Amulettrote AMF Dagboek.
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Zeauh, de APK zit er weer op, wel een klein dingetje wat gecorrigeerd moest worden;
De koplampen moesten afgesteld worden.
Op het UK forum lees ik over plaatsing van een JDD bak op een ATL, waarbij deze spacer/vulplaat dan weggelaten wordt, maar het geeft wat gedoe rondom het aangrijppunt van de startmotor (in elkaar grijpen van startrondsel en tandkrans vliegwiel), wat dan weer opgelost kan worden met een andere type startmotor...
Ook lees ik daar dat de JDD bak wat ruimer gemaakt moet worden om over DMF heen te passen.
Kortom, stof tot nadenken. Gelukkig is het nog niet aan de orde op kort termijn, dus nog plenty tijd om hier en daar wat in te lezen en te wikken en te wegen.
De koplampen moesten afgesteld worden.
jaapje schreef: ↑15 mei 2019, 09:37Die bak overzetten lijkt een goed idee Spits. Dan heb je in 5 wel een rustig draaiende motor en de ATL bak kan ook een hoger koppel hebben dan de AMF bak. Of het kan...? Ik heb wel eens ergens gelezen dat er een verschil in dikte bij de startmotor flens is waar dan wat aan gedaan moet worden.
Even luukske vragen voor je begint?
Dat is dus inderdaad het ding: Er schijnt bij een ATL een "spacer" tussen bak en blok te zitten, vanwege DMF.
Op het UK forum lees ik over plaatsing van een JDD bak op een ATL, waarbij deze spacer/vulplaat dan weggelaten wordt, maar het geeft wat gedoe rondom het aangrijppunt van de startmotor (in elkaar grijpen van startrondsel en tandkrans vliegwiel), wat dan weer opgelost kan worden met een andere type startmotor...
Ook lees ik daar dat de JDD bak wat ruimer gemaakt moet worden om over DMF heen te passen.
Kortom, stof tot nadenken. Gelukkig is het nog niet aan de orde op kort termijn, dus nog plenty tijd om hier en daar wat in te lezen en te wikken en te wegen.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Spits
Vandaag was de bedoeling om het printplaat je in de pas verworven Concert radio te meubelen (vanwege niet lekker werkende volume knop).
Voor dat ik begon bedacht ik mij dat de potmeter ook weleens een slecht spoor kon hebben. Immers doet de potmeter het wel, maar bij volume op ging 'ie eerst zacht, en dan pas harder.....
Hieronder zie je de potmeter voor volume afgebeeld.
Na een kleine spritz contactcleaner werkt het volume niveau geregel weer als nieuw.
Wel weer jammer van het printje, die kan dus op de voorraad plank stof gaan verzamelen.....
Conclusie; werkt je volume niet lekker, dan kan het zijn dat er een loopbaan van je potmeter vuil is, en is een beetje contactcleaner genoeg om tot een oplossing te komen.
Voor dat ik begon bedacht ik mij dat de potmeter ook weleens een slecht spoor kon hebben. Immers doet de potmeter het wel, maar bij volume op ging 'ie eerst zacht, en dan pas harder.....
Hieronder zie je de potmeter voor volume afgebeeld.
Na een kleine spritz contactcleaner werkt het volume niveau geregel weer als nieuw.
Wel weer jammer van het printje, die kan dus op de voorraad plank stof gaan verzamelen.....
Conclusie; werkt je volume niet lekker, dan kan het zijn dat er een loopbaan van je potmeter vuil is, en is een beetje contactcleaner genoeg om tot een oplossing te komen.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wat er onder de volumeknop zit, is geen potmeter maar een dubbele schakelaar zodat de computer kan bepalen welke kant je uit draait... (Een potmeter en multifunctioneel stuurwiel combineert ook niet lekker.)
Er is dus geen koolstofbaan, maar de schakelaartjes doen het kennelijk beter na wat contactspray. Goede tip!
Er is dus geen koolstofbaan, maar de schakelaartjes doen het kennelijk beter na wat contactspray. Goede tip!
- Spits
Aha, zo dus.Peter_Maathuis schreef: ↑20 mei 2019, 20:45Wat er onder de volumeknop zit, is geen potmeter maar een dubbele schakelaar zodat de computer kan bepalen welke kant je uit draait... (Een potmeter en multifunctioneel stuurwiel combineert ook niet lekker.)
Was in de veronderstelling dat het een potmeter was, mea culpa.
Waarschijnlijk bleef er dan 1 schakelaar plakken, want met naar rechts draaien ging het volume altijd eerst omlaag, en vervolgens verder draaiend pas omhoog.
- DED@2
- Audi A2 clublid
@Peter_Maathuis ,
(Een potmeter en multifunctioneel stuurwiel combineert ook niet lekker.)
Ik heb hier geen enkel probleem mee. Het A3 8V faceliftstuur met originele concert II werkt feilloos .
(Een potmeter en multifunctioneel stuurwiel combineert ook niet lekker.)
Ik heb hier geen enkel probleem mee. Het A3 8V faceliftstuur met originele concert II werkt feilloos .
