Dagboek van 4$$
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ontzettend mooi resultaat!
Het meest knappe aan de techniek van het wrappen vind ik dat ze zelfs onderdelen met rondingen (zoals de spiegels) zo mooi strak kunnen inpakken. We hebben dat destijds tijdens een meeting ook trachten te doen (spoilers en B stijlen) maar dat bleek minder makkelijk dan gedacht.
Tenslotte ziet de A2 er nu zo sportief uit dat ik er persoonlijk wat mooier (lees groter) lichtmetaal onder zou schroeven. Maar dat heeft uiteraard weer de nodige impact op het comfort.
Het meest knappe aan de techniek van het wrappen vind ik dat ze zelfs onderdelen met rondingen (zoals de spiegels) zo mooi strak kunnen inpakken. We hebben dat destijds tijdens een meeting ook trachten te doen (spoilers en B stijlen) maar dat bleek minder makkelijk dan gedacht.
Tenslotte ziet de A2 er nu zo sportief uit dat ik er persoonlijk wat mooier (lees groter) lichtmetaal onder zou schroeven. Maar dat heeft uiteraard weer de nodige impact op het comfort.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb momenteel twee setjes velgen. De originele 15" velgen met zomerbanden die er nu op liggen en een setje pepperpots(ook 15") met winterbanden(all weather) dus voorlopig komt er niks nieuws.
Mocht er zich een buitenkansje mbt 16" of 17" voordoen dan weet je het natuurlijk nooit maar momenteel zie ik de bodem van mijn financiële middelen.
Mocht er zich een buitenkansje mbt 16" of 17" voordoen dan weet je het natuurlijk nooit maar momenteel zie ik de bodem van mijn financiële middelen.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Financiële bodem?
Vraag eens bij Hans Jan naar zijn brandstof misbruik voor de brede sloffen.
En hoeveel die lage rubbers kosten!
De 15" is met 175 breed lekker zuinig, heb zelf 185 brede maar mijn zoon ging op 175 over!
Meer rubber voor minder geld en ook meer comfort.
Ik heb nog 17"in aanbieding maar denk dat ik die nu helemaal nooit meer kwijt kom!
Vraag eens bij Hans Jan naar zijn brandstof misbruik voor de brede sloffen.
En hoeveel die lage rubbers kosten!
De 15" is met 175 breed lekker zuinig, heb zelf 185 brede maar mijn zoon ging op 175 over!
Meer rubber voor minder geld en ook meer comfort.
Ik heb nog 17"in aanbieding maar denk dat ik die nu helemaal nooit meer kwijt kom!
- Bijlagen
-
- 2x17.jpg (679.28 KiB) 3835 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- Audi A2 Colorstorm
- Audi A2 clublid
Eekhoorn, je mag ze altijd doneren bij mij. Als je ze echt niet verkocht krijgt. Heb nog wel wat ruimte over.
Ik heb nu originele 15, dus geen ervaring met deze stuiterballen.
Groet wim
Ik heb nu originele 15, dus geen ervaring met deze stuiterballen.
Groet wim
Audi a2 colorstorm sprintblau perleffekt 2004
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
BMW i3S 42 kwh rood metallic 2019
Volkswagen t3 camper verkeersgeel 1981
1/2 Volkswagen golf 1986
- 4$$
Het blijft een eigenaardige auto. Een maand geleden deed ineens het portierraam aan de bestuurderskant het niet meer. Ook bleef interieurverlichting parmanent branden. Ik kon deze wel uitschakelen met de schakelaar maar daardoor gingen ze ook nooit meer aan bij ontgrendelen, deuropenen etc. Ook kon ik niet meer de ramen openen en sluiten met de AB op mijn sleutels.
Wederom uren gelezen op internet. En ik dacht dat de motor van het raam kapot was. Interieurverlichting was een groot raadsel. Ook Peter Maathuis heeft er nog kort naar gekeken maar kon er ook geen chocola van maken.(en ik vind hem zeer kundig)
Na wat lezen op het Engelse forum vandaag kreeg ik het lumineuze idee om eens de plus van de accu te halen en te kijken of dat wat zou doen...... En tadaaaaa!
Alle functies terug.
Ik ben dol op het autootje maar op electronisch vlak kunnen er toch de nodige probleempjes ontstaan.
