Ultieme A2???

Projecten, modificaties en accessoires.
Patrickbby
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mar 2021, 16:45 2 x

@ eekhoorn, ik zou de originele kabelboom kopieren voor de aansluitingen nu heb ik zelf de mogelijkheden tot fabriceren van custom kabelbomen.

Een kabelboom van een donor gaat nooit mooi passen en je zit tevens met de plaatsing van de ecu etc, ik wil alles netjes in de originele locaties laten zitten.

Maar goed brainstormen hierover is leuk maar op dit moment heb ik geen concrete plannen dus zal er ook geen energie insteken.

Maar wie weet over een jaartje of 3/4 met mijn zoon als project wagen, en de 1.2/1.4 passen fysiek niet in het a2 vooronder naar mijn weten daarom ben ik enorm benieuwd naar jouw creatie.

Ik heb het voordeel dat mijn studie/hobby elektronica is en ik vanaf de 20vt erg veel ervaring heb opgedaan met kabelbomen sensors en ecu's ook het canbus netwerk is mij niet onbekend tellers ecu's etc crossplatform is allemaal mogelijk mits je weet waar je mee bezig bent.

Maar goed geraamde kosten zullen enkel aan materiaal toch rond de €5000,- komen grof geschat en daar heb ik op dit moment toch niet de mogelijkheid voor als hobby project.

Lijstje naar mijn inschatting.

Uitlaat
Inlaat
Spruitstuk
Assen
Remmerij voor en achter abs ringen compatible met nieuwe ecu "abs pomp"
Kabelboom
Motorsteunen
Intercooler + circuit
Oliekoeler
1.0tsi donor

En dan komt er nog een keuring bij.

Overigens aan de moderators kan ik de naam PatrickTsi reserveren :cool:
Patrickbby
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mar 2021, 17:00 0 x

Airspeed schreef:
14 mar 2021, 14:48
Oh ja!
Wist echter niet dat de Polo GTI Cup een 1,8T met (maar) 150pk had? Snap niet helemaal dattie daarvoor niet een 'gewoon' Golf/Audi/VW-concern goedkoop 1,8T blokje heeft genomen. Wat zou er aan de Polo versie dan zo speciaal zijn geweest dat het beter paste in de A2 (of zoiets)?

en die stoelen.. hmmmmm :heart:
Zitten nogal wat verschillen onder de 20vt aanbouwdelen in essentie zijn alle onderblokken identiek bam en "amk" uitgezonderd, koppen zijn verschillend in de vorm van bigport/smallport variabele nokkenassen en het kleppendeksel bepaald de bobines maar de keuze voor een poloblok is waarschijnlijk dat de aanbouwdelen beter uitkomen.
Er zijn 4 verschillende Inlaatspruitstukken bigport/smallport linksom en rechtsom.
2 verschillende uitlaatspruitstukken welke overigens beiden niet gaan passen in de a2.
4 verschillende turbos k03 k03s k04-001 k04-026
En een zooi verschillende injectoren vanaf 186cc tot 440.
En dan heb je nog 2 verschillende ecu's welke bepalen of je drive by wire hebt zoals de a2 standaard heeft of drive by cable met weer verschillende milieu systemen sensors etc etc.

Met andere woorden een polo blok is niet bijzonder maar zal het beste uitgekomen zijn zonder er een Frankenstein 20vt van te maken waarbij je duizenden euro's kwijt bent aan een tune doordat het dan een custom tune moet worden met heel veel variabelen voor moet inregelen waarvoor je een dure tuner nodig zal hebben.
Airspeed
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

16 mar 2021, 18:57 2 x

Thanks Patrick!
Een keer een engine swap lijkt me retecool om te doen, maar mijn grootste drempel zou wel de eerstvolgende APK keuring zijn.
Helaas is wat dat betreft de A2 nooit voor 1998 gemaakt.. (en nee, ik wil geen import trucs moeten uithalen daarvoor en ook geen 4K Lelystad tests)
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
Caspeer
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

16 mar 2021, 19:53 2 x

@Patrickbby ik voel een toekomstige collab aankomen :cool:
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

20 mar 2021, 10:40 1 x

Staat nu ook te koop op de Duitse A2 vrienden club:

https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... di-a2-18t/
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
audiJan

20 mar 2021, 10:58 0 x

Hm ja schiet mij maar lek maar was het niet de bedoeling met een A2 zo ruim mogelijk en goedkoop te rijden.

Voorals nog lukt het nu redelijk kan voor 15 euro 450 km rijden.

Houd ik nog wat over voor andere dingen
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

20 mar 2021, 13:20 2 x

audiJan schreef:
20 mar 2021, 10:58
Hm ja schiet mij maar lek maar was het niet de bedoeling met een A2 zo ruim mogelijk en goedkoop te rijden.

Neeeee, dat meen je niet! Heeft die man van de 1.8T het helemaal niet begrepen?!
Sh*t man, iemand moet 't 'm gaan vertellen hoor, want dat is echt zielig als 'ie denkt dat 'ie iets moois gebouwd heeft.........

*zucht*
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

20 mar 2021, 18:57 0 x

Als ik naar de Kevers kijk, hebben een beetje gelijkwaardig dak, sommige kunnen open.

Die waardeloze met f3995,- nieuw waarde uit 1968 is nu ook €18.000,- waard.
Dat is ruim 9x de oorspronkelijke nieuwprijs!

Deze A2 zit er met €15.000 nog netjes €3000,- onder.
Alleen is deze advertentie daarvoor nog iets te vroeg.

Gewoon doorrijden en niet boos worden als ze over een jaar of 10 ook dit soort bedragen voor
jou dan inmiddels zwaar afgetrapte bak met diverse storingen gaan betalen. :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
audiJan

21 mar 2021, 21:04 0 x

Spits schreef:
20 mar 2021, 13:20
audiJan schreef:
20 mar 2021, 10:58

Neeeee, dat meen je niet! Heeft die man van de 1.8T het helemaal niet begrepen?!
Sh*t man, iemand moet 't 'm gaan vertellen hoor, want dat is echt zielig als 'ie denkt dat 'ie iets moois gebouwd heeft.........

*zucht*
Daarom verkoopt hij het ook het is zo,n geweldig ding (Zucht)...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

22 mar 2021, 07:48 0 x

Als ik, die zelf zelden een foto plaatste!

Ja, een foto bij Jos in 2015 liet een 4 cilinder Diesel zien.
Ik vroeg Jos, wat gaat binnenkort een nieuwe tandriem kosten.
Antwoord; ik heb er net een nieuwe in gedaan....
Maar blok eruit voor riem wissel?

Ik zie nu zelfde probleem met mijn Tsi experimenten.
Even blok eruit voor een Lambda sonde op uitlaat spruitstuk vervangen?

Ook al gekeken naar Radiateur via grill monteren maar hoe krijg je die erin?
Ik heb geen 1.8 T ervaring maar dat blok is flink grotere en zwaardere.
Zag bij de Golf IV die met onze 1.4 BBY & 1.8 T leverbaar was de verschillen op kenteken!

En zoals enkele mede forum leden wel vaker riepen: Ik spoor niet! :mrgreen:
Ja, een A2 rijd nu eenmaal leuker dan met een OV kaart bij de NS voor 't raam zitten!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie