Dakkoffer

Discussie over het exterieur van de A2
Plaats reactie
mchaiba

14 feb 2011, 10:59 0 x

Ik ben op zoek naar een dakkoffer alleen weet ik niet wat de maximale lente is/mag zijn.
het liefst wil zoveel mogelijk inhoud hebben maar wil wel graag nog makkelijk bij de kofferbak.

Wat is de dan de beste afmeting :roll: ?

gr. mchaiba
MN-NL

14 feb 2011, 11:31 0 x

Ik zou het volgende doen:

1. Zet de achterbak open;
2. Meet de afstand tussen kofferdeksel en de voorkant van het dak;
3. Dat is de maximale lengte die je op je dak kwijt kunt.

Overweging: als je op vakantie bent met een bak op het dak wil je zeker ook normaal in je achterbak(je) kunnen dus de klep moet normaal open kunnen. En niet voor de voorruit uitsteken omdat de bak dan vol in de luchtstroom uitsteekt. Ik heb altijd het idee dat als de bak een stukje na het begin van het dak staat, daarmee de stroomlijn van de auto het minst (maar nog steeds behoorlijk) verstoord wordt. En dat zie je direkt terug in het verbruik.
Wel een beetje oppassen dat de lading min of meer gelijkmatig over de voor- en achteras verdeeld wordt, dat rijdt prettiger. Dat betekent bij de meeste stations dat je de bak verder naar voren moet zetten trouwens, maar bij de vrij korte A2 is de speelruimte sowieso beperkt.

Met een skibak heb je geen keus trouwens, die zal altijd zowel aan de voorkant uitsteken als achter de bak blokkeren.

Er staat toch ergens een foto van iemand met een deltavlieger van een meter of 5 op het dak van z'n A2?

Gr. Marc
mchaiba

14 feb 2011, 12:15 0 x

Dank Marc!!!

ik neem dat als mijn uitgangspunt.

Gr. Mo
lemoi

02 mar 2011, 21:58 0 x

ik heb een thule box die ideaal past. klep gaat zonder probleem open maar skis passen er niet in (maar dat doe ik bijna nooit hoewel mijn vriendin Oostenrijkse is)

en het ziet er niet naar uit dat er een skibox met wielen rijd
Plaats reactie