Wederom uren gelezen op internet. En ik dacht dat de motor van het raam kapot was. Interieurverlichting was een groot raadsel. Ook Peter Maathuis heeft er nog kort naar gekeken maar kon er ook geen chocola van maken.(en ik vind hem zeer kundig)
Na wat lezen op het Engelse forum vandaag kreeg ik het lumineuze idee om eens de plus van de accu te halen en te kijken of dat wat zou doen...... En tadaaaaa!
Alle functies terug.
Ik ben dol op het autootje maar op electronisch vlak kunnen er toch de nodige probleempjes ontstaan.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- eekhoorntje
Omdat ze bij Audi meerdere functies aan elkaar geknoopt hebben krijg je dit soort rare, begrijp er zelf ook niets van storingen en oplossingen.
Ramen & verlichting die ergens een kabeltje er tussen nodig lijken te hebben.
Ramen & verlichting die ergens een kabeltje er tussen nodig lijken te hebben.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Gemeenschappelijk deler in deze is de comfortmodule, en die is wel berucht om stuk te gaan... Deze stuurt onder andere de ramen aan, interieur sensor, benzineklep, interieur verlichting.. Kastje zit boven je ECU in het vak onder de bestuurdersstoel. Wellicht kun je hiermee verder googelen

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Klinkt eigenlijk wel simpel: bij niet te verklaren elektronische problemen eerst even de accupolen loskoppelen.
Als het werkt lijkt het mij de goedkoopste remedie ...
Als het werkt lijkt het mij de goedkoopste remedie ...
- 4$$
Beetje liggen klooien met mijn OBDeleven dongle en de software. Feitelijk is het coderen van instrumentenpaneel en comfortmodule erg makkelijk. Ik heb een aantal zaken aangepast en kijk nu even aan of het me bevalt. Als dat niet zo is dan heb ik het zo terug gezet.
Volgende zaken ingeschakeld;
- Anti carjack(sloten gaan dicht bij 15km/u en gaan pas open bij verwijderen sleutel) Nadeel hiervan is dat je als je van binnenuit de deur wil openen twee keer aan de hendel moet trekken zolang de sleutel niet verwijderd is.
- Ontgrendeling achterklep wordt uitgeschakeld bij 5 km/u. Deze kan je pas weer openen als een van de voordeuren is geopend.
- Gordelwaarschuwingslampje ingeschakeld. (let op dit is alleen een optische waarschuwing van enkele seconden op je dashboard. Het reageert niet op de gordel zelf.)
- Deurgong ingeschakeld.
- Signaal zodra ik harder rijd dan 130km/h. Ik weet nog niet wat voor(optisch of akoestisch) signaal dit is en weet ook niet of deze blijft aanhouden of kortdurend is omdat ik nog niet de autoweg ben opgeweest.
Mochten mensen vragen hierover(coderen van bovenstaande modules) hebben dan hoor ik het graag.
By the way..... OBDeleven is een prima en goedkoop alternatief om te kunnen coderen en fouten uit te lezen/resetten. Om te coderen heb je wel een pro licentie nodig. Dongle en licentie kosten ongeveer €65.
Volgende zaken ingeschakeld;
- Anti carjack(sloten gaan dicht bij 15km/u en gaan pas open bij verwijderen sleutel) Nadeel hiervan is dat je als je van binnenuit de deur wil openen twee keer aan de hendel moet trekken zolang de sleutel niet verwijderd is.
- Ontgrendeling achterklep wordt uitgeschakeld bij 5 km/u. Deze kan je pas weer openen als een van de voordeuren is geopend.
- Gordelwaarschuwingslampje ingeschakeld. (let op dit is alleen een optische waarschuwing van enkele seconden op je dashboard. Het reageert niet op de gordel zelf.)
- Deurgong ingeschakeld.
- Signaal zodra ik harder rijd dan 130km/h. Ik weet nog niet wat voor(optisch of akoestisch) signaal dit is en weet ook niet of deze blijft aanhouden of kortdurend is omdat ik nog niet de autoweg ben opgeweest.
Mochten mensen vragen hierover(coderen van bovenstaande modules) hebben dan hoor ik het graag.
By the way..... OBDeleven is een prima en goedkoop alternatief om te kunnen coderen en fouten uit te lezen/resetten. Om te coderen heb je wel een pro licentie nodig. Dongle en licentie kosten ongeveer €65.
- eekhoorntje
Is naast de 130 Km ook een 100 Km grens instelbaar...?