centrale vergrendeling

Discussie over het exterieur van de A2
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 aug 2011, 11:50 0 x

Ik zal het straks even nogmaals controleren en even de tijd opnemen. Het zou ook nog zo kunnen zijn dat het een in-uitschakelbare optie is (middels VAGCOM)

Theo
Thck

04 aug 2011, 13:30 0 x

Ik heb even het instructieboekje geraadpleegd en constateer dat indien met de centrale vergrendeling wordt ontgrendeld en niet binnen 60 sec een portier of achterklep wordt geopend de centrale vergrendeling weer wordt ingeschakeld.
Is iets anders dan wat ik dacht maar dit is wat ik bedoelde.

Theo
falcon

04 aug 2011, 14:01 0 x

[quote="Thck"]Is iets anders dan wat ik dacht maar dit is wat ik bedoelde[/quote]Jij hoeft dus niet binnen 6 seconden de sleutel in het contactslot te stoppen om te voorkomen dat de auto weer op slot gaat, zoals je in eerste instantie zei?
Thck

04 aug 2011, 14:23 0 x

Nee, dat is juist. Ik zat er naast.

Theo
j.hoeben1

04 aug 2011, 14:35 0 x

[quote="Thck"]Nee, dat is juist. Ik zat er naast.

Theo[/quote]

Oké Theo,
Je kan ook niet alles weten maar ik vond het wat vreemd en heb het toen even uitgeprobeerd. Je zou flink in de problemen kunnen komen als je ergens in Europa bent en je laat de sleutels in het koffer liggen en de auto sluit zich af. Trouwens ik kwam er achter dat mijn koffer niet open gaat als ik op het middelste knopje van koffer openen druk. Dit werkt niet!! Heb even de reservesleutel genomen en die werkt helemaal niet meer. Zal wel een nieuwe batterij in moeten. Dat is als je hem nooit gebruikt. Deze batterij zal wel heel langzaam leeg lopen ook als je hem niet gebruikt!

Groet,
Sjors
Romulus

04 aug 2011, 15:54 0 x

[quote="j.hoeben1"]Trouwens ik kwam er achter dat mijn koffer niet open gaat als ik op het middelste knopje van koffer openen druk. Dit werkt niet!! [/quote]Dit knopje moet je langer vasthouden, ca. 1-2 seconden, tot je het slot van de achterklep hoort openspringen. Je kunt de klep dan openen (de rest van de auto blijft afgesloten) en als je de klep dichtgooit, is alles weer dicht. Best praktisch om alleen even iets uit de kofferbak te halen.
[quote="j.hoeben1"]Heb even de reservesleutel genomen en die werkt helemaal niet meer. Zal wel een nieuwe batterij in moeten. Dat is als je hem nooit gebruikt. Deze batterij zal wel heel langzaam leeg lopen ook als je hem niet gebruikt![/quote]Dat denk ik idd ook; heb er thuis ook zo één. ;)
j.hoeben1

04 aug 2011, 17:23 0 x

[/quote]Dit knopje moet je langer vasthouden, ca. 1-2 seconden, tot je het slot van de achterklep hoort openspringen. Je kunt de klep dan openen (de rest van de auto blijft afgesloten) en als je de klep dichtgooit, is alles weer dicht. Best praktisch om alleen even iets uit de kofferbak te halen.
[/quote]Dat denk ik idd ook; heb er thuis ook zo één. ;) [/quote]

Oké Romulus,
Ik heb het geprobeerd en het werkt, kwestie van het knopje langer vasthouden. Maar nu komt het als je de klep dan dicht gooit is deze weer op slot en dat is toch wel lastig als je de sleutels nog in het koffer hebt liggen. Wat die ontgrendeling betreft heeft Theo dan gelijk. Ik had het nog nooit geprobeerd en zal het mij ook niet aanwennen want dan kan je er van op aan dat dit een keer fout gaat. Ik vind dat niet goed en niet logies.

Sjors
Romulus

04 aug 2011, 18:52 0 x

[quote="Romulus"]als je de klep dichtgooit, is alles weer dicht. Best praktisch om alleen even iets uit de kofferbak te halen.[/quote]
[quote="j.hoeben1"]Maar nu komt het als je de klep dan dicht gooit is deze weer op slot en dat is toch wel lastig als je de sleutels nog in het koffer hebt liggen.[/quote]Dat had ik hierboven al een beetje voorspeld ;)
Tip (geldt wat mij betreft sowieso): leg nooit je sleutel even in de auto! Je kunt hem na het openen van de klep meteen weer in je zak steken, hebt hem niet meer nodig om de auto af te sluiten - die is immers al meteen weer dicht. 't Is iets anders bij het instappen om weg te rijden, dan zou je 'm meteen in het contact kunnen steken.
Plaats reactie