Het volgende project - ex-IIVQ

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
Bert
Audi A2 clublid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:09
Locatie: Tholen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 mar 2023, 16:05 0 x

Erg chique Peter, ik heb een vergelijkbare, echter het kompas werkt niet meer.
Welke onderdeelnummer heeft de jouwe?
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2023, 16:21 0 x

De mijne is een 4Z7 857 511 B - die heeft de correcte mechanische bevestiging en de correcte 6 polige connector.
Via eBay gekocht voor kleine $ 80 en zonder verdere kosten.
Gebruikersavatar
Bert
Audi A2 clublid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:09
Locatie: Tholen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

21 mar 2023, 16:27 0 x

De mijne is een 8H0857511B4PK, de auto had af fabriek geen dimmende achteruitkijkspiegel, door een bekende op dit forum alhier geinstalleerd :thumbmin:
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 mar 2023, 18:14 1 x

Waar een baksteen al niet goed voor is. :cool:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mar 2023, 22:18 0 x

Peter_Maathuis schreef:
21 mar 2023, 16:02
De "nieuwe" spiegel is gearriveerd en gemonteerd. Het kompas werkt prima! Stond zelfs ingesteld op de correcte regio :D
Ik heb dezelfde uit de US of A, werkt erg goed. Heb je de taal al naar NL kunnen switchen? :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

23 mar 2023, 21:09 1 x

De spiegel heeft maar één knopje en ik heb nog geen andere functie daarvan ontdekt dan het instellen van de regio :mrgreen:

Wel weer een stapje gemaakt in het opknappen van het uiterlijk: vandaag een fatsoenlijke spatbord rand geplaatst.

rand-LA.jpg
rand-LA.jpg (108.3 KiB) 1255 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 apr 2023, 19:14 6 x

De auto gaf, sinds ik hem heb, fouten P0324/16708 knock regulation malfunction en en P0325/16709 knock sensor malfunction. De fouten komen na wissen direct terug.
Ook klaagde VCDS over een "faulty" comfort module en dat was ook een niet te wissen fout.

Gisteren heb ik de comfort module vervangen en van versie K naar versie N geüpgrade. Het inleren van de afstandsbediening van de klapsleutel met VCDS is een fluitje van een cent. Foutmelding uit VCDS gewist en die blijft weg.

Vanmiddag maar eens de knock-sensor / pingelsensor vervangen - die had ik nog liggen van mijn sloper. Wat een k..klus is dat, liggend op de rug! Dat heb je als je geen brug ter beschikking hebt.

De pingelsensor zit aan de achterkant van het motorblok, midden onder het inlaatspruitstuk en is met enige moeite te zien als je midden onder de auto ligt. Demontage moet grotendeels op de tast. Gelukkig is het maar één bout (13mm) om los te draaien.
Vervolgens bleek de connector kapot, maar ik heb de nieuwe sensor toch daarmee aangesloten. De connector (ook die heb ik nog liggen van de sloper) vervang ik wel op de volgende sleuteldag, met de auto op de brug...
Aandraaien met 20 Nm is gegeven de onhandige, krappe locatie lastig, maar mogelijk.

Maar alle getob is snel vergeten als de foutmeldingen uit VCDS verdwenen zijn...
Gebruikersavatar
IIVQ
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 apr 2017, 20:30

01 jul 2023, 10:16 0 x

Ik had dit topic een tijdje niet gevolgd, maar echt geweldig wat je allemaal doet om mijn oude karretje op te knappen. Blij dat ik hem aan iemand verkocht heb die het de liefde geeft die ze verdient!

