Gloeilampjes achterlichten vervangen voor LED verlicting
[quote="Rens 79"][quote="Johan"]Zouden ze moeten verbieden, een rechter mistachterlicht....
Bij de A2 zit hij gelukkig alleen rechtst. Iedere auto die ik gehad heb of zal krijgen, draai ik rechts het lampje er zelfs uit!
Dan maar een foutmelding, als is dit ook wel op te lossen.[/quote]
Johan lees je eigen bericht nog eens terug,zoals je het nu omschrijft heb je helemaal geen mistachterlicht :lol:
groet Rens[/quote]
:oops:
Links inderdaad :mrgreen:
Bij de A2 zit hij gelukkig alleen rechtst. Iedere auto die ik gehad heb of zal krijgen, draai ik rechts het lampje er zelfs uit!
Dan maar een foutmelding, als is dit ook wel op te lossen.[/quote]
Johan lees je eigen bericht nog eens terug,zoals je het nu omschrijft heb je helemaal geen mistachterlicht :lol:
groet Rens[/quote]
:oops:
Links inderdaad :mrgreen:
aan Amsterram:
Wil je niet eens kijken wat het complete verhaal aan materiaal kost en eventueel een stukje arbeidstijd... en er dan een leuke prijs voor maken?
ik heb er ook wel oren naar namelijk...
Ik wil zelf namelijk de bovenste lamp delen van de achterlichtunits (mistlichten)
gaan aansturen als remlichten en de onderste juist als mist lichten...
wanneer ik achter mijn eigen auto rijdt vind ik het verwarrend hoe de verlichtingsindeling is.
Wil je niet eens kijken wat het complete verhaal aan materiaal kost en eventueel een stukje arbeidstijd... en er dan een leuke prijs voor maken?
Ik wil zelf namelijk de bovenste lamp delen van de achterlichtunits (mistlichten)
wanneer ik achter mijn eigen auto rijdt vind ik het verwarrend hoe de verlichtingsindeling is.
[quote="Woco"]aan Amsterram:
wanneer ik achter mijn eigen auto rijdt vind ik het verwarrend hoe de verlichtingsindeling is.[/quote]
LED verlichting update augustus 2012
De tijd vliegt en inmiddels toch er aan toe gekomen om verder te gaan met
vervangen van gewone gloeilampen door LED exemplaren.
STADSLICHT/REMLICHT:
Op Ebay een stadslicht/remlicht gevonden met fittingtype BAY15D:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0756054429
Voor als de link niet meer werkt, zoek aldaar op naam van de verkoper: bnkbuy2012
Lampen kosten US$ 13,99 per stuk, gratis verzendkosten.
Gegevens van de lamp:
14Watt led BAY15D Bright White.
Ben hier zeer tevreden over, mede omdat er niet met weerstanden gewerkt hoeft te worden,
m'n oude eigen led constructie (of jouw gloeilamp) eruit en deze erin zonder canbus error!!!
RICHTINGAANWIJZERS VOORKANT:
Inmiddels op Ebay High Power AMBER LEDs gevonden met een BAU15S fitting.
Dit zijn ook prettige LEDS, voldoende lichtopbrengst.
http://www.ebay.com/itm/2-x-1156-BAU15S ... 3f18022a09
Als de link niet meer werkt zie verkoper: ac-rc
Lampen kosten per 2 stuks US$ 43,88, gratis verzending.
Ziet er perfect uit, mede omdat het lamphuis nu niet meer 'oranje' ziet omdat de LED zelf zilverkleurig is.
Echter, net als bij m'n zelfgebouwde achterlichten moest er wel een weerstand parallel overheen gezet worden, anders knippert ie te snel.
50Watt 10Ohm weerstand, in metalen uitvoering, zie foto.
Deze had ik al eerder ergens via Marktplaats aangeschaft, paar euro per stuk.
Even met de multimeter gezocht welke 2 draden het waren en de weerstand aangesloten.
Werkt allemaal perfect en ziet er modern en gelikt uit!
ACHTERUITRIJLICHTEN EN MISTACHTERLICHTEN:
Tot op heden werken mijn oude oplossingen prima, maar als mij LEDS die er nu in zitten sneuvelen,
ga ik voor deze setjes:
http://www.ebay.com/itm/2x-1156-ba15s-9 ... 60&vxp=mtr
Van verkoper: creativeeos
Kosten US$ 32,69 per 2 stuks
Zie foto
Gezien de opbouw en het vermogen van deze LEDS perfecte oplossing.
Bij mijn A2 geen problemen met canbus errors.
DAGRIJVERLICHTING
Zie mijn eerdere oplossing hiervoor.
Nu heb ik in bestelling 2 stuks:
http://www.ebay.com/itm/320893282884?ss ... 1497.l2649
Zie foto
Verkoper: abestorange07
Kostte mij US$ 7,69 per 2 stuks verzendkosten US$ 5,99
wanneer ik achter mijn eigen auto rijdt vind ik het verwarrend hoe de verlichtingsindeling is.[/quote]
LED verlichting update augustus 2012
De tijd vliegt en inmiddels toch er aan toe gekomen om verder te gaan met
vervangen van gewone gloeilampen door LED exemplaren.
