Vandaag het 3 spaaks stuur en cruisecontrol gemonteerd in de zilveren A2.
Wat een gepriegel om die draadjes in de ECU connector te krijgen. Maar het is gelukt. Nu nog vrij schakelen, met mijn OBDEleven lukt me dat nog niet.
Is er hier ervaring met OBDEleven codering?
Cruisecontrol vrijschakelen in comfortmodule
- bertduursma
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- HansJan
- Moderator
Dit is de reguliere cyclus voor het vrijschakelen:bertduursma schreef: ↑28 apr 2021, 19:38Vandaag het 3 spaaks stuur en cruisecontrol gemonteerd in de zilveren A2.
Wat een gepriegel om die draadjes in de ECU connector te krijgen. Maar het is gelukt. Nu nog vrij schakelen, met mijn OBDEleven lukt me dat nog niet.
Motorelektronik
Steuergerät Security-Access
STG 01 (Motorelektronik) auswählen
STG Security-Access-> Funktion 16
ACC-Aktivierungscode: 13647
GRA-Aktivierungscode: 11463
ACC/GRA-Deaktivierungscode: 16167
Al forum OBDEleven geraadpleegd?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
Moderator edit: afgesplitst van topic "Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan"
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- bertduursma
- Audi A2 clublid
Ik herken in bovenstaande niet de handelingen die ik moet verrichten met de OBDEleven.HansJan schreef: ↑28 apr 2021, 23:34Dit is de reguliere cyclus voor het vrijschakelen:bertduursma schreef: ↑28 apr 2021, 19:38Vandaag het 3 spaaks stuur en cruisecontrol gemonteerd in de zilveren A2.
Motorelektronik
Steuergerät Security-Access
STG 01 (Motorelektronik) auswählen
STG Security-Access-> Funktion 16
ACC-Aktivierungscode: 13647
GRA-Aktivierungscode: 11463
ACC/GRA-Deaktivierungscode: 16167
Al forum OBDEleven geraadpleegd?
Na inloggen met de OBDE kies ik module 1(motor elektronica)
Dan moet ik een security code ingeven om toegang tot de module te krijgen, dat lukt met code 11463.
Vervolgens komt de app met dit schermpje:
.
. Hier heeft de app zelf al de Coderingswaarde 11463 ingevuld, maar waarom? Vervolgens verwacht de app dat ik nog een waarde invul ( "Vul waarde in")
Kortom, de werking van OBDEleven is me niet helemaal duidelijk, ook het forum maakt mij niet wijzer.
Ik doe vast iets fout...
- bertduursma
- Audi A2 clublid
UPDATE
Zojuist een stukje met de A2 gereden en surprise surprise: de GRA cruisecontrol werkt!
Blijkbaar is het voldoende om (in dit geval) de code 11463 in te vullen bij Security Access.
In het scherm wat daarna komt, wordt deze actie blijkbaar bevestigd, zie screenshot hieronder.
De cruisecontrol functie blijkt in de motormanagement module te zitten, niet in de comfort module.
Zojuist een stukje met de A2 gereden en surprise surprise: de GRA cruisecontrol werkt!
Blijkbaar is het voldoende om (in dit geval) de code 11463 in te vullen bij Security Access.
In het scherm wat daarna komt, wordt deze actie blijkbaar bevestigd, zie screenshot hieronder.
De cruisecontrol functie blijkt in de motormanagement module te zitten, niet in de comfort module.
- Bijlagen
-
- Screenshot_20210429-131137_OBDeleven small.jpg (17.26 KiB) 1216 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
Goed gedaan @bertduursma! De aanhouder wint, weer een topic van je todo-list.
Het is een goede zaak om de stappen voor OBDE goed vast te leggen zodat we dit kunnen opnemen in de algemene HowTo voor de inbouw van de cruisecontrol.
Het is een goede zaak om de stappen voor OBDE goed vast te leggen zodat we dit kunnen opnemen in de algemene HowTo voor de inbouw van de cruisecontrol.