- Spits
Na de aanrijding die ik een tijd geleden heb gehad leek het mij wel zinnig om (weer) een dashcam aan te schaffen.
In de Arosa heb ik er jaren één in gehad...... Maar is toen meegegaan bij de verkoop van de auto, stom, stom, stom!
Maar goed, dat was toch een goedkoop ding, alhoewel die z'n werk goed deed.
De nieuwe dashcam is iets duurder in aanschaf, maar heeft dan ook méér mogelijkheden dan de oude. Voordeel is ook dat ie kleiner en mooier bovenaan de binnenkant van de voorruit gemonteerd kan worden.
De oude had zo'n grote zuignap, dat de camera bekant in het midden hing, juist ja, precies in het zichtveld....(ben ergens tegen aan gereden omdat ik 't niet kon zien, oh wacht, ik heb er een filmpie van! Dat dus.)
Het is geworden een Xiaomi 70mai Pro. Een camera met een scherm, en niet te gek in prijs.
Het ding krijgt aardige recencies, en misschien is een Blackvue of iets dergelijks wel beter, maar om nou een 1/4 van de waarde van mijn A2 in een dashcam te stoppen werd mij te gortig.
Heb er nog geen meter mee gereden, maar hoop dat het apparaat een beetje doet wat ie moet doen.
Netjes hoog in de ruit:
Van buiten niet te opvallend te zien.... In ieder geval minder zichtbaar dan zo'n dikke zuignap!
Toedels.
In de Arosa heb ik er jaren één in gehad...... Maar is toen meegegaan bij de verkoop van de auto, stom, stom, stom!
Maar goed, dat was toch een goedkoop ding, alhoewel die z'n werk goed deed.
De nieuwe dashcam is iets duurder in aanschaf, maar heeft dan ook méér mogelijkheden dan de oude. Voordeel is ook dat ie kleiner en mooier bovenaan de binnenkant van de voorruit gemonteerd kan worden.
De oude had zo'n grote zuignap, dat de camera bekant in het midden hing, juist ja, precies in het zichtveld....(ben ergens tegen aan gereden omdat ik 't niet kon zien, oh wacht, ik heb er een filmpie van! Dat dus.)
Het is geworden een Xiaomi 70mai Pro. Een camera met een scherm, en niet te gek in prijs.
Het ding krijgt aardige recencies, en misschien is een Blackvue of iets dergelijks wel beter, maar om nou een 1/4 van de waarde van mijn A2 in een dashcam te stoppen werd mij te gortig.
Heb er nog geen meter mee gereden, maar hoop dat het apparaat een beetje doet wat ie moet doen.
Netjes hoog in de ruit:
Van buiten niet te opvallend te zien.... In ieder geval minder zichtbaar dan zo'n dikke zuignap!
Toedels.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk, dat is nou een nuttige accessoire die mijn gedachten ook al enige malen is gepasseerd. Goed dat je dit hier deelt!
Het wordt in mijn optiek steeds belangrijker om je 'te wapenen' tegen de discussie rondom de schuldvraag, maar kan ook dienen als bewijs voor andere voorvallen in het verkeer. Beelden zeggen immers meer dan woorden. De politie is zelfs een proef gestart met een App waarmee burgers bewijsmateriaal kunnen aanbieden om afhandeling van een lopend onderzoek te versnellen. Kortom, dergelijk bewijsmateriaal wordt steeds meer omarmd.
Benieuwd naar jouw ervaringen!
Het wordt in mijn optiek steeds belangrijker om je 'te wapenen' tegen de discussie rondom de schuldvraag, maar kan ook dienen als bewijs voor andere voorvallen in het verkeer. Beelden zeggen immers meer dan woorden. De politie is zelfs een proef gestart met een App waarmee burgers bewijsmateriaal kunnen aanbieden om afhandeling van een lopend onderzoek te versnellen. Kortom, dergelijk bewijsmateriaal wordt steeds meer omarmd.
Benieuwd naar jouw ervaringen!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Spits
De dascam doet het goed, tijd om van de spaghetti af te komen, vanwege dat de voeding/aanstekerplug tussen de voorstoelen zit.
Na wat verwijderen van dashboard delen en wat gemier met draadjes.......
Is dit het eindresultaat; een dubbele USB voeding, netjes en hoog in het bakje voor de versnellingspook.
Mijn eigen telefoon kabel en de dashcam zijn nu altijd voorzien van spanning indien nodig. Aftakking is genomen van de plus en min van de radio, welke is afgezekerd op 20A.
De aanstekerplug is nu noodstroom voor passagiers (kinders
) die naar het schijnt altijd spanning voor telefoon en tablet nodig hebben.
, De jeugd van tegenwoordig.....
.
Na wat verwijderen van dashboard delen en wat gemier met draadjes.......
Is dit het eindresultaat; een dubbele USB voeding, netjes en hoog in het bakje voor de versnellingspook.
Mijn eigen telefoon kabel en de dashcam zijn nu altijd voorzien van spanning indien nodig. Aftakking is genomen van de plus en min van de radio, welke is afgezekerd op 20A.
De aanstekerplug is nu noodstroom voor passagiers (kinders