Verwarmde spiegels??
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb ook verwarmbare spiegels gekocht!
Jippie.
Alleen...: toen ik de bestaande er uit wilde halen zag ik dat die ook al verwarmbaar zijn.... Toch?
De achterruitverwarming doet het goed; de spiegels doen niks.
Kan dat aan een zekering liggen of zijn ze altijd geschakeld aan elkaar?
Jippie.
Alleen...: toen ik de bestaande er uit wilde halen zag ik dat die ook al verwarmbaar zijn.... Toch?
De achterruitverwarming doet het goed; de spiegels doen niks.
Kan dat aan een zekering liggen of zijn ze altijd geschakeld aan elkaar?
betutteling is zinloos; passie is Goud
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Aangezien onze A2,s al vele jaren oud zijn, zijn er vele die in de loop van de jaren een nieuw comfort stuurapparaat ingebouwd hebben, er wordt wel eens vergeten de oude instellingen in z,n geheel over te nemen bij de dealers. Ik heb het al een paar keer meegemaakt o.a bij m.n eigen A2. Aanpassing, kanaal 60, van stand 0 naar 1 ALS IK ME GOED HERINNER. Dacht het hier ook eens beschreven is, of anders wel op het Duitse forum.
- Peter_Maathuis
- Moderator
Volgens mij hoef je niets te coderen en werken de spiegels altijd wanneer de achterruitverwarming aan is. Ook onze Duitse vrienden reppen niet over coderen https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... Cckspiegel (en kanaal 60 in het KSG gaat over de automatische airco)
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Toch wel Peter, hij staat af fabriek goed ingesteld, maar als er een nieuw komfortstuurapparaat geinstalleerd is, kan het zijn dat ze dat vergeten in te stellen. In het kanaal kan ik me vergissen. Heb het bij me zelf toch meegemaakt en nog bij een ex-forumlid. Kijk eens in de link onderin. Staat het toch beschreven 

- Peter_Maathuis
- Moderator
Je hebt gelijk Eric! De Duitse vrienden snappen het "waarom" evenmin, maar kanaal 60 op 1 zetten wil wel eens helpen... Geen idee wat er gebeurt als je kanaal 60 op 1 zet terwijl je geen automatische airco hebt...
Es sind jedoch Fahrzeuge bekannt, bei denen eine Konfiguration im KSG erforderlich war. Grund hierfür ist nicht nachvollziehbar und kann auch nicht am Baujahr oder einem anderen Kriterium festgemacht werden.
Sollte die Funktion nach der Nachrüstung nicht gegeben sein, ist der Anpasskanal 60 im KSG zu prüfen und von „0“ auf „1“ zu stellen.
Es sind jedoch Fahrzeuge bekannt, bei denen eine Konfiguration im KSG erforderlich war. Grund hierfür ist nicht nachvollziehbar und kann auch nicht am Baujahr oder einem anderen Kriterium festgemacht werden.
Sollte die Funktion nach der Nachrüstung nicht gegeben sein, ist der Anpasskanal 60 im KSG zu prüfen und von „0“ auf „1“ zu stellen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Naast kanaaltje 60 op 1 meen ik dat de spiegelverwarming enkel werkt vanaf een bepaalde temperatuur?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
tsjonge jonge... Dacht ik met pug & play klaar te zijn, komen jullie de hoek om zeilen met "kanaal 60 op één zetten".
Ik, als technische leek sta dan weer meteen met piepende banden stil.
En als de achterruitverwarming het alleen doet met temperaturen lager dan vandaag, nou geef mijn portie dan maar aan fikkie.
De condens druipt van de ramen ( en spiegels) dus dan is achterruitverwarming handig.
Tsss.....sowiezo uiterst irritant als een auto gaat bepalen wanneer de achterruitverwarming wel of niet aan gaat. Dat bepaal IK.
IK heb er per slot van rekening voor betaald. Niet de A2. Wellicht iets te rancuneus mijnerzijds, maar ja...
Ook de neiwue spiegels er in gedaan... werkt niet.
Ik, als technische leek sta dan weer meteen met piepende banden stil.
En als de achterruitverwarming het alleen doet met temperaturen lager dan vandaag, nou geef mijn portie dan maar aan fikkie.
De condens druipt van de ramen ( en spiegels) dus dan is achterruitverwarming handig.
Tsss.....sowiezo uiterst irritant als een auto gaat bepalen wanneer de achterruitverwarming wel of niet aan gaat. Dat bepaal IK.
IK heb er per slot van rekening voor betaald. Niet de A2. Wellicht iets te rancuneus mijnerzijds, maar ja...
Ook de neiwue spiegels er in gedaan... werkt niet.
betutteling is zinloos; passie is Goud
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Veertienmeizeventien - dat geldt niet voor de achterruitverwarming. Ik doelde op de inschakeltemperatuur van de spiegels. Maar ik kan het nog steeds mis hebben, ik heb dit een keer in de 'wandelgang' opgevangen.
En hier de bevestiging: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ment-37943
Maar verderop wordt het weer ontkracht ...
En hier de bevestiging: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ment-37943
Maar verderop wordt het weer ontkracht ...

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Als zelfs de Duitsers het niet meer weten.. 
Volgens mij (maar dit is gebaseerd op iets wat ik ooit onthouden heb) moeten de zijspiegels meedoen als de achterruit verwarming wordt ingeschakeld via de knop op het airco paneel. En ze gaan ook automatisch aan onder de vier graden.
Kortom, meten is weten: staat er spanning op de contacten als je de achteruitverwarming aanzet?

Volgens mij (maar dit is gebaseerd op iets wat ik ooit onthouden heb) moeten de zijspiegels meedoen als de achterruit verwarming wordt ingeschakeld via de knop op het airco paneel. En ze gaan ook automatisch aan onder de vier graden.
Kortom, meten is weten: staat er spanning op de contacten als je de achteruitverwarming aanzet?