koplampen moderniseren

Projecten, modificaties en accessoires.
advanced

09 sep 2013, 12:51 0 x

Inderdaad je moet het maar durven! Dacht ook aan het plaatsen van lenzen in de koplampen ivm xenon. Durf het wel aan als ik een 2e set op de kop kan tikken.

Had destijds ook xenon in de A4 gebouwd ivm elke maand een H7 lamp te vervangen. Bij de A2 gaat het vervangen makkelijker en sneller (scheelt 1 schroef) en je kan er makkelijk bij. Daarnaast is dit de eerste in 8 maanden.
" Alleen wrijving geeft glans"
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

09 sep 2013, 23:19 0 x

[quote="advanced"]Inderdaad je moet het maar durven! Dacht ook aan het plaatsen van lenzen in de koplampen ivm xenon. Durf het wel aan als ik een 2e set op de kop kan tikken.

Had destijds ook xenon in de A4 gebouwd ivm elke maand een H7 lamp te vervangen.[/size] Bij de A2 gaat het vervangen makkelijker en sneller (scheelt 1 schroef) en je kan er makkelijk bij. Daarnaast is dit de eerste in 8 maanden.[/quote]

zie mijn epiloog..... over snel defect gaan van de lampjes
http://www.audi-a2.nl/post25501.html#p25501
advanced

10 sep 2013, 00:29 0 x

@koop9

in de A4 maakt het niet uit wat voor longlife ik er in stopte (philips of osram) na een maand was het stuk. Dealer stelde voor e.a. te gaan door meten en wilde de dynamo gaan vervangen. IPV een dynamo een Pilot setje er ingezet 6 jaar meegereden zonder probleem. Die balasten zijn niet zo kieskeurig 12-14volt
" Alleen wrijving geeft glans"
Audi_gekkie

10 sep 2013, 00:45 0 x

[quote="advanced"]@koop9

in de A4 maakt het niet uit wat voor longlife ik er in stopte (philips of osram) na een maand was het stuk. Dealer stelde voor e.a. te gaan door meten en wilde de dynamo gaan vervangen. IPV een dynamo een Pilot setje er ingezet 6 jaar meegereden zonder probleem. Die balasten zijn niet zo kieskeurig 12-14volt[/quote]

Dus volgens jou moet het geen probleem zijn dat ik het relais loskoppel?
Voor de duidelijkheid de xenonset komt uit een recente Octavia, dus ook canbus en uit VAG-groep.
post25501.html#p25501
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 sep 2013, 14:18 0 x

@advanced
ja dan kan inderdaad er een probleem met de dynamo zijn (geweest) maar wel opvallend dat de xenon dan wel weer heel bleef. probleem heb je wel heel goed opgelost door een A2 te kopen! :mrgreen:

@gekkie
ik denk dat je hem kan aansluiten zonder relais want de A2 heeft een normale en niet afgeregelde spanning op de koplampen staan.
wel moet je even op de weerstanden letten zoals vermeld, plak die niet op je koplamphuis want hij zou er in een extreem geval doorheen kunnen smelten.
Plaats reactie