MFSW in m'n 1.2 TDi Multifunctioneel stuur uit A3 8V

Projecten, modificaties en accessoires.
Zeerzuinig

28 okt 2016, 13:34 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank" title="Link: null">pocoloco</a> schreef:
Vindt het stuur over de top tegenover het interieur van deze auto. Of te wel ,stuur is spannend de rest niet.
Zie een jaren 90 radio ,versleten licht schakelaar een telefoon houder op een plek van ....... deur bekleding die .....
Tis maar een mening zo legt ieder zijn ziel op iets anders .
Knoppen aansluiten is geen probleem er rijden er meer met dit model stuur. :p  
Ben het helemaal met je eens.
Ik heb dit stuur in mijn A3 Sportback Proline S. <b>Dit stuur voor 250 euro met airbag kan niet kloppen.</b> Te gek voor woorden dat dit soort topics hier zo behandeld mogen worden.

Kijk maar eens, dit vragen ze op de Duitse eBay voor zo'n stuur bij een demontagebedrijf, 4 x zo veel: 
<b>
http://www.ebay.de/itm/AUDI-A3-A4-A5-A6 ... SwBLlVNhtM

</b>Zou het met dit artikel te maken kunnen hebben? Is toevallig in Amsterdam, maar gebeurt in heel Nederland:
<b>
http://www.at5.nl/artikelen/151874/auto ... ele_straat

</b>Er staat overigens dat het om de airbag zou gaan, maar dat kan niet kloppen, je moet immers eerst de airbag eruit halen en dan kan je pas bij de centrale moer van de stuurkolom. Dus als het hele stuur weg is, gaat het heel duidelijk om het stuur en die worden dan samen met de airbag voor veel te weinig verpatst via marktplaats voor 250 euro.........
amsterram

28 okt 2016, 15:20 0 x

Ben het niet met jullie eens en om op zo'n manier te reageren vind ik beneden peil.
Verder ga ik hier maar niet op in.
Dank voor de fijne bijdrage.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2016, 16:31 0 x

Beste lezers van dit forum:

Er zijn ook reguliere auto demontage bedrijven actief via marktplaats,wie zegt dat Amsterram  niet  een mazzeltje had ?
Het betrof een stuur uit een A3 ...

Zelf had ik circa 2 jaren geleden van een schade wagen afkomstig licht beschadigde originele Audi  S line dorpel strips.
Kon kiezen uit de A1 en de Q5  volgens de aanbieder , ik niet wist welke ik kon gebruiken er heen gegaan.

Bleek het om  een  VAG onderdelen zaak  te gaan te  bleijswijk  van merendeel afkomstig schade wagens uit duitsland.

Op dat moment ik daar aankwam er al een trailer met schade delen te staan...

je kijkt je ogen uit ....en ze zijn nog behulpzaam met het advies geven  wat het mooiste was.

Tientallen sturen hingen op de kop van de onderdelen stellingen ,leuk om te zien hoeveel sturen ze hadden...
En toen waren er al soortgelijke sturen als Amsterram  gekocht heeft  in overvloed aanwezig...

Deze bedrijven zitten vast  ook met deze sturen in hun maag en daardoor  voor hobbyist vast goedkoper aanbieden ,de verkoper  ook weten het voor hem een gok is hij het kan gebruiken...en vraag of de airbag wel werkt is nog de vraag..

Ook kun je niet goed bepalen vanaf de foto een schadevrij stuur betreft...
Hij ook geen garantie heeft heb ik het idee.

En er verschillende type's airbags zijn voor soortgelijke sturen.

.( zou zomaar een dummy kunnen zijn toch ? ik hoop het niet ) 

Wat de bedragen gebruikte onderdelen op ebay  en marktplaats zijn  zelfs  duurder dan nieuw .

Ook marktplaats  zijn er  advertenties om de prijzen fiktief op te krikken,zodat je denkt elders goedkoop koopt of gaat bieden.
Ook merk ik dat onderdelen veel te hoog wordt aangeboden.,dan je nieuw van A merk kan kopen. dus zonder een Audi doosje eromheen...

Ik echt geen gebruikte  mistlamp ga kopen voor 75,-- als ik een nieuw voor 50 euro n kopen toch?

Succes @Amstarram met het activeren /aansluiten van je knopbediening   je stuur.

B) 
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 okt 2016, 16:50 0 x

amsterram schreef:
Ben het niet met jullie eens en om op zo'n manier te reageren vind ik beneden peil.
Verder ga ik hier maar niet op in.
Dank voor de fijne bijdrage.
Wacht, heeft iemand je nou een PM gestuurd met de ongefundeerde beschuldiging dat je stuur gejat zou zijn? :/ Ik vind dit soort threads juist een aanwinst voor het forum; iemand die wat nieuws probeert, EN ook nog een informatie deelt en foto's maakt. Juist dit soort dingen maken het forum voor mij de moeite waard. Om dan maar iets te gaan roepen omdat op internet de prijzen door het dak gaan vind ik raar.

