het motorlampje brandt
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het uitlezen is en lijkt mij handiger dan gissen wat het is.
Bij goede klantvriendelijke garage bij je in de buurt willen ze het vast wel uitlezen dat bespaard je een zoek tocht wat het is.
Succes.
rolf
almere
Bij goede klantvriendelijke garage bij je in de buurt willen ze het vast wel uitlezen dat bespaard je een zoek tocht wat het is.
Succes.
rolf
almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- HansJan
- Moderator
Forumlid @koop9 zit in Haarlem en weet alles van de A2 ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Ondanks het oranje motorlampje toch naar mijn moeder in Zeeland gereden. (240km)
Niet slim maar met de gedachte dat dit een storinkje kan zijn en mijn Anwb en het feit dat dat lampje blijkbaar ook rood kan zijn. Zo een lampje maakt de rit toch een stuk minder relaxed ondanks dat ik dus echt niets aan de auto merkte.
Uiteindelijk vandaag naar het strand gereden en toen ik terug naar huis wilde ging het lampje uit:-)
Vraag is dus:
Wat doe ik de volgende keer want dit geintje had mij aan onderzoekskosten al heel wat kunnen kosten denk ik.
Aan de andere kant had ik misschien ook wel veel schade kunnen creëren...
Zal ik koop9 toch nog vragen om de auto uit te lezen zodat ik weet wat er was of staat er niets in de computer als het euvel vanzelf over gaat?
Niet slim maar met de gedachte dat dit een storinkje kan zijn en mijn Anwb en het feit dat dat lampje blijkbaar ook rood kan zijn. Zo een lampje maakt de rit toch een stuk minder relaxed ondanks dat ik dus echt niets aan de auto merkte.
Uiteindelijk vandaag naar het strand gereden en toen ik terug naar huis wilde ging het lampje uit:-)
Vraag is dus:
Wat doe ik de volgende keer want dit geintje had mij aan onderzoekskosten al heel wat kunnen kosten denk ik.
Zal ik koop9 toch nog vragen om de auto uit te lezen zodat ik weet wat er was of staat er niets in de computer als het euvel vanzelf over gaat?
Ik heb nog iets voor je gevonden: gele-motorlampje-t195.html
Met mijn toyota heb ik ook een tijd met motorlampje gereden, na uitlezen bleek de katalysator niet helemaal goed te werken. Niets aan de hand dus eigenlijk.
Zelf uitlezen kan je ook hoor. zoeken op ebay naar een goedkoop kabeltje. (zoeken op KKL cable USB vagcom) zoiets bjivoorbeeld heb ik ook: http://www.ebay.nl/itm/VAGCOM-KKL-409-1 ... e15&_uhb=1
en dan VCDS lite installeren op je laptop: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.html
Dan kun je dacht ik zelf al foutcodes uitlezen.
Met mijn toyota heb ik ook een tijd met motorlampje gereden, na uitlezen bleek de katalysator niet helemaal goed te werken. Niets aan de hand dus eigenlijk.
Zelf uitlezen kan je ook hoor. zoeken op ebay naar een goedkoop kabeltje. (zoeken op KKL cable USB vagcom) zoiets bjivoorbeeld heb ik ook: http://www.ebay.nl/itm/VAGCOM-KKL-409-1 ... e15&_uhb=1
en dan VCDS lite installeren op je laptop: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.html
Dan kun je dacht ik zelf al foutcodes uitlezen.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="blijmetA2"]Ondanks het oranje motorlampje toch naar mijn moeder in Zeeland gereden. (240km)
Vraag is dus:
Zal ik koop9 toch nog vragen om de auto uit te lezen zodat ik weet wat er was of staat er niets in de computer als het euvel vanzelf over gaat? [/quote]
vraag maar!
Vraag is dus:
Zal ik koop9 toch nog vragen om de auto uit te lezen zodat ik weet wat er was of staat er niets in de computer als het euvel vanzelf over gaat? [/quote]
vraag maar!