun je de ring eerst plaatsen en vastzetten in je koplamp en dan de lamp met een halve slag weer vastzetten in de ring.
Op zich heel logisch, alleen had ik niet gezien dat de ring vd lamp kon worden gehaald en daarmee werd de montage wel een puzzel :-)

- SaluG
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
@Duckman
De twee sets die ik besteld had, zijn vandaag bezorgd. Maar ik heb de Osram LEDs er al in zitten.
Ik vraag me nog steeds af wat de Osrams street legal maken tov van de Philips leds. Zijn er technische verschillen in de projectie van het licht? Zijn de Philips te fel?
Als het in principe niet veel verschilt, plaats ik de Philips in de Peugeot van mn vrouw.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring na morgen.
De twee sets die ik besteld had, zijn vandaag bezorgd. Maar ik heb de Osram LEDs er al in zitten.
Ik vraag me nog steeds af wat de Osrams street legal maken tov van de Philips leds. Zijn er technische verschillen in de projectie van het licht? Zijn de Philips te fel?
Als het in principe niet veel verschilt, plaats ik de Philips in de Peugeot van mn vrouw.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring na morgen.
- HansJan
- Moderator
LED heeft per definitie meer strooilicht dan standaard halogeen lampen. De Philips Lumiled's staan bekend om de hoge kwaliteit en lichtopbrengst. Echter, de wijze waarop het armatuur is gebouwd zal onder andere bepalen hoe het uiteindelijke lichtbeeld wordt, de koplamp en reflector zijn daarna de bepalende factoren voor het uiteindelijke lichtbeeld.
OSRAM heeft een naam hoog te houden en heeft een flinke stap voorwaarts gemaakt door deze lampen een officieel typegoedkeuring te laten geven zodat de markt in Duitsland bediend kan worden. De koper hoeft op deze manier geen TüV keuring te laten uitvoeren omdat de overheid vereist dat er alleen onderdelen met typegoedkeuring mogen worden geplaatst. Bijv. ook voor velgen.
Voor de Nederlandse markt maakt het (nog) niet uit, maar de APK eisen voor LED (dagrij) verlichting worden wel steeds strenger!
OSRAM heeft een naam hoog te houden en heeft een flinke stap voorwaarts gemaakt door deze lampen een officieel typegoedkeuring te laten geven zodat de markt in Duitsland bediend kan worden. De koper hoeft op deze manier geen TüV keuring te laten uitvoeren omdat de overheid vereist dat er alleen onderdelen met typegoedkeuring mogen worden geplaatst. Bijv. ook voor velgen.
Voor de Nederlandse markt maakt het (nog) niet uit, maar de APK eisen voor LED (dagrij) verlichting worden wel steeds strenger!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
Ik had vanochtend mooi helder licht! Ik moet de auto nog even voor een muur zetten om te zien hoe straks de lijn van het licht zal zijn.
Ik zal proberen een foto te maken. En zal dan ook eens proberen of het draaien van de Philips lamp in de zwarte ring effect heeft op het lichtbeeld.
Ik had iig geen seinende tegenliggers vanochtend!
Ik zal proberen een foto te maken. En zal dan ook eens proberen of het draaien van de Philips lamp in de zwarte ring effect heeft op het lichtbeeld.
Ik had iig geen seinende tegenliggers vanochtend!