Dagboek van 4$$
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Die donkerblauwe gaat het echt niet worden. Ik heb nu een auto van twaalf jaar oud maar die ziet er gewoon goed uit en je kan zien dat ik er goed voor heb gezorgd. Als interieur niet oké is dan zegt dat wat over de eigenaren in het verleden.
Overigens heb ik contact gehad met van Udenhout en die kennen de auto van een ver verleden(tot 2005) maar daarna niet meer. Dus van die foto's bij de auto klopt niks. Zij gaan er ook werk van maken want ze vonden dat dit echt niet kan.
Overigens heb ik contact gehad met van Udenhout en die kennen de auto van een ver verleden(tot 2005) maar daarna niet meer. Dus van die foto's bij de auto klopt niks. Zij gaan er ook werk van maken want ze vonden dat dit echt niet kan.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- bjmeengs
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gewoon morgen Jan Eenink bellen. Er zitten veel A2’s bij die moet je niet willen hebben. Neem de tijd en oriënteer je goed.
Bij Jan kun je verschillende proberen. Is echt de moeite waard. Heb zelf die ervaring ook en ik heb geen aandelen bij Jan Eenink
Bij Jan kun je verschillende proberen. Is echt de moeite waard. Heb zelf die ervaring ook en ik heb geen aandelen bij Jan Eenink
- 4$$
Ik had Jan afgelopen zaterdag al gemaild en ik kreeg vandaag op de dag dat hij gesloten is netjes een berichtje terug. Daarop heb ik hem gebeld maar kreeg de voicemail eraan. Paar minuten later belde hij terug. Als het goed is krijg ik van hem een lijst met de A2tjes die hij heeft maar nog niet op de site staan. Mogelijk woensdag een rit naar Vorden van bijna 2.5u enkele reis. Ik krijg het gevoel dat Eenink auto's het dubbel en dik waard is.
Die in Veldhoven blijft nog een optie en die in Heerlen is afgeschreven omdat ik niet graag zaken doe met mensen die je proberen te misleiden met foute onderhoudsboekjes.
Die in Veldhoven blijft nog een optie en die in Heerlen is afgeschreven omdat ik niet graag zaken doe met mensen die je proberen te misleiden met foute onderhoudsboekjes.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- 4$$
Afgelopen woensdag onaangekondigd bij Jan langs geweest. En ook middels internet/mail/telefoon contact gehad.
Hij moest helaas weg omdat hij elders afspraken had. Nam toch de tijd voor me en heb in een van zijn auto's een proefrit gemaakt. Alle punten die me opvielen en die ik graag hersteld wil hebben vandaag telefonisch met hem doorgenomen. Volgende week zal hij me terugkoppelen wat de meerkosten zijn die hierbij gemoeid zijn.
Tevens komen over ongeveer twee weken een aantal nieuwe nieuwe A2tjes binnen. Één daarvan heb ik een optie op genomen.
Heel prettig om met hem te praten en te onderhandelen.
Hij moest helaas weg omdat hij elders afspraken had. Nam toch de tijd voor me en heb in een van zijn auto's een proefrit gemaakt. Alle punten die me opvielen en die ik graag hersteld wil hebben vandaag telefonisch met hem doorgenomen. Volgende week zal hij me terugkoppelen wat de meerkosten zijn die hierbij gemoeid zijn.
Tevens komen over ongeveer twee weken een aantal nieuwe nieuwe A2tjes binnen. Één daarvan heb ik een optie op genomen.
Heel prettig om met hem te praten en te onderhandelen.
- 4$$
Na overleg met Jan Eenink heb ik ervoor gekozen om de auto waarin ik een proefrit heb gemaakt op te laten knappen. Het betreft lakschade(vandalisme en moterkap vanwege onkunde) rondom.
Dit zijn andere punten die aangepakt moeten worden.
- afstellen van ruitensproeier/ruitenwisser
- herstel van bekerhouder bijrijder
- herstel ventilatieroosters
- herstellen parkeersensoren
- herstellen van centrale deurvergrendeling(afstandbediening)
- vervangen van hemelbekleding
Het OSS laat ik niet maken maar wordt slechts ontkoppeld. In het verleden gebruikte ik zoiets nooit maar genoot wel van het royale aanbod van licht.