Algemeen over de dimspiegel: ik neem aan dat dat een liquid crystal display-technologie is. Dan is 5 á 6 V véél te veel. Ik schat bij zo'n groot oppervlak misschien 1.5V, maar wellicht nog lager. Bij een klein display (als een rekenmachine) heb je het over 0,7V of nog minder. Dat de vloeistof gaat koken betekent ook dat er iets anders mis is (de vloeistof gaat geleiden), want normaal werkt een klassiek LCD als condensator: er loopt geen stroom door het display en het display werkt op een potentiaalverschil.
Voor de zekerheid, ik heb het dan over "klassieke" LCD's als een rekenmachine of jaren '80-horloge.
Ik heb er wel eens op hackersfora naar gezocht, maar er is weinig kennis en je hebt een behoorlijk thuislab nodig wil je zelf iets met LCD-technologie doen.
Peter_Maathuis schreef:
05 mar 2023, 17:11
Na het aanpassen van het frontpaneeltje (oorspronkelijk voor A3 bedacht) kan het nieuwe navigatiesysteem in de middenconsole worden geplaatst.

De foto toont mijn "knutsel"-navi - die staat normaal op mijn testbank. Een nieuwer type (3R0 035 192) met een beeldscherm zonder witte strepen en zwarte cirkels is onderweg... :mrgreen:


RNS-e.jpg

De RNS-D is nu over, dus als iemand nog een goed werkende RNS-D (met BeNeLux-kaart op CD) zoekt, bijvoorbeeld ter vervanging van een Symphony-dubbeldin radio, dan hoor ik het graag. Hulp bij inbouw is uiteraard te regelen. :innocent:
Tsja, over smaak valt niet te twisten maar ik vind het oude RNS-D (rood-zwart-witte)-systeem mooier. (Maarja, niet meer mijn auto!).
Je zegt dat daar een BNL-kaart op CD bij zit, waar zit die dan? Zit er, naast de Audio-cd-speler, een tweede CD-speler in dat ding? Bij mij klaagde die regelmatig dat de CD niet gevonden was.

Bij de RNS-D zat een knop "Navi/Tuner/TV". Die TV-optie heeft mij altijd gefascineerd: was het mogelijk een TV-tuner aan dit systeem aan te sluiten?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 jul 2023, 22:41 0 x

Ja, hij is inmiddels bijna perfect en ik rijd er heel graag in (vandaag nog dik 200 km)!
Maar hij kan nog beter: vorige week heb ik een nieuwe accu (Varta F19) geplaatst, de mistlampen voorzien van LEDs (H7) en geschakeld als dagrijverlichting. A.s. dinsdag laat ik de airco vullen want die koelt nauwelijks meer.
unnamed.jpg
unnamed.jpg (173.55 KiB) 321 keer bekeken
Alleen de koppeling is nog niet helemaal naar mijn zin. Af en toe (na koude start) lijkt de koppeling niet helemaal vrij te komen en dan is het lastig om bij stilstand een versnelling in te schakelen.

Over RNS-D of RNS-E kun je twisten. Een RNS-E uit de Seat Exeo heeft de snelle processor, hoog resolutie scherm en leest SD-kaartjes tot 32 GB en past m.i. met zijn zwarte knoppen perfect in een A2 middenconsole.

De RNS-D gebruikt een CD en daar past net de BeNeLux op en de meest recente versie is van 2015 (maar meestal heb je een veel oudere CD in het toestel). Die CD zit in de (enige) CD-drive van de RNS-D en inderdaad, de navigatie heeft wel eens moeite de CD te lezen... Omdat er een CD-wisselaar in deze auto zit, mis je de CD-drive niet voor muziek, maar anders...

De RNS-E gebruikt DVDs waardoor ik ook kan navigeren buiten de BeNeLux en in grensgebieden: ik herinner me een vakantie in de Elzas in mijn nieuwe Audi S8 (we spreken het jaar 2000), waarbij ik steeds de CDs van Duitsland en Frankrijk aan het wisselen was...
En een RNS-E kan navigeren vanaf een SD-kaartje, sneller en minder kwetsbaar dan CD, en dit apparaat kan ook omgaan met MP3 muziek.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 aug 2023, 21:54 0 x

Voor een reparatie van de koppeling, heb ik een nieuw topic gestart. Nogal een klus, maar hij was er duidelijk aan toe...

viewtopic.php?f=14&t=10408&p=102762#p102762
Plaats reactie