vlekken op de lak

Discussie over het exterieur van de A2
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 okt 2012, 11:28 0 x

Als je geen ervaring hebt met "wetsanding" blijf daar dan ver vandaan of vraag iemand wie daar wel ervaring in heeft.
Bovendien heb je daar een lakdikte meter bij nodig om te weten wat je weg haalt.
Even te lang, even te veel druk en het leed is niet te overzien, weg blanke lak laag.
Dan rest alleen de spuiter nog maar.
Bovendien moet er met een machine nabewerkt worden om de schuurkrassen van het wetsanden eruit te polijsten, dat is met de hand bijna niet te doen.
Audi lak is over het algemeen nogal erg hard..........

Mijn advies: Laat het doen, desnoods door een forum lid met de benodigde apparaten, compounds en polijstmiddelen etc.
Gooi de vraag in de groep, mischien wil iemand je er mee helpen die de spullen in huis heeft.
Bij mij ben je van harte welkom, is alleen een beetje ver rijden................... ;)

Emiel mischien?
Kogelman

09 okt 2012, 16:57 0 x

[quote="rolf"]Als je geen ervaring hebt met "wetsanding" blijf daar dan ver vandaan of vraag iemand wie daar wel ervaring in heeft.
Bovendien heb je daar een lakdikte meter bij nodig om te weten wat je weg haalt.
Even te lang, even te veel druk en het leed is niet te overzien, weg blanke lak laag.
Dan rest alleen de spuiter nog maar.
Bovendien moet er met een machine nabewerkt worden om de schuurkrassen van het wetsanden eruit te polijsten, dat is met de hand bijna niet te doen.
Audi lak is over het algemeen nogal erg hard..........

Mijn advies: Laat het doen, desnoods door een forum lid met de benodigde apparaten, compounds en polijstmiddelen etc.
Gooi de vraag in de groep, mischien wil iemand je er mee helpen die de spullen in huis heeft.
Bij mij ben je van harte welkom, is alleen een beetje ver rijden................... ;)

Emiel mischien?[/quote]

Goed voorstel Rolf! Ik zou graag nog eens naar Noorwegen willen gaan (ik heb er ooit 3 weken rondgetrokken in een camper, heerlijk vrij kamperen), maar om alleen voor een polijstbeurt die kant op te komen is mij iets te gortig.
Met detailen heb ik geen ervaring ,laat staan met machinaal polijsten. Daar waag ik mij dan ook niet aan. Wel ben ik iemand die zijn wagenpark altijd regelmatig netjes wast en schoonhoudt van binnen en buiten. Maar mocht er van hier een deskundige detailer zijn die de uitdaging aandurft om tegen een onkostenvergoeding mijn zonnecreme vlekken permanent aan te pakken, dan sta ik daar vanzelfsprekend voor open.
Ik heb een ruime oprit en eventueel kan de A2 ook in mijn garage staan om behandeld te worden.
Catering wordt verzorgd. Ook kan ik naar de detailer toekomen, mits dat niet helemaal aan de andere kant van het land is van mij uit gezien (omgeving Deventer-Zwolle). Ik hoor het wel.
Ben_3L

09 okt 2012, 19:13 0 x

Ik wil je best helpen, maar woon in midden Limburg. Wel de andere kant van het land dus :lol: Heb alle noodzakelijke materialen.

Mocht niemand anders dichter in de buurt je kunnen helpen, dan ben je vanzelfsprekend welkom in het Limburgse.
Kogelman

09 okt 2012, 20:34 0 x

[quote="Ben_3L"]Ik wil je best helpen, maar woon in midden Limburg. Wel de andere kant van het land dus :lol: Heb alle noodzakelijke materialen.

Mocht niemand anders dichter in de buurt je kunnen helpen, dan ben je vanzelfsprekend welkom in het Limburgse.[/quote]

Bedankt voor je aanbod Ben, ik hou het in beraad mocht er niets anders op mijn pad komen.
Ik heb zojuist de vlekken met 100% (keuken)olijfolie behandeld, hierdoor zijn ze momenteel weg.
Afwachten hoe lang dit goed gaat. Op het Duitse forum las ik dat na polijsten en sealen de vlekken even verdwenen waren, maar na een aantal weken weer terug kwamen
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 okt 2012, 21:03 0 x

Ik heb je probleem even op het CarClean forum neergelegd, mischien komen er nog nuttige tips...............

http://www.forum.carclean.nl/cc_postst1 ... ekken.aspx

Edit:
Vrees toch dat je er mee moet leren leven........ :( nadat ik dit gelezen heb:

http://www.markwilson.co.uk/blog/2010/0 ... ntwork.htm

Hoewel er bij sommige de vlekken toch, weliswaar niet overal, weg bleven na een polijstbeurt.
Kogelman

10 okt 2012, 20:36 0 x

Nu, na 24 uur zijn de melkachtige vlekken nog steeds weg! Met dank aan de wonderolie.
Het begin is er, nu de komende weken afwachten.
okuki

05 dec 2012, 14:09 0 x

Hoe zit het nu eigenlijk met de vlekken, blijven ze weg? We zijn nu toch al 2 maand verder :)
Kogelman

05 dec 2012, 14:34 0 x

[quote="okuki"]Hoe zit het nu eigenlijk met de vlekken, blijven ze weg? We zijn nu toch al 2 maand verder :) [/quote]

Nee, na ruim een maand zag ik ze weer verschijnen. Iets olijfolie erop en weg zijn ze weer voor een aantal weken. In deze tijd van het jaar zie ik de A2 zelden bij daglicht, dus valt het niet echt op.
okuki

05 dec 2012, 20:56 0 x

[quote="Kogelman"]Nee, na ruim een maand zag ik ze weer verschijnen. Iets olijfolie erop en weg zijn ze weer voor een aantal weken.[/quote]
Beter een "halve" en tijdelijke oplossing dan geen ;)
Plaats reactie