Keuze sportonderstel
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bodyroll bij een A2... ik moet er haast om lachen. Een auto hoort enigszins bodyroll te hebben, zo is tie ontworpen.
En.....We hebben het hier niet over een sportauto, of een auto die in totaal ook maar enigszins pretenties heeft in deze.
Maar goed... onder de onze zitten Apex veren. Dat wist ik niet in het begin, al vond ik wel, dat de auto harder afgeveerd was als andere A2's, die ik toen ook proefgereden heb.
De auto is daar retestrak mee op de weg en in de bochten. Overhangen?...No way. Maar het heeft zijn prijs. Er is relatief weinig comfort overgebleven. Er is haast niet mee te rijden over klinkers, drempels, enz. Alles voel je en hoor je wat betreft wegdek. Gelukkig is tie niet verlaagd, want anders was er echt niet meer mee te rijden geweest over slechtere wegen, en hadden we de auto terug moeten bouwen naar origineel. Ondertussen ben ik het wel gewend en pas ik mijn rijstijl aan als het over slechtere wegen gaat.
Misschien appels met peren vergelijken....Mijn Cabriolet, met Audi sportonderstel uitgerust, is comfortabeler dan de A2 en rijdt wat dat betreft veel ontspannender, terwijl de wegligging net zo goed is. De mix van sportiviteit en comfort is bij deze auto veel beter. Daarnaast heeft deze iets meer comfortabeler sportzetels als de vrij vlakke en stugge zetels van de A2.
En.....We hebben het hier niet over een sportauto, of een auto die in totaal ook maar enigszins pretenties heeft in deze.
Maar goed... onder de onze zitten Apex veren. Dat wist ik niet in het begin, al vond ik wel, dat de auto harder afgeveerd was als andere A2's, die ik toen ook proefgereden heb.
De auto is daar retestrak mee op de weg en in de bochten. Overhangen?...No way. Maar het heeft zijn prijs. Er is relatief weinig comfort overgebleven. Er is haast niet mee te rijden over klinkers, drempels, enz. Alles voel je en hoor je wat betreft wegdek. Gelukkig is tie niet verlaagd, want anders was er echt niet meer mee te rijden geweest over slechtere wegen, en hadden we de auto terug moeten bouwen naar origineel. Ondertussen ben ik het wel gewend en pas ik mijn rijstijl aan als het over slechtere wegen gaat.
Misschien appels met peren vergelijken....Mijn Cabriolet, met Audi sportonderstel uitgerust, is comfortabeler dan de A2 en rijdt wat dat betreft veel ontspannender, terwijl de wegligging net zo goed is. De mix van sportiviteit en comfort is bij deze auto veel beter. Daarnaast heeft deze iets meer comfortabeler sportzetels als de vrij vlakke en stugge zetels van de A2.
Dat jij er om moet lachen neemt niet weg dat ik het hinderlijk vindt.
Je hebt bodyroll en bodyroll, de een hangt met de spiegels op de grond in de bocht, terwijl de andere een stuk stabieler is...
M'n civic's hadden origineel ook bodyroll, maar na wat aanpassingen was dat vrijwel weg en zijn er heel wat time attack prijzen mee in de wacht gesleept. Dat iets op een bepaalde manier ontworpen is neemt niet weg dat het niet aangepast kan worden. Zo'n stijf chassis als de A2 heeft genoeg potentie...
Begrijp me niet verkeerd, de auto stuurt prima, maar ik wil gewoon meer.
Maar even ontopic: mensen met ervaringen en leuke/goede recensies, post ze
.
Opties tot nu toe:
Koni FSD (dempers)
Weitec/KW, -30mm (dempers en veren)
Apex (veren)
Je hebt bodyroll en bodyroll, de een hangt met de spiegels op de grond in de bocht, terwijl de andere een stuk stabieler is...
M'n civic's hadden origineel ook bodyroll, maar na wat aanpassingen was dat vrijwel weg en zijn er heel wat time attack prijzen mee in de wacht gesleept. Dat iets op een bepaalde manier ontworpen is neemt niet weg dat het niet aangepast kan worden. Zo'n stijf chassis als de A2 heeft genoeg potentie...
Begrijp me niet verkeerd, de auto stuurt prima, maar ik wil gewoon meer.
Maar even ontopic: mensen met ervaringen en leuke/goede recensies, post ze

Opties tot nu toe:
Koni FSD (dempers)
Weitec/KW, -30mm (dempers en veren)
Apex (veren)
- Audi_gekkie
Is dit wat?
De Apex veren van Rinus? :lol:
Deze zijn wel iets verlaagd, 25mm.
Niet duur vind ik.
http://m.marktplaats.nl/a/auto-onderdel ... ousPage=lr
De Apex veren van Rinus? :lol:
Deze zijn wel iets verlaagd, 25mm.
Niet duur vind ik.
http://m.marktplaats.nl/a/auto-onderdel ... ousPage=lr
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voor het voorkomen van bodyroll (lees hangen in de bochten) lijkt een setje verzwaarde stabilisatorstangen meer
de hand te liggen.
Weet alleen niet of deze voor de A2 te koop zijn ...
de hand te liggen.
Weet alleen niet of deze voor de A2 te koop zijn ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="A2robin"]Nog een optie! :mrgreen:
http://link.marktplaats.nl/760044801
En dikke wielen![/quote]
Kost wat, maar dan heb je ook wat ... 8-)
Denk niet dat de wielen bij de prijs inbegrepen zijn ...
http://link.marktplaats.nl/760044801
En dikke wielen![/quote]
Kost wat, maar dan heb je ook wat ... 8-)
Denk niet dat de wielen bij de prijs inbegrepen zijn ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot