Verwarmde spiegels??
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Decembermaand is de maand van de storingen geloof ik ....
Eerder deze week wilde het mechanisme van de linker rugleuning van de achterbank niet meer ontgrendelen en nu blijkt dat de bestuurdersspiegel niet verwarmd. Ik heb vandaag de spiegel voorzichtig losgehaald. De spiegel blijkt aangesloten maar wordt niet warm. Met een spanningsmeter heb ik vastgesteld dat het voltage op de signaaldraden schommelt tussen 0 en 9.6V. Een controle van de andere spiegel leert mij dat deze wel een stabiele spanning heeft van 11.6V.
Ik had verwacht dat deze signalen een relatie met elkaar zouden hebben, maar kennelijk is dit een gescheiden sturing in het systeem. Weet iemand hoe dit geregeld wordt?
Eerder deze week wilde het mechanisme van de linker rugleuning van de achterbank niet meer ontgrendelen en nu blijkt dat de bestuurdersspiegel niet verwarmd. Ik heb vandaag de spiegel voorzichtig losgehaald. De spiegel blijkt aangesloten maar wordt niet warm. Met een spanningsmeter heb ik vastgesteld dat het voltage op de signaaldraden schommelt tussen 0 en 9.6V. Een controle van de andere spiegel leert mij dat deze wel een stabiele spanning heeft van 11.6V.
Ik had verwacht dat deze signalen een relatie met elkaar zouden hebben, maar kennelijk is dit een gescheiden sturing in het systeem. Weet iemand hoe dit geregeld wordt?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Klinkt voor mij meer als een extra overgangsweerstand (lees beginnende kabelbreuk). Gaat de spanning
op en neer met het bewegen van de deur?
op en neer met het bewegen van de deur?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
Volgens mij werkt de verwarming van de buitenspiegels alleen samen de achterruitverwarming.
- HansJan
- Moderator
Ik heb de metingen verricht terwijl de deuren gesloten waren, spiegels uit behuizing en met achterruitverwarming ingeschakeld. De metingen op de connectors waren in stabiele situatie, dus zonder bewegingen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
hans, als je de glazen er toch uit heb (had) liggen, wissel ze eens om, meet en voel dan nog eens of het anders word.
spiegelglazen gaan wel eens stuk. (verwarming)
tevens kunnen de stekkertjes op de glazen wel eens geoxideerd zijn en voor problemen zorgen.
tevens kunnen de stekkertjes op de glazen wel eens geoxideerd zijn en voor problemen zorgen.
- Audi_gekkie
[quote="koop9"]hans, als je de glazen er toch uit heb (had) liggen, wissel ze eens om, meet en voel dan nog eens of het anders word.
tevens kunnen de stekkertjes op de glazen wel eens geoxideerd zijn en voor problemen zorgen.[/quote]
Kijk dit soort oplossingen/opmerkingen hebben we koop9 voor.
Maar ik denk dat Hans voor de spiegel heeft gemeten?
tevens kunnen de stekkertjes op de glazen wel eens geoxideerd zijn en voor problemen zorgen.[/quote]
Kijk dit soort oplossingen/opmerkingen hebben we koop9 voor.

Maar ik denk dat Hans voor de spiegel heeft gemeten?
- HansJan
- Moderator
Ik heb niet gemeld dat ik de spanning op de connectors ook heb gemeten zonder dat de spiegel aangesloten was. Dit gaf hetzelfde schommelende voltage wat ik niet opmerkte bij de andere spiegel. De spiegel heb ik daarmee uitgesloten, de connectoren zagen er nog fris uit en ik kan me niet aan de indruk intrekken dat de kabels ook storingsvrij zijn. Wil dat laatste nog wel een keer uitproberen.
Blijf ik benieuwd naar de aansturing van de spiegelverwarming. Ik kan me voorstellen dat hier nog een circuit of misschien zelfs canbus systeem voor zit. Maar dan zal het electrische schema geraadpleegd moeten worden. Iemand die hier inzage in heeft?
Blijf ik benieuwd naar de aansturing van de spiegelverwarming. Ik kan me voorstellen dat hier nog een circuit of misschien zelfs canbus systeem voor zit. Maar dan zal het electrische schema geraadpleegd moeten worden. Iemand die hier inzage in heeft?