Voorspatborden, kunststof?

Discussie over het exterieur van de A2
Plaats reactie
Donckerwolke

16 mei 2010, 21:11 0 x

Weet iemand of de voorspatborden van de A2 van kunststof zijn?
Gerrit-Jan

17 mei 2010, 00:10 0 x

[quote="Donckerwolke"]Weet iemand of de voorspatborden van de A2 van kunststof zijn?[/quote]

ja klopt! :)
Donckerwolke

17 mei 2010, 00:34 0 x

Ah, ok. Zijn die makkelijk te vervangen? Zit er meteen chassis onder?
j.hoeben1

17 mei 2010, 10:57 0 x

Hallo,
Beide voor spatborden zijn van kunststof. Als je goed kijkt zie je ook een kleurverschil bij bijna alle metallic kleuren. Ik dacht in eerste instantie toen ik de wagen gekocht had en hem bij ons op de oprit stond te bekijken dat deze schade had gehad en baalde gruwelijk. Ik had hem mede gekocht met de toezegging dat hij absoluut schadevrij zou zijn. Ben toen naar een schade herstel bedrijf gegaan. En daar kwam de aap uit de mouw dat de voor spatborden van kunststof zijn en dat je daarom ook iets van kleurverschil ziet. Ze hebben hem toen even gecontroleerd of hij schade had gehad maar konden niets vinden. Dat doen ze met een apparaatje waar je de dikte van de lak kan meten. Als daar verschil in zit heb je normaal gesproken prijs. Kijk maar allemaal goed, men kan het zien bij een bepaalde lichtinval. Ik zag het meteen toen hij bij mij thuis op de oprit stond. Waarom men dit doet, kunststof plaatwerk gebruiken heeft te maken met kostenbesparing. Klopt eigenlijk niet maar veel merken doen dit en Audi dus ook.

Sjors.
Peter

17 mei 2010, 12:55 0 x

[quote="Gerrit-Jan"][quote="Donckerwolke"]Weet iemand of de voorspatborden van de A2 van kunststof zijn?[/quote]

ja klopt! :) [/quote]

Het complete spatbord of alleen de brede "rand" ?
Plaats reactie