Vervolgens lees ik: "Ik weet alleen niet wat de RDW gaat zeggen, strenge keuring of alles is goed en hoe lang ze zoeken!"
Een A2 ombouwen van AMF- naar AUA-aandrijving is een flinke klus. Het is slim om, als je toch alles uit elkaar hebt liggen, onderdelen preventief te vervangen. Doffe koplampen kun je polijsten om ze op te knappen, ...
Voor de meeste lezers hier is dat geen nieuws.
Mijn nog steeds niet beantwoorde vraag is: krijg je na de ombouw een kenteken en hoe lastig / duur is dat proces bij de RDW.
Dat een A2 met AUA-motor ooit is typegoedgekeurd garandeert m.i. niet dat een individuele ombouw wordt geaccepteerd. De individuele ombouw moet namelijk voldoen aan de toelatingseisen van nu, terwijl de auto ten tijde van de typegoedkeuring moest voldoen aan de toelatingseisen van toen. En die toelatingseisen zouden zomaar wat kunnen zijn veranderd in de afgelopen 20 jaar...
Ik hoop dat Jos_br gelijk heeft en er niet naar die toelatingseisen wordt gekeken (en ik zou ook geen APK bij de RDW doen)

Maar vooral hoop ik dat @eekhoorntje ons in een post van 5 regels (nou ok, het is eekhoorntje, 10 regels dan) vertelt hoe hij bij de RDW is gevaren.