Remschijven vernieuwen

Projecten, modificaties en accessoires.
Peter

22 jun 2010, 10:52 0 x

[quote="lemoi"]en hoe gaat het met de ate powerdiscs? Ik ben nu toe aan nieuwe blokken en schijven (meer als 120.000 en het zijn nog de eerste). Heb nu green van EBC besteld met brembo max schijven. Daarnaast bestel ik zo ook nog even de orginele trommels voor achter met de remblokken. Heb ik alles in een keer weer gehad.

btw, grappig,ik zie dat je in Reuver woont. heb ik ook nog een paar maanden als "nood' gewoont[/quote]

Je vervangt de trommels ? Of bedoel je de remvoering ?
Romulus

22 jun 2010, 11:19 0 x

[quote="lemoi"]ja dat kan maar die kosten niet de wereld en ik ben iemand die het liever gelijk goed doet. Ben ik er gelijk weer voor lange tijd vanaf.
Ik zal wel een foto maken van de oude. Kunnen we kijken of ie werkelijk nog heel goed is of wat minder[/quote]

Je hoort maar zelden dat de trommels zelf vervangen worden; ze hebben eigenlijk weinig te lijden. Toevallig loopt er bij A2-Freun.de ook een topic hierover. Er staan wat prijzen in en ook een aanbeveling voor merken.
lemoi

22 jun 2010, 11:44 0 x

trommels met remschoenen.

ja en dat item op a2-freun.de heb ik ook al gelezen
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 aug 2010, 00:44 0 x

Heb heel goede ervaring met Brakemax sportremschijven met ventilatiegaten.
Op de Lupo 3L dan, maar die lijken me gelijk aan de schijven die op de A2 1.2 TDI moeten.
Kompleet setje is te monteren door JB Autoservice in Dieverbrug. O ja, nog een tip: spuit de remschijven (waar ze niet in contact komen met de remblokjes) in met hitte bestendige blanke lak. Voorkomt die lelijke roestvorming!
Zie deze foto's van mijn montage op de Lupo:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Johan

18 aug 2010, 16:24 0 x

[quote="pionok"]Ik lees dat jullie remtrommels hebben achter? Ik heb daar toch echt schijven zitten. Is dat alleen bij de 1.6motoren?

gr. rene[/quote]

1.6 FSI en 1.4 TDI (90 PK) hebben inderdaad schijven achter.

Tip to all; als je het remvermogen wilt verbeteren, zoek het in je remblokken. Daar haal je veel meer rendement uit dan uit (dure) remschijven. Zelf ben ik best tevreden met e.e.a. dus alles is nog origineel.
Plaats reactie