Schroefjes en clipjes

Discussie over het exterieur van de A2
Plaats reactie
grijze_gebakje
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 mar 2024, 08:29 1 x

Goedemorgen,

Ik vroeg me af of iemand weet waar ik de juiste clipjes/speednuts met schroeven kan krijgen voor de bodemplaat? Ik bedoel dan voornamelijk de vierkante die in het subframe zitten. Degene die aan de voorste lip zitten (normale speednuts) heb ik reserve van.
En of er een (demontabel) alternatief is voor die plastic clipjes die de binnenkant van de wielkast vastzetten achter?

Kon zo niks vinden hiervan op het forum.
Alvast dank!
Audi A2 1.4 BBY (2004) | Pepperpots | Blijft een hobby :cool:
Peter_Maathuis
Moderator
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 apr 2024, 16:20 0 x

De meeste bevestigingsmiddelen zijn niet specifiek voor de A2 en dus kan de dealer misschien helpen.

De "clip" in het subframe (die dient als moer voor T25 schroeven van de bodemplaat) kun je met een tang een beetje uitbuigen om hem op zijn plaats te houden.

Wat je bedoelt met alternatief voor clips achterin (bevestiging wielkuip), snap ik niet. Dat zijn gewone indruk/doordruk-clips die ook bij de wielkuipen voor worden toegepast. Demonteren doe je door met een T25- of kruisschroevendraaier de centrale pen voorzichtig een paar mm in te drukken. Dan kun je de clip (schijf van ca 20 mm) eruit wippen met een platte schroevendraaier (of handig tooltje). Het pennetje druk je er van boven weer een stukje in. Zo is ie weer bruikbaar.
grijze_gebakje
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 apr 2024, 13:47 0 x

Dank voor je reactie. Er ontbreken bij mij (sinds aankoop al) een aantal van die metalen clipjes voor de T25 schroefjes. Vandaar de vraag. Ik kon ze zo niet vinden online, enkel "standaard" speednuts.

Dank voor de uitleg van die clipjes voor de spatborden. Bij mij zijn een deel helaas (lompigheid) gesneuveld bij het vervangen van de schokbrekers. Hier heb ik na zoeken al een alternatief voor gevonden.
Audi A2 1.4 BBY (2004) | Pepperpots | Blijft een hobby :cool:
Plaats reactie