Het zit erop het zit erin en het wurkt !

Projecten, modificaties en accessoires.
Smarty707
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

30 dec 2011, 22:43 0 x

Inderdaad is er op het engelse forum een goede handleiding. Neemt echter de fijne kneepjes niet weg, m.a.w. hoeveel exact aan millimeters er van het inbouwframe weggehaald moet worden en hoeveel er exact uit de A2 weggefreesd moet. Is allemaal gissen en passen, veeeel passen.
Bij mij was het moelijkste de hoogte van het frame. Niemand kon mij zeggen hoeveel er vanaf moest. Sommigen hebben de RNS-E er zonder frame ingebouwd anderen weliswaar met frame maar veel teveel weggezaagd zodat er een wiebelige konstruktie overbleef waarna een grote tube lijm nodig was om de boel rammelvrij te krijgen.
Ik wilde naderhand het apparaat er normaal weer uit kunnen halen en ook weer erin zoals het hoort dus inbouw MET frame van een A4. Was een beetje meerwerk maar dat betaald zich nu terug.
Tja, foto's, sorry je hebt gelijk maar als je zo gedreven bezig bent dan denk je aan zoiets niet zo snel, zeker als je alleen bezig bent.
Het volgende project dient zich al aan, n.l. de orginele Audi FSE bluetooth in mijn atweetje.
In ieder geval, als er iemand hulp nodig heeft, stuur maar een berichtje.

Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
mchaiba

25 mar 2012, 01:37 0 x

Hi Smarty,

Begrijp ik het nu goed dat je dus niets aan het frontpaneel van de speler heb gedaan?
Ik zoek de exacte afmeting van het Frontje van de speler.
m.a.w. als ik geen RNS plaats maar een andere alternatief, welke minimale afmetingen B*H moet het dan zijn. Van de RNS voor audi A4 kom ik deze afmetingen niet tegen. Vanuit de foto's kan ik het inschatten maar weet niet of je ook aan het tussenpaneel (dashbord) heb geslepen.

ik hoor het graag,

gr, Mo
Smarty707

25 mar 2012, 16:45 0 x

Zoals bij de topicstart al beschreven staat, moest ik de RNS-E front aanpassen omdat deze uit een gecrashte Audi A4 kwam. De maten voor de A2 zijn 220 x 117 mm.
Apparaat goed met bubbelfolie ingepakt en met een grote ijzerzaag op maat gemaakt.
Je zou er i.p.v. een RNS-E eventueel een dubbel DIN radio er in zetten als je geen navigatie wilt.

In de afgelopen wintermaanden heb ik het systeem verder uitgebouwd o.a. met FSE (bluetooth)
en SDS (spraak dialoog systeem). Nu kan ik verbaal de radio, telefoon en navigatie besturen.
Dit SDS was niet eenvoudig om het aan het werken te krijgen zonder multifunctioneel stuurwiel, omdat de impulsen die de SDS in werking zetten door de Can Bus gestuurd worden.
Dit werd dan opgelost door een canbus emulator er in te zetten.

Zoals de titel reeds zegt: Het zit erop, het zit erin, en het wurkt!

Groetjes
Smarty707
Cornell

12 jun 2012, 12:56 0 x

Het inbouwpaneel wat je hebt gebruikt voor de inbouw van de RNS-e komt uit een A4 van hetzelfde bouwjaar? ( 2002)

Gr Cornell
Smarty707

12 jun 2012, 23:13 0 x

Het inbouwpaneel van de A4 heeft onderdeelnummer 8E0 858 005 F.
Als je het paneeltje gaat bestellen, laat je niet afschepen met een andere eindletter dan de F !!.
Kost zo rond de 40 euro. Voordeel is dat je de unit eruit kunt halen op de manier zoals het hoort.

Hier http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... 509&page=6 staan enkele foto's waar je kunt zien hoe het paneel er uit ziet klaar voor inbouw.

Groetjes
Smarty707
Cornell

13 jun 2012, 00:47 0 x

Hi Smarty, ik denk zeker niet dat ik me laat afschepen met een ander artikelnummer, aangezien ikzelf de magazijnchef ben bij de dealer, :mrgreen:
Maat thnx vor je berichtje, ik zal het zeker eens nakijken of ik deze ombouw wellicht ga doen.

Gr Cornell
Smarty707

13 jun 2012, 03:01 0 x

Dan verkeer jij in een vorstelijke positie, je kunt dan zelfs de bestelmogelijkheid checken.
We zouden het enorm fijn vinden als je op de meeting in Reuver de 23. juni erbij zou kunnen zijn.
Kun je meteen ik denk wel meerdere van 1-DIN naar 2-DIN verbouwingen zien.

Groetjes
Smarty707
Cornell

13 jun 2012, 11:26 0 x

Helaas ben ik niet in de gelegenhied om erbij te zijn, maar schroom niet als je vragen hebt die ik voor jou en andere forumleden kan beantwoorden.

Gr Cornell
okuki

13 jun 2012, 14:59 0 x

[quote="Cornell"]Helaas ben ik niet in de gelegenhied om erbij te zijn, maar schroom niet als je vragen hebt die ik voor jou en andere forumleden kan beantwoorden.

Gr Cornell[/quote]
Als ik zo vrij mag zijn, zou ik je willen vragen naar het nummer van de schakelaar die de tankklep bedient. Binnen links waar de gordel zit, in zwarte kleur.

Groet,
Frederik
Cornell

13 jun 2012, 17:05 0 x

hallo Okuki, indien mogelijk ontvang ik graag even het complete chassinummer van je zodat ik je precies het onderdeelnummer aan je door kan geven.

je kunt me ook mailen op:

<!-- e -->[url=mailto:csteennis@auto-ames.nl]csteennis@auto-ames.nl[/url]<!-- e -->

gr Cornell
Plaats reactie