Kwa auto onderdelen is het vaak een kwestie van vraag en aanbod. Zo heb ik m'n audi TT stoelen in perfecte staat voor 100 euro op de kop kunnen pikken. En BMW Z4 stoelen voor meer dan 1000 euro onder de internetprijs. Gewoon op het goede moment op de goede plaats zijn, wat geduld en mazzel :)

Ik ben benieuwd naar hoe het project afloopt! Succes!
Zeerzuinig

28 okt 2016, 18:53 0 x

Natuurlijk zal het zo zijn dat Amsterram een eerlijke marktplaatsdeal heeft gesloten en dat hij het koopje uit duizenden had voor 250 euro.
 Het stuur dat hij heeft ingebouwd, is echter een S-line stuur van de laatste serie A3, de 8V en wel uit de Proline S, dus de Proline met S-line binnen en buiten. Inclusief de witte naad.

En dat gegeven, nieuwste type, zou je aan het denken moeten zetten:

Alle testauto's die in Nederland en in Duitsland bij demontagebedrijven worden verkocht, worden ZONDER airbag verkocht, dat is een absolute voorwaarde voor demontage. Alle airbags worden daarvan altijd onklaar gemaakt en alle gordels doorgeknipt.  Bij die bedrijven lukt het je echt niet om een interieur of stuurwiel met airbag te krijgen. En bij een schadeauto is het zeer onwaarschijnlijk dat de auto geen geplofte stuurwielairbag heeft.

Dus dat je van een figuur op marktplaats zo'n nieuw onderdeel met airbag voor 250 euris zou kunnen kopen, moet je aan het denken zetten. In Duitsland vragen ze voor het nieuw bekleden van een dergelijk stuur al ruim driehonderd euro.

In mijn A3 zit exact dat stuur. Voor wie de ellende van de A3 bezitters wil lezen: 29 pagina's vol met gestolen stuurwielen. Het afgevlakte S-Line-stuurwiel lijkt wel de autoradio van de jaren 80 en 90 te zijn. De methode is iedere keer dezelfde: het kleine achterruitje wordt ingeslagen en via de achterdeuren wordt de auto geopend.

http://www.audiforum.nl/forum/model-spe ... rwiel.html
Audi_gekkie

28 okt 2016, 20:38 0 x

Niet zo snel op je teentjes getrapt voelen @amsterram.
Ik vind niet dat je wordt uitgemaakt voor heler.

Uiteraard blijven we dit project op de voet volgen, omdat het zo interessant is.
JDuijnker

28 okt 2016, 23:14 0 x

[quote="amsterram;57259"]Collegae,Stuur op MP gekocht voor € 250,- inclusief airbag.De oude airbag paste niet, andere vorm.Voor mensen die dit ook willen doen, er zijn ook dit soort sturen te koop met een dual stage airbag en dan gaat ie niet passen. Kabelboompje heb ik even aangepast.Maar goed, nu de knoppen nog! Da's deel 2[/quote]

€250 incl airbag?? 110% zeker dat dit een gestolen stuur is....mijn broer is er al 2 kwijt uit zijn A3-e tron en mijn maat al 5!!! Uit zijn A3 g-tron.

Zo'n stuur compleet nieuw monteren bij de dealer: €1179!!

Ik denk niet dat mijn broer of maat dit topic wil zien....
Zeerzuinig

28 okt 2016, 23:57 0 x

Ik kan en wil niet beweren dat dit stuur gejat is, maar de prijs is volgens mij veel te mooi om waar te zijn en dus wel errug verdacht.

En als het dankzij dit forum nog werkend te krijgen is ook, dan wordt de markt voor dit soort sturen weer een beetje groter. De commentaren hierboven die de prijs nog willen verklaren, vind ik ook zorgelijk.

Ik heb mijn Sportback pas een maand en houd mijn hart vast, Ik wil hem graag nieuw houden en zit niet te wachten op een inbraak en een auto zonder stuur. 
Hoewel de A3 goed verzekerd is, gaat op een gegeven moment mijn no-claim eraan. 
Er zijn op het audiforum zelfs mensen die het Proline S-pakket niet besteld hebben, juist omdat dit diefstalgevoelige stuur er dan niet in zit. Te gek voor woorden!

Laten we hopen dat dit allemaal niet waar is en dat het gewoon een eerlijk stuur is.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2016, 00:31 0 x

De links laten natuurlijk wel een wat ander licht schijnen op de prijs van het stuur. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je elke keer met samengeknepen billen naar je lease-bak loopt om te te kijken of je nog een bocht kan maken <span>:p
</span> 
Hoewel ik denk dat het goed is om ervan bewust te zijn dat veel van dit soort sturen blijkbaar gejat worden, vind ik de technische kant van zaken om het stuur in te bouwen nog steeds interessant om te lezen. En dan maar hopen dat ie er langer in blijft zitten dan in de gemiddelde A3 ;)
Zeerzuinig

29 okt 2016, 00:34 0 x

nou, de mijne is helemaal van mezelf en niet een leasebak, dus ik zit er helemaal niet op te wachten, niemand niet, denk ik even hardop.
Plaats reactie