25/00 verlagen ; iemand ervaring mee?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Aha, dat verklaart alles. :-D Hoeveel is het verschil wat je op moet vangen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
Dat is veel!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik wordt gek van de krakende veerpootlagers, en het geschommel , sinds kort ook op de snelweg.
Maar ik verwacht de onderdelen binnen enkele dagen thuis. heb nu voor de voorkant en achterkant de H&R 25/25 veren besteld. Hoop dat de dikke aanslagrubbers achter de boel redden maar ik vrees van niet.
als ie echt teveel inkakt achter ( eigenlijk blijft ie voor te hoog waarschijnlijk) dan kijk ik voor bussen of spacers of evt. stugge spidans OSS versie veren achter.
Als ik op het duitse forum kijk zie ik soms a2's voorbij komen die met 25mm verlaging nog hoger zijn dan de mijne met origineel, dus ik ben benieuwd.
Maar ik verwacht de onderdelen binnen enkele dagen thuis. heb nu voor de voorkant en achterkant de H&R 25/25 veren besteld. Hoop dat de dikke aanslagrubbers achter de boel redden maar ik vrees van niet.
als ie echt teveel inkakt achter ( eigenlijk blijft ie voor te hoog waarschijnlijk) dan kijk ik voor bussen of spacers of evt. stugge spidans OSS versie veren achter.
Als ik op het duitse forum kijk zie ik soms a2's voorbij komen die met 25mm verlaging nog hoger zijn dan de mijne met origineel, dus ik ben benieuwd.
- HansJan
- Moderator
Weet je zeker dat het de lagers zijn en niet de stabilisatorstangrubbers? Als je de boel toch los hebt dan zou ik die wel gelijk meenemen. Setje compleet met beugels en bouten kost niet meer dan €10 en kan voor nu of de toekomst ook bijgeluiden voorkomen. Ik had er na de montage van de Koni's ontzettend veel last van. Controleer ook de purrubbers onder de achterveren, die zijn net zoals de aanslagrubbers vaak verrot.Ik wordt gek van de krakende veerpootlagers
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Pocoloco ,
Dat is mooie oplossing =D> voor degene die een trekhaak achter hebben met belading of vaak inzittenden achterin hebben kan ik hem opschroeven..
Zijn deze los verkrijgbaar en waar anders zoek ik wel...
De achter en voor veren van MAD verlaging set 25/25 mm zijn progressief overigens...
Alleen voor veren zijn anders : veer M631 voor de 1.4 o.a. benzine en voor o.a. fsi veer M633
Als je geen fsi blok (benzine) hebt en in een 1.4 benzine de verlagingsveer voor veren van de fsi gebruikt zou hij voor mij gevoel voor juist hoger gaan staan aangezien hij qua gewicht voor lichter is dan fsi versie .
Achter zijn de veren bij de MAD nummer M630 verlagingset 25/25 gelijk als de fsi overigens volgens gegevens MAD zie afbeelding bijlage info.
ik heb een A2 BBY 1.4 met OSS en set Mad verlagingsveren set nummer VV-41539 en KONI FSD 's etc en moeten nog gemonteerd worden.
Overigens kraakt het mij ook al tijdje echt achter ..."rubbers" onder de veer helemaal vergaan foetsie ...
grt
Rolf
Almere

Dat is mooie oplossing =D> voor degene die een trekhaak achter hebben met belading of vaak inzittenden achterin hebben kan ik hem opschroeven..
Zijn deze los verkrijgbaar en waar anders zoek ik wel...
De achter en voor veren van MAD verlaging set 25/25 mm zijn progressief overigens...
Alleen voor veren zijn anders : veer M631 voor de 1.4 o.a. benzine en voor o.a. fsi veer M633
Als je geen fsi blok (benzine) hebt en in een 1.4 benzine de verlagingsveer voor veren van de fsi gebruikt zou hij voor mij gevoel voor juist hoger gaan staan aangezien hij qua gewicht voor lichter is dan fsi versie .
Achter zijn de veren bij de MAD nummer M630 verlagingset 25/25 gelijk als de fsi overigens volgens gegevens MAD zie afbeelding bijlage info.
ik heb een A2 BBY 1.4 met OSS en set Mad verlagingsveren set nummer VV-41539 en KONI FSD 's etc en moeten nog gemonteerd worden.
Overigens kraakt het mij ook al tijdje echt achter ..."rubbers" onder de veer helemaal vergaan foetsie ...
grt
Rolf
Almere

"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- stefan74
Weet je zeker dat het de lagers zijn en niet de stabilisatorstangrubbers? Als je de boel toch los hebt dan zou ik die wel gelijk meenemen. Setje compleet met beugels en bouten kost niet meer dan €10 en kan voor nu of de toekomst ook bijgeluiden voorkomen. Ik had er na de montage van de Koni's ontzettend veel last van. Controleer ook de purrubbers onder de achterveren, die zijn net zoals de aanslagrubbers vaak verrot.<blockquote class="Quote" rel="stefan74">Ik wordt gek van de krakende veerpootlagers
</blockquote>
ik heb wel nieuwe stabistangen erbij maar de rubbers niet.
Achter heb ik dikke zwarte mapco rubbers om de pur rubbers te vervangen. en ik heb 2 sets stootrubbers, lange (140 mm) en korte (120 mm)
Ook voor de voorzijde heb ik lange en extra de korte besteld. (85mm en 65 mm)
ik wil de korte plaatsen.
En weet iemand of ik dan ook nieuwe klemmen nodig heb waar die kabel aanvast zit/langsloopt (rem /abs sensor?)
Het ziet er redelijk verroest uit.
- stefan74
nee. gewoon 270, van lemforder oid, dat zou toch moeten kunnen? ik dacht dat je homkineet dat nog wel kon hebben.wel kortere stangen neem ik aan 25mm ?
Ik moet ook nog zien of ik die 25mm wel ga halen aan de voorzijde.