Verwarmde spiegels??

Discussie over het exterieur van de A2
lemoi

15 dec 2013, 22:05 0 x

ik denk aan een paar dingen:
slecht contact ergens in een connector of een bijna kabel breuk
Andere dingen lijken me sterk. Ik heb nog niet op het schema gekeken maar geloof niet dat alle drie (spiegel,spiegel, ruit) een eigen aansturing hebben. Wordt te duur als dat zo zou zijn.
Maar het schema geeft uitsluitsel
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 dec 2013, 22:18 0 x

Ik ga de spiegel in de kerstvakantie weer loshalen en dan een volgende poging doen de oorzaak te vinden.

Bedankt voor je tips!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

06 okt 2014, 00:22 0 x

Door @koop9 werd ik erop gewezen dat in het portier een module zit waarop onder meer de spiegel is aangesloten. Deze module heb ik bij Jan Eenink vervangen voor een andere module en deze gaf helemaal geen spanning op de connectoren die in de spiegelbehuizing zitten. Jan had er nog eentje liggen en die gaf exact hetzelfde euvel als mijn module. Schommelende spanning tussen 0 en ca 9v. Zelfs met een andere kabel én spiegel hetzelfde resultaat.

Uit te sluiten zijn de spiegel, kabelboom en ogenschijnlijk ook de unit in het portier. Tenzij het een euvel is dat in meerdere auto's voorkomt getuige het feit dat @Ronald exact hetzelfde probleem heeft. Of zou het mogelijkerwijs nog in de comfortmodule kunnen zitten?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

06 okt 2014, 00:31 0 x

Ik heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar moet het 12V aangeven?
Met de comfortmodule heb je denk ik de keutel bij het schone eind. ;)
HansJan
Moderator

06 okt 2014, 00:38 0 x

Vorige pagina staat het antwoord op je vraag gekkie ;) .

Kans bestaat dat ik 3 defecte modules heb getest, dus een laatste poging om het met een goede te proberen ga ik zeker niet uit de weg. Helaas liggen die niet in het vak van de Audi dealer. Evenals de comfortmodule. Lastig om te tackelen dus ...
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 okt 2014, 12:18 0 x

Weet je zeker dat de andere spiegel het wel doet ? Je zult namelijk niet de eerste zijn waarbij na vervanging van een KSG, de spiegelverwarming niet is ingeschakeld, dacht kanaal 60.
HansJan
Moderator

06 okt 2014, 12:49 0 x

[quote="chipsoer"]Weet je zeker dat de andere spiegel het wel doet ? Je zult namelijk niet de eerste zijn waarbij na vervanging van een KSG, de spiegelverwarming niet is ingeschakeld, dacht kanaal 60.[/quote]
De spiegel aan de bijrijderskant wordt wel warm.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 okt 2014, 14:16 0 x

[quote="HansJan"][quote="chipsoer"]Weet je zeker dat de andere spiegel het wel doet ? Je zult namelijk niet de eerste zijn waarbij na vervanging van een KSG, de spiegelverwarming niet is ingeschakeld, dacht kanaal 60.[/quote]
De spiegel aan de bijrijderskant wordt wel warm.[/quote]

is dit ook zo met een andere KSG, ja ik weet dat je die hebt getest maar heb je ook getest of die wel aan de rechter zijde warm werd? misschien dat van die test KSG kanaal 60 zoals chipsoer zei niet aan staat.
HansJan
Moderator

06 okt 2014, 14:21 0 x

Ik weet dat niet meer 100% zeker, we hebben zoveel getest en geprobeerd. Maar als ik het goed begrijp is de KSG (staat voor?) in het bestuurdersportier verantwoordelijk voor zowel de sturing links als rechts? De unit kwam wel uit een auto die geen verwarmde spiegels had.

Daar ik eerder heb begrepen dat deze optie in elke auto zit en alleen mbv nieuwe spiegels met verwarmingsmodule in gebruik kan worden genomen had ik niet de indruk dat dit nog extra geactiveerd moet worden. Maar dat is uiteraard nog iets om te testen. Overigens kan ik kanaaltje 60 niet activeren, daar zal je vermoedelijk wel weer de grote toverdoos van @koop9 voor nodig hebben :lol:
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 okt 2014, 16:04 0 x

KSG (Komfort Steuer Gerät) oftewel in abn Komfort stuur apparaat (module), zit in het geheime vak onder je stoel en is het bovenste waar je recht tegenaan kijkt. Tip: kijk eens naar de productiedatum die erop staat, als die veel later is dan het bwjr van jou auto, zit er dus niet de originele in. En vermoedt ik wat ik eerder al beschreven heb. Moet je Vagcom voor hebben om e.e.a te wijzigen.
Plaats reactie