Verwarmde spiegels??

Discussie over het exterieur van de A2
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2019, 16:57 0 x

Spinazie schreef:
30 dec 2018, 21:24
Kortom, meten is weten: staat er spanning op de contacten als je de achteruitverwarming aanzet?
Ik ben hiermee een keer op het verkeerde been gezet. De verwarming van de bestuurdersspiegel functioneerde niet meer. Op de linker spiegel mat ik een snel wisselende spanning (tussen 0 - 12V), terwijl rechts wel stabiel was. Uiteindelijk op een andere auto nagemeten en daar bleek hetzelfde effect aanwezig. Spiegel vervangen, probleem opgelost.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

26 jan 2019, 17:56 0 x

Ook mijn spiegelverwarming werkt niet (ik was overigens in de veronderstelling dat maar een spiegel verwarmd wordt). Hoe dan ook, ik lees aandachtig mee!

Morgen m'n spiegels maar eens openmaken, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

26 jan 2019, 19:45 0 x

Met dit weer komen we er pas echt achter of ze het doen of niet. Origineel zijn ze niet te betalen, vind ik. maar voor sommigen liever onbetaalbaar dan niet te koop. Je moet mazzel hebben om deze nog origineel te bemachtigen.
Aftermarket wel betaalbaar(der), maar vaak minder betrouwbaar.

Er is al aardig wat over geschreven, werken indien de achterruit verwarming is geactiveerd, alleen onder de 5ºC.
Regelt de comfortmodule nu de spanning of wordt dit via climapaneel gestuurd? Ik heb geen ETKA, misschien dat een van de leden kan kijken hoe het stroomschema loopt. Dit maakt faultfinding een stuk overzichtiger.

Grtz D
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 jan 2019, 01:01 0 x

Bij mij werken de aftermarket spiegels ( van 10 euro per stuk) wel zonder dat ik de achterruit verwarming hoef in te schakelen. Is dit nou de bedoeling? Het is in ieder geval heerlijk geweest de afgelopen paar dagen!
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 jan 2019, 08:34 2 x

JJR schreef:
27 jan 2019, 01:01
Bij mij werken de aftermarket spiegels ( van 10 euro per stuk) wel zonder dat ik de achterruit verwarming hoef in te schakelen. Is dit nou de bedoeling? Het is in ieder geval heerlijk geweest de afgelopen paar dagen!
Ik heb de handleiding van de A2 model 2000 nagelezen en dit is wat er op blz 29 over de
buitenspiegels staat:
Buitenspiegels verstellen

Met de draai knop wordt op de linker resp. rechter buitenspiegel overgeschakeld. L - Linker buitenspiegel R - Rechter buitenspiegel 0- Neutraal Het spiegelvlak wordt met de knop in de betreffende pij/richting versteld.

Aanwijzing

Als de elektrische verstelling van de spiegels eens mocht uitvallen, dan kunnen de spiegels met de hand worden versteld door op de rand van het spiegelvlak te drukken.


Spiegelverwarming*

De spiegelvlakken worden afhankelijk van de buitentemperatuur bij ingeschakeld contact verwarmd.
Er staat wel een * bij de beschrijving, blijkbaar is verwarming van de buitenspiegels een optie.
Weer wat geleerd, ik was zelf in de veronderstelling dat de verwarmde spiegels gelijk met de achterruitverwarming werd ingeschakeld (was namelijk ook zo bij mijn vorige auto, een VW Golf).
Gebruikersavatar
JJR
Berichten: 304
Lid geworden op: 08 jun 2017, 22:38
Locatie: Haarlem
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 jan 2019, 20:44 0 x

kijk, zijn we allen weer wat wijzer geworden :)
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 sep 2020, 15:11 0 x

Tijd terug geconstateerd dat ik niet over verwarmde spiegels beschik. Spijtig. Heeft iemand nog een verwarmd linker en/of rechter spiegelglas liggen? Prijs komen we vast wel uit. (:

Dank!
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 sep 2020, 15:17 0 x

Ik vrees dat je die of a) op de sloop moet zoeken of b) nieuw moet kopen. Helaas kan je op de sloop op voorhand niet zien of het aanwezig is, dat kan je alleen vaststellen door de spiegel los te halen. Deze is dan aangesloten op de aanwezige voeding. Weet niet of ze je toestaan alle spiegels te demonteren. ;)

Mijn advies om dan wel voor origineel te gaan, de goedkope(re) after-market rommel heeft vaak een ietwat afwijkende pasvorm, ander type glas en ontbeert soms ook het asferische deel. My 2 cents.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

14 sep 2020, 21:13 0 x

HansJan schreef:
14 sep 2020, 15:17
Ik vrees dat je die of a) op de sloop moet zoeken of b) nieuw moet kopen. Helaas kan je op de sloop op voorhand niet zien of het aanwezig is, dat kan je alleen vaststellen door de spiegel los te halen. Deze is dan aangesloten op de aanwezige voeding. Weet niet of ze je toestaan alle spiegels te demonteren. ;)

Mijn advies om dan wel voor origineel te gaan, de goedkope(re) after-market rommel heeft vaak een ietwat afwijkende pasvorm, ander type glas en ontbeert soms ook het asferische deel. My 2 cents.
Heb de Audi dealer al benaderd voor een prijsopgave. Daarnaast ook al gezocht op eBay. Vooralsnog zonder resultaat. In Nederland zijn een hoop A2 spiegels te koop bij de sloop, maar nooit staat vermeld of deze wel of niet verwarmd zijn. Om die nou allemaal te gaan berichten..

Ik ga hoe dan ook voor originele exemplaren. Dank voor je advies en je bericht!
Laatst gewijzigd door iKnijff op 14 sep 2020, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 sep 2020, 21:18 0 x

Ik moet voor de aanstaande sleutelmeeting toch informeren bij Audi Dld voor andere onderdelen, ik zal ook een prijsopgave vragen voor de verwarmde spiegels. 👍
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie