OSS reparatie

Discussie over het exterieur van de A2
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2020, 13:46 0 x

Die zon is er nu en de komende dagen. Kan je mij vertellen welke delen ik moet smeren en hoe je dat doet? Moeten er delen gedemonteerd worden om alles goed te smeren?(ik vermoed van wel) Welk smeermiddel/vet is geschikt hiervoor?

Ik mijn OSS vandaag ook aan de praat gekregen maar wil dat graag zo houden.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

04 apr 2020, 15:01 0 x

Dit vet is te bestellen bij Dealer of inbouw bedrijf van schuif daken, weet niet welke bij jou in de buurt zitten, oude vet verwijderen op uiteinde want het word opgeschoven, dat zou ik eerst doen...

Als het vet daar nog schoon is in midden terug smeren op de schuif rail.... na 10x openen en sluiten
is het meestal prefect verdeeld, dus iets vergeten doet het dak zelf wel even.

Hoewel ze zeggen 2x doe ik het 3x per jaar, de inbouw bedrijven zijn goedkoper dan Dealer...
En ze hebben het meestal op voorraad, dealer is maandag bestellen, dinsdag halen....meestal.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Berichten: 181
Lid geworden op: 17 nov 2017, 21:17
Locatie: Wormerland
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

04 apr 2020, 15:01 1 x

Ik gebruik Febi 31942 vet van Bilstein. Lithium smeervet
Dat is te vergelijken met VW G 052 150.

Ik smeer ieder jaar het OSS in, maar heb er helaas geen handleiding voor.
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2020, 15:05 1 x

Top, dankjewel voor jullie antwoorden maar moet ik het een en ander demonteren om het goed te smeren? Of waar moet ik het aanbrengen?

Is het moeilijk om de glaspanelen te demonteren zodat ik het eens goed kan schoonmaken en smeren.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2020, 17:05 2 x

Wat eekhoorntje zegt idd, eerst het oude vet zoveel mogelijk verwijderen, want in mijn geval was dat goed hard geworden. Ik heb wat weg kunnen vegen en heb t goed ingesprayd met wd40, daar werd het toevallig weer vloeibaar van 😀 Daarna heb ik eea ingesprayd met lithium teflon spray.

Je hoeft de panelen niet te demonteren: Als je het dak helemaal open doet, dan lopen de kabels net onder de zwarte goten / rails. Je kunt ze voelen. Die goed insprayen. En voor de rest heb ik alle rails ed goed behandeld. Dat leek me voldoende.

Succes!
Plaats reactie