Momenteel blijft de radio(origineel audi) aan als ik de auto van het contract haal maar heb liever dat hij dan vanzelf uitgaat. Weten jullie of dit mogelijk is?
Momenteel is Jan tot vrijdag niet op de zaak maar hoop dat hij er snel mee aan de slag gaat. Als al deze punten zijn opgelost dan ziet hij er weer fantastisch uit.
Dit zijn andere punten die aangepakt moeten worden.
- afstellen van ruitensproeier/ruitenwisser
- herstel van bekerhouder bijrijder
- herstel ventilatieroosters
- herstellen parkeersensoren
- herstellen van centrale deurvergrendeling(afstandbediening)
- vervangen van hemelbekleding
Het OSS laat ik niet maken maar wordt slechts ontkoppeld. In het verleden gebruikte ik zoiets nooit maar genoot wel van het royale aanbod van licht.
Momenteel blijft de radio(origineel audi) aan als ik de auto van het contract haal maar heb liever dat hij dan vanzelf uitgaat. Weten jullie of dit mogelijk is?
Momenteel is Jan tot vrijdag niet op de zaak maar hoop dat hij er snel mee aan de slag gaat. Als al deze punten zijn opgelost dan ziet hij er weer fantastisch uit.
- Bijlagen
-
- Exterieur
- 20200129_123535.jpg (3.49 MiB) 3969 keer bekeken
-
- Interieur(dashboard)
- 20200205_113206.jpg (84.95 KiB) 3969 keer bekeken
-
- Interieur(OSS)
- 20200205_113313.jpg (79.98 KiB) 3969 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Gefeliciteerd
. Wat betreft de radio, die móet uit gaan als je de sleutel verwijderd. Zo niet, in jouw geval, dan is hij niet juist aangesloten. Originele radio wordt namelijk aangestuurd via canbus. Radio staat continue onder stroom, maar wordt aan en uit geschakeld door canbus, deze bevindt zich in het tellerhuis.
Succes

Succes

- 4$$
Kan het niet liggen aan de comfort module? Jan vertelde me dat hij er een nieuwe module in had gedaan maar deze nog moest instellen. Hierdoor werkte ook de AB van de centrale deurvergrendeling en de parkeersensoren nu niet.DED@2 schreef: ↑05 feb 2020, 12:32Gefeliciteerd. Wat betreft de radio, die móet uit gaan als je de sleutel verwijderd. Zo niet, in jouw geval, dan is hij niet juist aangesloten. Originele radio wordt namelijk aangestuurd via canbus. Radio staat continue onder stroom, maar wordt aan en uit geschakeld door canbus, deze bevindt zich in het tellerhuis.
Succes![]()
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Nee heeft hier niets mee te maken. Eea is ook uit te lezen.
Verder heeft de pdc zijn eigen stuurapparaat en geen koppeling met de comfortmodule. De ab wel. Mogelij dat hij de accu’s loskoppelt in de showroom. Als dat te lang duurt dan moeten de sleutels opnieuw ingeleerd worden of de comfortmodule is idd kapot. Let hier goed op, duur item om te vervangen en erg storend als deze niet goed werkt.
Mvg
Verder heeft de pdc zijn eigen stuurapparaat en geen koppeling met de comfortmodule. De ab wel. Mogelij dat hij de accu’s loskoppelt in de showroom. Als dat te lang duurt dan moeten de sleutels opnieuw ingeleerd worden of de comfortmodule is idd kapot. Let hier goed op, duur item om te vervangen en erg storend als deze niet goed werkt.
Mvg
- 4$$
Jan heeft me beloofd dat al deze punten hersteld worden. Dus ik maak me er niet zo druk om. Ik rijd er iig niet mee weg voordat ik alles (dubbel) gechecked heb.
Bedankt voor je antwoorden!
Bedankt voor je antwoorden!