het motorlampje brandt
Moet ik de auto nu direct laten uitlezen, eigenlijk moet ik morgen 200 km rijden en ik heb geen tijd om naar de garage te gaan.
Ik merk overigens niets in hoe de auto functioneert, kan het ook een storinkje zijn?, dat heb ik ook wel eens met de koelvloeistofsensor. Als ik herstart is het lampje uit en er zit voldoende vloeistof in. groet, Marc
Ik merk overigens niets in hoe de auto functioneert, kan het ook een storinkje zijn?, dat heb ik ook wel eens met de koelvloeistofsensor. Als ik herstart is het lampje uit en er zit voldoende vloeistof in. groet, Marc
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ben je lid van de ANWB? Dan zou ik het er wel op durven wagen ...
Lampje alleen zegt niet zoveel, zal hij toch voor uitgelezen moeten worden.

Lampje alleen zegt niet zoveel, zal hij toch voor uitgelezen moeten worden.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
check dan vooral voor vertrek als je koelstof lampje wel eens brand vanwege zoals jij zegt dat koelstof sensor wel eens brandt.
Het kan ook een geblokkeerde door knik of vervuilde koelsysteem zijn.
Is je koelstof wel rose van kleur in druktank?
.bij stationair checken of koelventilator wel aanslaat en motor goed warm is na rit.
Check dit vooral met airco aan op volvermogen staat.
dus temp op minimaal en ventilator intetieur hoog.
Zodat de radiatoren eerder warm worden en de ventilatoren koel en airco beiden zouden moeten aanslaan.
Kijk of temp meter koevloeistof niet in al hoog rood gebied komt .
Als 1 van de ventilatoren niet werkt of beiden juist wel laat dit beoordelen door of Anwb of een goede garagebedrijf om schade aan motor te voorkomen.
.
Het kan ook een geblokkeerde door knik of vervuilde koelsysteem zijn.
Is je koelstof wel rose van kleur in druktank?
.bij stationair checken of koelventilator wel aanslaat en motor goed warm is na rit.
Check dit vooral met airco aan op volvermogen staat.
dus temp op minimaal en ventilator intetieur hoog.
Zodat de radiatoren eerder warm worden en de ventilatoren koel en airco beiden zouden moeten aanslaan.
Kijk of temp meter koevloeistof niet in al hoog rood gebied komt .
Als 1 van de ventilatoren niet werkt of beiden juist wel laat dit beoordelen door of Anwb of een goede garagebedrijf om schade aan motor te voorkomen.
.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"]Ben je lid van de ANWB? Dan zou ik het er wel op durven wagen ...
Lampje alleen zegt niet zoveel, zal hij toch voor uitgelezen moeten worden.[/quote]
Als je woonplaatsservice hebt zou ik nu contact opnemen.
Motorlampje? Is dat rood of oranje/geel?
Bij rode lampjes moet je zeker niet rijden en ook zeker niet de 2 polen van de accu tegen elkaar aanhouden.

Lampje alleen zegt niet zoveel, zal hij toch voor uitgelezen moeten worden.[/quote]
Als je woonplaatsservice hebt zou ik nu contact opnemen.
Motorlampje? Is dat rood of oranje/geel?
Bij rode lampjes moet je zeker niet rijden en ook zeker niet de 2 polen van de accu tegen elkaar aanhouden.
- HansJan
- Moderator
Is het geen idee dat je het handboek voor deze storing raadpleegt? Tenzij je die niet hebt uiteraard ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Ik heb zo een boekje en daar staat dat ik naar de dealer moet rennen maar omdat ik het gevoel heb dat de sensoren van mijn auto soms storingsmelding geven vanwege ouderdom doe ik dat liever niet.
Ik hopp dan maar dat het zo een egr melding is
Ik hopp dan maar dat het zo een egr melding is