Achterruit gesneuveld

Discussie over het exterieur van de A2
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2022, 10:05 0 x

Gisteren is door een ongelukje met een aanhanger de achterruit gesneuveld.
Heb al een afspraak bij Carglass, kosten zijn rond de 800 euro.
Zou dat inclusief spoiler zijn?
Gebruikersavatar
Meepo
Audi A2 clublid
Berichten: 79
Lid geworden op: 24 jun 2021, 14:24
Locatie: Utrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

13 jun 2022, 12:01 0 x

Ai zeg! Daar kan makkelijk je een tweede hands klep incl ruit voor op de kop tikken volgens mij :o Maarja, dan zit je waarschijnlijk twee weken (zoekend en DIY'end) zonder achterruit..
1.2 TDI | Utrecht
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2022, 15:37 0 x

Zo wat een kosten zeg !

ik zou andere achterklep gekozen in kleur van auto als die er zijn of raam overzetten sloopachterraam foute kleur ..

Bij ons was eens lijm onderin hoek achterraam losgelaten in 2013 was dat denk ik??

Door jouw genoemde bedrijf achterraam mij toen vertelde ook kon breken bij demonteren en ze alvast uit voorzorg een raam konden leveren voor honderden euro's en daarbij de kosten van verlijmen nog bij kwam....
Dus niet ingegaan op hun offerte..honderden euro's armer zou zijn...

Ik bedacht van ,he schadebedrijven demonteren soms ook wel eens bij schades ook wel eens achter of voorramen etc..
Dit gedaan bekende schadebedrijf toen nog bekend van tv opnames "Care",ze vertelden van bangmakerij van dat ramen zou kunnen springen en lachden achter de balie... tja vaak als men onkundig of weinig ervaring hebben tewerk gaan ja dit kan gebeuren.. Bij die bedrijven kom je vaak bij gesprongen ramen of scheuren etc... h
Care haalde gewoon met snij draad raam los op de lijmverbindingen en lijmresten verwijderen etc en verlijmen ...
En paar uren later konden wij gewoon weer ophalen kosten verlijmen 100 euro .

Dus dit kon je ook veel geld besparen zonder de klep te verwisselen en eventueel kleurverschil te voorkomen..

succes !
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2022, 20:35 8 x

Ik werd vanmiddag gebeld door Carglass dat deze ruit niet op voorraad is bij hun centrale magazijn in Brussel. Zijn nu verder aan het kijken.
Ook bij Autotaalglas offerte opgevraagd. Die belden al snel terug dat de ruit niet meer leverbaar is ook niet via de Audi dealer.

Ben daarna gaan Googlen op "achterruit A2", dan vindt je 10-tallen gebruikte achterkleppen met glas te koop .
Heb er al een gevonden in de juiste kleur Azurblau LZ5H, voor slechts 125 euro's....
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

14 jun 2022, 11:10 0 x

Let op!

De meeste slopers knippen dragen gewoon af en de oude kabelboom eruit peuteren en weer erin trekken is flinke klus.

Klep zelf gaat prima maar die kabelboom?

En als een bestuurslid een gele klep zoekt?
Piningrun gespoten is slecht gedaan en mag je eraf schuren... dan blanke lak erover en weer mooie gele klep!
Maar op kleur zoeken is betere mits je geen zeldzame Kastelrod hebt gekozen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 jun 2022, 20:59 0 x

Dat is grote pech @bertduursma! :dizzy:

Ik heb je vraag even afgesplitst naar een apart topic omdat het in de toekomst ook interessant voor andere potentiële schadegevallen kan zijn.

Zelf vermoed ik dat nieuwe ruiten nog wel verkrijgbaar zijn, maar dan zouden we de Duitse vrinden eens moeten raadplegen. Een gebruikte klep is zeker een goede optie, let er dan wel op dat de spoiler in goede staat is (anders komen daar ook nog kosten bij) en de kabelboom in zijn geheel aanwezig is.

Edit: hier is je kans, ruit is nog gewoon leverbaar. Compleet met nieuwe spoiler! Er zijn er nog 112 op voorraad, dus geen paniek. Verzendkosten zijn wel hoog. Ik kan eens een balletje opwerpen bij mijn contactpersoon.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2022, 19:36 0 x

Gisteren vraag gestuurd, vandaag antwoord ontvangen. Ze kunnen de ruit bestellen. Verzendkosten zijn echter hoog. Voor dit soort gevallen wachten ze meestal tot er een grotere bestelling bij Audi Tradition plaatsvindt. Maar ik vermoed dat je zolang niet wachten kunt.

Neem desnoods even rechtstreeks contact met me op, je hebt mijn nummer.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2022, 21:05 1 x

HansJan dank voor je berichtje. Gelukkig zijn er nog nieuwe ruiten, alhoewel tegen een stevige prijs.
Maar ik ben gaan zoeken op internet en heb een Azur blauwe (mijn kleur) achterklep gevonden bij Timmer Autoparts in Noordhorn.
Voor slechts 135 euro heb ik een nette klep met achterruit. De kabelboom is afgeknipt, dus de kabelboom die nu in de auto zit moet ik overzetten.
Wel zo makkelijk anders moet je ook een deel van de binnenbekleding losmaken vermoed ik.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jun 2022, 21:49 0 x

Graag gedaan Bert. Prima oplossing toch? En je bent nu voor een kwart van de prijs klaar en weer een ervaring rijker :thumbmin:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

16 jun 2022, 09:20 2 x

Tip;

Bij het eruit trekken van de afgeknipte kabel er eerst een touwtje aan knopen...
dan is jou huidige kabelboom doortrekken iets minder lastig.

99% van alle sloperijen knippen dit soort zaken gewoon af... kabelbomen verkopen ze namelijk zelden, alleen bij brandschade.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie