Vervangen lampjes naar LED

Projecten, modificaties en accessoires.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2020, 09:51 2 x

de binnenverlichting dimt bij mij ook enigszins met led verlichting.

Bij mij weten is er wel check op kenteken verlichting ,dus canbus lampjes zou ik overal aanbevelen voor de kentekenverlichting of gehele wagen te gebruiken om storingen te voorkomen.

Sommige verkopers weten niet eens ze soms wel canbus geschikte in verkoop hebben. Het kan ook zo zijn , ze niet 100% weten of voor elke auto geschikt zijn .

Wel heb ik erns een ledlampje gehad in mijn kentekenverklichting die mijn radio signaal stoorde . Dit doordat org audi antenneversterker die in achterklep zit en antenne in het achterraam verwerkt zit storing opving van ledlampje.

Het was een canbus geschikt buisledlampje met spoeltje en chipje in het printje verwerkt had,.
Die kom je niet veel tegen gekukkig .

Succes ,met omzetten met ledverlichting interieur..kies wel voor de juiste kleur warmer geel rond 3000-4500 K diepte of helder wit 6000k. Hoe hoger K dus 8000 is meer blauwer zeg maar.
Dus u kunt na eigen smaak het interieur verlichten.

Te veel blauw kan wel overige verkeer verwarren in politie .signalen... :joy:
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

11 mei 2020, 10:44 0 x

Zoals Rolf al melde;

De zwakke 0,6 watt lampjes stoorde op de nieuwere na 2002 geleverde Canbus voertuigen.

en de 2.1 watt niet meer, maar geven zoveel licht dat een nummerplaat foto een gele vlek gaf.
Weet niet wat de Rode licht camera doet of snelheid metingen, maar overbelichting is mogelijk.

Of dit APK puntje is.... geen idee, maar leuk voor dubieuze rijders die geen verschil tussen
Km en Miles weten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2020, 23:08 3 x

Er is al heel veel gezegd, genoemde lampjes kunnen allemaal zonder problemen vervangen worden. Hoop dat de TS hier verder mee komt.

Een punt van belang zijn de leeslampjes (T11) voorin: die werken met omgekeerde polariteit. Dat wil zeggen: de behuizing is normaal gesproken voor de massa, dat is nu het + signaal. Standaard lampjes hebben daar geen moeite mee, de meeste LED lampjes wel. Bovendien is de lengte ook van belang (max 30mm).

En een groot deel valt dan al af en hetgeen wat overblijft is polariteit gevoelig. Dus resteert niets anders dan ze uit elkaar te halen en polariteit om te draaien. Dit vereist een lichte soldeerbout (max 25W), een vaste hand en wat geduld.

Het dimmen werkt bij mij perfect, het wordt vermoedelijk bepaald door de kwaliteit van de lampjes.

Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie