achter luidsprekers inbouwen incl versterker onder voorstoel

Projecten, modificaties en accessoires.
msorel

05 okt 2010, 23:53 0 x

Tja,

De kabelboom maken is echt eenvoudig. Voor de luidspreker uitgangen heb ik gewoon luidsprekerdraad gebruikt. Voor de audio ingangen en aansluitingen op de concert 2 heb ik kleurgecodeerde draden gebruikt. Voor de kwaliteit wil je een beetje dikke draden gebruiken maar dan wordt de boom wel heel erg dik. Voor de audio ingangen. zou ik max 0.5 gebruiken en luidspreker uitgangen 0.75. De spanning heb ik uit de voetruimte bij de linkervoorstoel gehaald. Daar zitten dikke spanningaansluitingen. Vergeet niet te zekeren.

De versterker komt onder de voetenruimte van de rechter voorstoel. De kabel naar de radio via de rechter kabelgoot naar de radio verplaatsen. Probeer de kabel een beetje uit de buurt van de kachelmotor te houden ivm storing. De kabel van de sub moet naar de kofferruimte vanzelfsprekend.

Een overzicht van de pintoewijzingen heb ik al voorbij zien komen op dit forum. Ik zal eens kijken wat ik nog heb.

Versterkers uit andere type Audi´s kunnen niet in zonder aanpassing in de A2 worden gebruikt en zijn er ook niet voor gemaakt. De Bose versterkers zijn modelspecifiek, ook qua klank. Voor zover mij bekend is de versterker van de A2 ook de enige waarin de versterking van de sub geregeld wordt. De andere modellen hebben de versterker voor de sub in de sub zitten.
tja

07 okt 2010, 19:23 0 x

Ga toch maar voor de 'standaard' speakers, bose is wel heel leuk, maar ook 4 keer duurder.
ga gewoon de bekabeling naar de radio dubbel leggen, kan ik altijd nog over naar bose he :-)

speakers zijn ook wel aan te komen. versterker (blaupunkt) is inmiddels besteld (25 eurie)

hoe verwijder ik de bekleding van de achterportieren zodat ik bij de speakers kan?
Romulus

07 okt 2010, 20:28 0 x

De wiki bij A2-Freun.de beschrijft zeer uitgebreid de demontage van de voorste deurbekleding. Het is net alsof het stuk voor de achterdeuren nog geschreven moet worden, al zal het wel grotendeels overeenkomen.

Zie zeker ook het laatste stuk van dit topic waar staat wat je met de slinger van de raambediening moet doen als je achter geen elektrische ramen hebt.
tja

09 okt 2010, 16:32 0 x

zojuist even de bekleding van de portieren afgehaald om te kijken wat erin zat.
demonteren/monteren echt een eitje :-)

zit zoals verwacht helemaal niets ter voorbereiding in de deuren, behalve dan de roosters en de gaten.

ga nu alle spullen bij elkaar proberen te krijgen.
tweeters en blaupunt amp al besteld. woofers ben ik mee bezig.

ps. waar sluit ik de versterker aan op mijn concert II radio?
en moet ik in de radio achteraf nog iets instellen?
tja

16 okt 2010, 22:16 0 x

vandaag de tweeters van de voordeuren al vervangen door de bose tweeters.

deze klinken veel minder 'scherp' en dat bevalt me wel moet ik zeggen :-)

volgende week hoop ik alle spullen binnen te hebben en zal ik proberen er een duidelijke how to van te maken zodat iedereen (ook met 2 linkerhanden) dit kan doen.

wat ik nu nog nodig heb is het aansluitschema van de blaupunkt versterker.
iemand?
tja

18 okt 2010, 16:49 0 x

dit gevonden op het duitse forum,

Voor de versterker is inderdaad volgende pinbezetting:

1 - Speaker (-) links achter
2 - Klem 30
3 - Klem 31
4 - Signaal Ground (van radio)
5 - Plus geschakeld (van de radio)
6 - Luidspreker (+) rechts achter
7 - Luidspreker (+) links achter
9 - signaal linksachter (van radio)
10 - signaal rechts achter (van radio)
12 - Speaker (-) rechts achter

wat is klem 30 en 31??

lijkt me de voeding van de accu en de massa. maar welke is wat?
Romulus

19 okt 2010, 00:18 0 x

[quote="tja"]wat is klem 30 en 31?[/quote]
Wikipedia weet raad:
Kl. 30 is constante plus
Kl. 31 is massa
Voor de volledigheid: Kl. 15 is geschakelde plus
Plaats reactie