A2 1.9 TDI

Projecten, modificaties en accessoires.
Romulus

20 jan 2012, 13:21 0 x

Komt vast omdat ik er zelf nog geen eentje gehad heb.
Nou, er moet toch iets te wensen overblijven voor een volgende... :mrgreen:
Okumaatje

20 jan 2012, 21:21 0 x

Romulus schreef:
Komt vast omdat ik er zelf nog geen eentje gehad heb.
Nou, er moet toch iets te wensen overblijven voor een volgende... :mrgreen:
Dan wel deze met een 1.9 TDI.
j.hoeben1

23 jan 2012, 18:22 0 x

[quote="zeurpiet"]Was laatst een stukje op wegmisbruikers van een man die een 2.5 liter blok in een BMW 1.6 versie had gezet. Kon dus direct van de weg. Type goedkeuring is anders voor deze modellen. Ik zou dus eerst een informeren of je dit zonder keuring kan doen. (je kan daar natuurlijk lak aan hebben maar dan is de auto niet verzekerd) Je gaat tenslotte bijna 40% meer vermogen en een cylinder toevoegen. Kortom je bouwt een andere auto.[/quote]

Hé,hé,
Is er toch iemand die ook denkt of het wel allemaal volgens de regels is ;) . Ik vond het al gek dat er niemand op mijn reactie reageerde :o . Als de auto niet het type goedkeuring heeft is deze inderdaad niet verzekerd :oops:. Daar kan je wel laconiek over doen en denken, zal mij een worst wezen. Als je een ongeluk krijgt ook al heb je geen schuld en ze komen er achter dan rook je een zware pijp waar je als je pech hebt je hele leven lang mee goed bent. Dus als je het niet mag en dat weet ik echt niet, maar als!!! moet je een hele harde schup onder je kont krijgen. Ik ben er een van, alles binnen de regels en daar binnen mag van mij alles.
Groet,
Sjors

p.s. weet iemand wat de gedragsregels zijn bij dat ombouwen van wat wel en wat niet :!: :!:
Gompie

23 jan 2012, 21:15 0 x

[quote="j.hoeben1"]moet je een hele harde schup onder je kont krijgen[/quote]
Ik denk dat als je zo'n 1.9 TDi in een A2 goed de sporen geeft, je i.d.d. een
"schup onder je kA2nis" krijgt! :mrgreen:
Op Duitse forum had ene Almu een 1.8 benzine in zijn A2 gelepeld. Met goedkeuring en al. Als het in Duitsland kan dan moet het hier toch ook lukken?
Sukses met het project en kiep us poosted!
Gompie
Romulus

23 jan 2012, 21:53 0 x

[quote="Gompie"]Op Duitse forum had ene Almu een 1.8 benzine in zijn A2 gelepeld[/quote]Niet alleen de 1.8 benzine, Gompie, maar vooral ook de bijbehorende turbo. Mooi documentairetopic over een lange weg gegaan: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=24809 (filmpjes op pagina 22: 220 km/h op de teller bij 6000 rpm - de teller geeft 10% te weinig aan...)
Rens 79

24 jan 2012, 02:23 0 x

[quote="j.hoeben1"][quote="zeurpiet"]Was laatst een stukje op wegmisbruikers van een man die een 2.5 liter blok in een BMW 1.6 versie had gezet. Kon dus direct van de weg. Type goedkeuring is anders voor deze modellen. Ik zou dus eerst een informeren of je dit zonder keuring kan doen. (je kan daar natuurlijk lak aan hebben maar dan is de auto niet verzekerd) Je gaat tenslotte bijna 40% meer vermogen en een cylinder toevoegen. Kortom je bouwt een andere auto.[/quote]

