Nadat ik de sleutels van de A2 gisteren over had gedragen aan mijn moeder, werd ik enige tijd later gebeld dat de bijrijdersdeur niet vergrendelde. Dat kan natuurlijk niet. Misschien lichte frustratie van mijn kant, maar ben toch weer in de auto gestapt omdat haar A2 ook niet meer startte. Accuspanning was 12,45v, maar had geen zin meer om te starten. Datum stempel gaf te kennen dat de originele accu er nog in zat. Deze heb ik vervangen door een jong gebruikte accu die ik nog had liggen. Dit verhielp de startproblemen, maar niet de weigerende bijrijdersdeur. Uit diverse andere fora bleek dat het een kabelbreuk, of onderbreking kon zijn. Dit veroorzaakt dat de comfortmodule niet ziet of de deur vergrendeld is of ontgrendeld. Kan dus aan deurslot, deur regelapparatuur of de comfortmodule zelf liggen. Vandaag heb ik het deurpaneel verwijderd en de kabelboom bekeken, geen zichtbare schade. Omdat verder het raam en de spiegel functioneren ging de aandacht naar de deur regelapparatuur. Gelukkig had
@Spits nog een exemplaar liggen om te proberen. Dit bleek het probleem op te lossen

.
Er bleef nog een ding over en dat was dat de afstandsbediening niet meer functioneerde. Sleutels waren in delen aanwezig. De vorige eigenaar heeft getracht het ‘zelf’ op te lossen met kapotte sleutels tot gevolg. Origineel zat er een comfortmodule in van de eerste generatie die alleen synced met sleutel 8Z0959231 zónder suffix! Deze sleutels had ik dus niet, maar wel één met suffix ‘D’. Ik had nog een comfortmodule met suffix ‘AE’ liggen en heb die voor proef gemonteerd en toen bleek ik wel het geheel functioneel te krijgen. For the time being, de sleutelbaard met de nieuwe ab in elkaar gefreubeld, op zoek naar een nieuwe sleutel

. Al met al dus weer een mooie troubleshoot.