Nieuwste led-verlichting

Projecten, modificaties en accessoires.
outdoor

04 jan 2013, 17:56 0 x

Hier de bijgeleverd schakling
Ronald

11 jan 2013, 15:11 0 x

[quote="outdoor"]Hallo Audi-gekkie,
Ik ben ook bezig mijn nieuw aangeschafte originele mistlampen te voorzien van DRL lampen of eigenlijk leds. IK heb daarvoor een setje op e-bay gekocht van het merk dectane. Zie ook de foto. Deze zijn 90mm en passen perfect in de mistlampen. Er zit een schakeling bij welke er voor zorgt dat ze aangaan op contact en dimmen bij inschakelen van het dimlicht.
Ik heb ze nog niet ingebouwd maar zo gauw het beter weer wordt gaat het gebeuren. Misschien dat ik er een how-to van maak ;) [/quote]

Ik denk dat veel forumleden het geweldig zouden vinden als je de inbouwstappen wilt vastleggen op foto's! Dit is een prachtige upgrade, die ik zelf ook overweeg. Ben ook benieuwd naar foto's van het eindresultaat. Succes met bouwen!
Audi_gekkie

09 feb 2013, 11:45 0 x

Hallo Outdoor,

Heb je inmiddels de dagrijlampen gemonteerd?
We zijn zeer benieuwd naar hoe de inbouw is gedaan en of het bevalt.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 mar 2013, 12:01 0 x

Ik heb deze week het complete interieur (behalve make-up spiegels) voorzien van Led verlichting, geen goedkope troep uit Ebay, maar kwaliteit uit Duitsland. http://www.hypercolor.de Ze leveren deze verlichting specifiek op merk/model. Geen problemen met flakkerende verlichting, kortsluiting door verkeerde polen e.d Nu heb ik echter nog 1 vraag. Is het wettelijk toegestaan om led kentekenverlichting te voeren ?
Logi

14 mar 2013, 13:38 0 x

Geen idee of het officieel is toegestaan. Volgens mij wel, zolang het geen afwijkende kleur is. Met mijn A2 reed ik al best lang met LED (W5W fitting als ik me niet vergis) kentekenverlichting. Was ook nooit hierop aangesproken. Bovendien worden er tegenwoordig veel auto's standaard al voorzien van LED kentekenverlichting.
Audi_gekkie

14 mar 2013, 14:26 0 x

[quote="chipsoer"]Ik heb deze week het complete interieur (behalve make-up spiegels) voorzien van Led verlichting, geen goedkope troep uit Ebay, maar kwaliteit uit Duitsland. http://www.hypercolor.de Ze leveren deze verlichting specifiek op merk/model. Geen problemen met flakkerende verlichting, kortsluiting door verkeerde polen e.d Nu heb ik echter nog 1 vraag. Is het wettelijk toegestaan om led kentekenverlichting te voeren ?[/quote]

Het mag zeker wel.
Officieel moet het wit licht zijn en mag het eigenlijk niet feller schijnen dan het originele licht.
advanced

14 mar 2013, 14:27 0 x

Keuringseisen
Artikel 5.2.53 kleur verplichte lichten
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
3. De zijrichtingaanwijzers mogen niet anders dan ambergeel stralen.
4. De achterlichten en mistachterlichten mogen niet anders dan rood stralen.
5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
6. Het derde remlicht mag niet anders dan rood stralen.
7. De achterkentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.
8. De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.
9. De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Het achterste zijmarkeringslicht mag rood stralen.
" Alleen wrijving geeft glans"
Audi_gekkie

14 mar 2013, 18:17 0 x

[quote="advanced"]Keuringseisen
Artikel 5.2.53 kleur verplichte lichten
7. De achterkentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen..[/quote]

Dat zeg ik. :)
Als je de lampen een stuk feller maakt schijnt er strooilicht via de kentekenplaat naar achteren.
In praktijk zal de A.P.K. keurmeester en de diender heus niet moeilijk doen, maar dat is aan die persoon te bepalen.
advanced

14 mar 2013, 19:19 0 x

@Audigekkie natuurlijk heb je gelijk, heb alleen het reglement nummer van de APK regels erbij gezocht :D
" Alleen wrijving geeft glans"
Audi_gekkie

14 mar 2013, 19:58 0 x

[quote="advanced"]@Audigekkie natuurlijk heb je gelijk, heb alleen het reglement nummer van de APK regels erbij gezocht :D [/quote]

Weet ik joh. ;) Waarvoor dank!
Ik bedacht mij dat ik een aanvulling had moeten doen bij het verhaal.
Plaats reactie