In de afgelopen dagen het raammechanisme linksachter vervangen. Mazzeltje met het mechanisme: bij Onderdelenlijn vond ik een voordelig LA-mechanisme met motor voor een tweedeurs A2. Daar zoekt geen mens naar...
De ruit gaat weer lekker soepel op en neer en beide achterportieren hebben weer een grote luidspreker onderin (met dank aan Sem) en de muziek komt weer uit alle hoeken
Vandaag de gasveren van de achterklep vervangen, die ging het eerste stukje wel erg zwaar.
En ook de koplampen omgezet naar LED (stadslicht en dimlicht). Daarbij viel op dat beide connectoren in de auto beschadigd zijn: de vergrendeling is kapot getrokken. Ook blijkt de linker koplamp voornamelijk met lijm vast te zitten, dus daar moet een andere voor komen. Nieuw klusje.
Wel met genoegen geconstateerd dat de "lamp kapot"-functie van de boordcomputer goed werkt en piepte toen ik testte op de goede werking van een koplamp terwijl de andere er nog uit was..
Bij de Action heb ik voor € 2,99 een tube polijstmiddel voor koplampen gekocht - dat spul blijkt gewoon met een doekje heel aardig te werken. Mijn rechter koplamp is behoorlijk opgefrist. De linker doe ik na de aanstaande vervanging.
De connectoren ga ik dus vervangen door connectoren van een sloper, waarvan ik alle connectoren heb bewaard (en trouwens ook alle schroefjes, boutjes en moertjes). Nog een nieuw klusje. De koplampconnectoren (1J0 973 735) zijn overigens bij AliExpress voor ca € 2 per stuk te koop.
Van deze connector heb ik de draden al verwijderd...

- unnamed.jpg (79.36 KiB) 1219 keer bekeken