STADSLICHT/REMLICHT:
Op Ebay een stadslicht/remlicht gevonden met fittingtype BAY15D:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0756054429
Voor als de link niet meer werkt, zoek aldaar op naam van de verkoper: bnkbuy2012
Lampen kosten US$ 13,99 per stuk, gratis verzendkosten.
Gegevens van de lamp:
14Watt led BAY15D Bright White.
Ben hier zeer tevreden over, mede omdat er niet met weerstanden gewerkt hoeft te worden,
m'n oude eigen led constructie (of jouw gloeilamp) eruit en deze erin zonder canbus error!!!
RICHTINGAANWIJZERS VOORKANT:
Inmiddels op Ebay High Power AMBER LEDs gevonden met een BAU15S fitting.
Dit zijn ook prettige LEDS, voldoende lichtopbrengst.
http://www.ebay.com/itm/2-x-1156-BAU15S ... 3f18022a09
Als de link niet meer werkt zie verkoper: ac-rc
Lampen kosten per 2 stuks US$ 43,88, gratis verzending.
Ziet er perfect uit, mede omdat het lamphuis nu niet meer 'oranje' ziet omdat de LED zelf zilverkleurig is.
Echter, net als bij m'n zelfgebouwde achterlichten moest er wel een weerstand parallel overheen gezet worden, anders knippert ie te snel.
50Watt 10Ohm weerstand, in metalen uitvoering, zie foto.
Deze had ik al eerder ergens via Marktplaats aangeschaft, paar euro per stuk.
Even met de multimeter gezocht welke 2 draden het waren en de weerstand aangesloten.
Werkt allemaal perfect en ziet er modern en gelikt uit!
ACHTERUITRIJLICHTEN EN MISTACHTERLICHTEN:
Tot op heden werken mijn oude oplossingen prima, maar als mij LEDS die er nu in zitten sneuvelen,
ga ik voor deze setjes:
http://www.ebay.com/itm/2x-1156-ba15s-9 ... 60&vxp=mtr
Van verkoper: creativeeos
Kosten US$ 32,69 per 2 stuks
Zie foto
Gezien de opbouw en het vermogen van deze LEDS perfecte oplossing.
Bij mijn A2 geen problemen met canbus errors.
DAGRIJVERLICHTING
Zie mijn eerdere oplossing hiervoor.
Nu heb ik in bestelling 2 stuks:
http://www.ebay.com/itm/320893282884?ss ... 1497.l2649
Zie foto
Verkoper: abestorange07
Kostte mij US$ 7,69 per 2 stuks verzendkosten US$ 5,99
[quote="amsterram"]En de H7 LEDs voor in m'n dagrijverlichting:[/quote]
Netjes! Het wordt tijd dat die led-autolampen wat normale geprijsd worden. Ik vind 120 dollar aan led-lampjes namelijk iets te gek worden... Maar geloof graag dat het er sjiek uitziet!
Netjes! Het wordt tijd dat die led-autolampen wat normale geprijsd worden. Ik vind 120 dollar aan led-lampjes namelijk iets te gek worden... Maar geloof graag dat het er sjiek uitziet!
Zou er wel een paar bij je willen bestellen hahaha.
ben er ook mee bezig geweest, maar al die elektronica is niets voor mij.
Laat mij maar liever horloge's repareren haha.
Heb alleen led binnen verlichting en kenteken verlichting, idd de binnen verlichting
dimt ook nog, gewoon ledjes van heuts.
Maar even een vraag:welk type stadslicht zit er in W3W of W5W 10 watt?
Greezz Bandolero
ben er ook mee bezig geweest, maar al die elektronica is niets voor mij.
Laat mij maar liever horloge's repareren haha.
Heb alleen led binnen verlichting en kenteken verlichting, idd de binnen verlichting
dimt ook nog, gewoon ledjes van heuts.
Maar even een vraag:welk type stadslicht zit er in W3W of W5W 10 watt?
Greezz Bandolero
[quote="Bandolero"]Maar even een vraag:welk type stadslicht zit er in W3W of W5W 10 watt?
[/quote]
De stadslichten zijn 3W3, de 5W5 veroorzaakt de beruchte bruine verkleuring van het plastic geribbelde
omhulsel door te hoge warmteafgifte. Ik heb er zelf Led's in en voor de knipperlichten heb je ook gewone
lampjes die niet oranje zijn van buiten maar wel die kleur laten zien. Bij mijn auto staat de kleur (beetje iriserend metallic lichtgroen achtig) erg fraai.
Gompie
[/quote]
De stadslichten zijn 3W3, de 5W5 veroorzaakt de beruchte bruine verkleuring van het plastic geribbelde
omhulsel door te hoge warmteafgifte. Ik heb er zelf Led's in en voor de knipperlichten heb je ook gewone
lampjes die niet oranje zijn van buiten maar wel die kleur laten zien. Bij mijn auto staat de kleur (beetje iriserend metallic lichtgroen achtig) erg fraai.
Gompie