Hé,hé,
Is er toch iemand die ook denkt of het wel allemaal volgens de regels is ;) . Ik vond het al gek dat er niemand op mijn reactie reageerde :o . Als de auto niet het type goedkeuring heeft is deze inderdaad niet verzekerd :oops:. Daar kan je wel laconiek over doen en denken, zal mij een worst wezen. Als je een ongeluk krijgt ook al heb je geen schuld en ze komen er achter dan rook je een zware pijp waar je als je pech hebt je hele leven lang mee goed bent. Dus als je het niet mag en dat weet ik echt niet, maar als!!! moet je een hele harde schup onder je kont krijgen. Ik ben er een van, alles binnen de regels en daar binnen mag van mij alles.
Groet,
Sjors

p.s. weet iemand wat de gedragsregels zijn bij dat ombouwen van wat wel en wat niet :!: :!:[/quote]
Je kan natuurlijk van alles in het vooronder lepelen maar ben het met mijn voorgangers eens dat
de jongens van de RDW daar toch hun goed keuring aan moeten geven.
Van een standaard Golf maak je ook geen GTI door er alleen een andere motor in te plaatsen.
Dan komt er nogal wat meer om de hoek kijken.
Geen keuring is niet verzekerd,is niet erg als er niets gebeurd maar o wee
falcon

24 jan 2012, 09:45 0 x

Ik begrijp dat er mensen zijn die zich zorgen maken om de veiligheid, terecht. Het lijkt me echter logisch dat Paul zich bewust is van het feit dat de auto opnieuw gekeurd moet worden omdat er een motor met andere motorcode (en ander # cilinders) in de A2 komt. In dit geval moet je er zelfs mee naar het TCL van de RDW (Lelystad). Stukje info:
Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd.
U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een RDW keuringsstation. Na goedkeuring wordt het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
RDW kentekenkeuring
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van, de fabrikant van het voertuig of de in Nederland gemachtigde importeur.
Wanneer er een typegoedkeuring bestaat, dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval, dan wordt u doorgestuurd naar het Testcentrum in Lelystad (TCL) voor een geluidstest. En wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen wordt tevens een weggedragtest afgenomen.

Hopelijk kan dit de zorgen van eenieder (enigszins) wegnemen!
Johan

15 feb 2012, 23:13 0 x

Ik heb zelf een BMW 316i omgebouwd naar een 325i. Ik heb de assen overgezet en de motor/versnellingsbak. Verder gezorgd dat alles er netjes uitzag, nieuwe remleidingen, assen gepoedercoated, uitlaat en rubbers vernieuwd. Hiermee geen enkel probleem bij de RDW gehad en heb nu een 316i met een 2,5-6 cilinder op kenteken. Dit is echter een bekende combinatie, dus zal het iets minder problemen geven dan deze ombouw, neem ik aan.
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

15 feb 2012, 23:28 0 x

[quote="Johan"]Ik heb zelf een BMW 316i omgebouwd naar een 325i. Ik heb de assen overgezet en de motor/versnellingsbak. Verder gezorgd dat alles er netjes uitzag, nieuwe remleidingen, assen gepoedercoated, uitlaat en rubbers vernieuwd. Hiermee geen enkel probleem bij de RDW gehad en heb nu een 316i met een 2,5-6 cilinder op kenteken. Dit is echter een bekende combinatie, dus zal het iets minder problemen geven dan deze ombouw, neem ik aan.[/quote]

Ook ik heb een auto ombouw (Audi TT 1,8T naar 2,0tdi) waar geen typekeuring voor is, en alleen doordat het uitlaatsysteem niet bestond een geluidsmeting op Lelystad moestlaten doen. De inbouw op zich was geen probleem aangezien de uitstoot minstens gelijk was aan de originele motor.

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer Paul e.e.a. netjes inbouwd hoeft dit absoluut geen problemen te geven bij de RDW. Ik vindt ze daar zeer redelijk. Ik had dus problemen met het geluid op Lelystad, er werd goed uitgelegd hoe en vooral waarom het aantal db niet klopte.

Jos.
JBAutoservice BV
Johan

21 feb 2012, 15:44 0 x

Ja, ik ken jouw auto wel. Imposant ding hoor (lees mee op DF en aktief NBR lid)!!

Maar dit is wel wat ik bedoel; als er geen type goedkeuring is, zal de wagen inderdaad naar lelystad moeten...
Plaats reactie