Het was zo lekker weer, dat ik even wat aandacht kon besteden aan het opknappen van wat dingetjes die me irriteerden. Dat was in eerste instantie de "chromen" afwerklijst op de achterbumper, die verweerd was. Toen ik daarna zeg dat er verder eigenlijk op zo'n S-line (of op elke A2) helemaal niets glimmends zit (behalve de logo's), vond ik het wel fraai ook de grillerand voor mee te nemen.
Het was even werk om de lijst op de achterbumper eraf te krijgen. Eerst moet de zwarte kunststof lijst eruit die tegen het achterkleprubber aan ligt. Die moet je er gewoon uit kunnen trekken nadat je 'm aan de rubberzijde ingedrukt hebt. Nou, dat lukt wel, maar wel met het afbreken van ongeveer 8 van de 12 clips. Geen probleem, hij klemt er zo weer in en eigenlijk heeft dat allemaal niets te houden.
Als die lijst eruit is, moet de chromen lijst zelf eruit. Die zit van onderaf met kunststof moeren vastgeschroefd. Op het Engelse forum a2oc had ik al gezien dat je het beste de bumper kunt demonteren, maar ik heb niet van die dikke vingers. Dus ik dacht: ik probeer het zo wel. En eigenlijk ging dat probleemloos. Ik heb daarvoor een dop 10 mm gebruikt en die omwikkeld met afplaktape voor de grip. Daarmee kon ik met enig prutsen redelijk makkelijk de moeren losdraaien. Ze zitten niet heel erg vast gelukkig.
Daarna gespoten en meteen door met de grille. Motorkap eraf, serviceklep met twee inbusbouten los, grille clips los, schoonmaken en spuiten maar. Alles weer gemonteerd en klaar. Vind het zelf wel fraai. Hij wordt er wat sportiever van qua uiterlijk. Zie verder de foto´s...
Sierlijst achterbumper en rand grille matzwart
De eerste stap naar de matzwarte accenten is gemaakt... dat ziet er irl niet verkeerd uit.
De color.storm modellen hebben overigens (buiten een matzwart dak en andere accenten) een matzwarte serviceklep terwijl de eerste bouwjaren een glimmende gladde zwarte serviceklep hebben. Bij de Freun.de heeft arosist (iirc) de zijne eens gewrapt (foliert) of gespoten. Mogelijk helpt het je voor het beeld.
Heb je primer gebruikt? Er hangt me bij dat het direct spuiten van metalen of chromen onderdelen zonder primer geen langdurig succes is, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Jammer dat de clipjes sneuvelen, wel een bekend probleem. Maar een zakje van scoren bij de dealer...
De color.storm modellen hebben overigens (buiten een matzwart dak en andere accenten) een matzwarte serviceklep terwijl de eerste bouwjaren een glimmende gladde zwarte serviceklep hebben. Bij de Freun.de heeft arosist (iirc) de zijne eens gewrapt (foliert) of gespoten. Mogelijk helpt het je voor het beeld.
Heb je primer gebruikt? Er hangt me bij dat het direct spuiten van metalen of chromen onderdelen zonder primer geen langdurig succes is, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Jammer dat de clipjes sneuvelen, wel een bekend probleem. Maar een zakje van scoren bij de dealer...
[quote="Romulus"]De eerste stap naar de matzwarte accenten is gemaakt... dat ziet er irl niet verkeerd uit.
Jammer dat de clipjes sneuvelen, wel een bekend probleem. Maar een zakje van scoren bij de dealer...[/quote]
Jazeker, primer gebruikt. Resultaat is lang niet zo sterk als professioneel spuitwerk, maar ja, daar is de prijs ook naar. Als het erg beschadigt, doe ik het gewoon opnieuw. En inderdaad wil ik het dak ook gewrapt hebben) zelf of laten doen. Dan kan ik net zo goed meteen even een stukje folie over die sierlijst heen trekken, dat houdt wel langer.
Het gaat bij die kunststof zwarte lijst trouwens niet om losse clips hoor, maar om de clips die deel uitmaken van de lijst zelf. Uit een stuk dus. Maar het gaat goed, die lijst ligt erin en druk je onder het achterkleprubber.
Ik zei laatst al dat ze in Nederland nu ook op verscillende plekken plastidip in spuitbussen verkopen. Dan wordt het helemaal makkelijk om onderdelen bijvoorbeeld matzwart of een andere kleur te spuiten. Je haalt het er namelijk ook zo weer af, net als gewrapte onderdelen.
Jammer dat de clipjes sneuvelen, wel een bekend probleem. Maar een zakje van scoren bij de dealer...[/quote]
Jazeker, primer gebruikt. Resultaat is lang niet zo sterk als professioneel spuitwerk, maar ja, daar is de prijs ook naar. Als het erg beschadigt, doe ik het gewoon opnieuw. En inderdaad wil ik het dak ook gewrapt hebben) zelf of laten doen. Dan kan ik net zo goed meteen even een stukje folie over die sierlijst heen trekken, dat houdt wel langer.
Het gaat bij die kunststof zwarte lijst trouwens niet om losse clips hoor, maar om de clips die deel uitmaken van de lijst zelf. Uit een stuk dus. Maar het gaat goed, die lijst ligt erin en druk je onder het achterkleprubber.
Ik zei laatst al dat ze in Nederland nu ook op verscillende plekken plastidip in spuitbussen verkopen. Dan wordt het helemaal makkelijk om onderdelen bijvoorbeeld matzwart of een andere kleur te spuiten. Je haalt het er namelijk ook zo weer af, net als gewrapte onderdelen.
2004 Kristallblau 1.4 S-Line, zwart half leer interieur, sportstoelen, zwarte hemel, 16" VW Golf 4 BBS velgen + Vredestein Quatrac 5 195/50
Ook een beetje gedaan omdat de chromen rand van de grille deels verweerd was...op mijn A4 had ik alle randen chroom, maar op deze A2 zit werkelijk verder niets wat verchroomd is op de Audi en typelogo's na. Dus vond het wel beter passen zo.
2004 Kristallblau 1.4 S-Line, zwart half leer interieur, sportstoelen, zwarte hemel, 16" VW Golf 4 BBS velgen + Vredestein Quatrac 5 195/50