H7 Ledlampen voor Dimlicht Audi A2
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Spinazie: beetje off-topic, hier gaat het om de stadslichten. Maar ben wel benieuwd naar jouw resultaten. Ook @Jur heeft recent een LED upgrade in de koplamp geplaatst. Misschien een keer samenkomen en vergelijken. Heb je geen H3 upgrade besteld?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Jur
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
[quote="HansJan;61964"]@Spinazie: beetje off-topic, hier gaat het om de stadslichten. Maar ben wel benieuwd naar jouw resultaten. Ook @Jur heeft recent een LED upgrade in de koplamp geplaatst. Misschien een keer samenkomen en vergelijken. Heb je geen H3 upgrade besteld?
[/quote]
Ik zou willen dat het waar was, maar dat is niet het geval
Ik ben wel geïnteresseerd en kom ook zeker even bij Spinazie polshoogte nemen als ze zijn geplaatst.
[/quote]
Ik zou willen dat het waar was, maar dat is niet het geval

- HansJan
- Moderator
@Jur: ai, das waar ook. Ik heb eea door elkaar gehaald. Betrof @joost.cuijpers
Bij mij kan je zowieso komen kijken, alles zit er al in. En Arnhem-Zuid is dichtbij Nijmegen. :mrgreen:

Bij mij kan je zowieso komen kijken, alles zit er al in. En Arnhem-Zuid is dichtbij Nijmegen. :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ai, inderdaad verkeerde topic
Krijg je als je aan paar tabbladen open hebt staan. De berichten mogen wat mij betreft naar een ander topic verplaatst worden.
H3 heb ik nog niet meebesteld, eerst maar eens kijken hoe H7 bevalt. Stadslichten heb ik wel mee besteld, ook drie verschillende soorten om te vergelijken (W5W of W3W). Die kosten nauwelijks iets.
Als ze binnen zijn kunnen we kijken wie de langste felste heeft
Zou als het goed is niet uit moeten maken.

H3 heb ik nog niet meebesteld, eerst maar eens kijken hoe H7 bevalt. Stadslichten heb ik wel mee besteld, ook drie verschillende soorten om te vergelijken (W5W of W3W). Die kosten nauwelijks iets.
Als ze binnen zijn kunnen we kijken wie de langste felste heeft

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Sommige adverteerders beloven op het eerste meer licht opbrengst.
Maar vele publiceren bruto lumens van de leds en ook nog zelfs van beide lampen opgeteld.
Belangrijker is de weergave van beeld op de apk lampenlichtbeeld tester ....
De combinatie de kwaliteit ontwerp lamp met elk ledje zijn lichtbeeld en van je staat koplampunit reflector en het "glas" ... uiteindelijk het beeld.
Let op met sommige stadsled lampjes het beeld niet enigzins beinvloed ,verdraai deze zo deze het minst is.
Sommige felle leds stralen namelijk smal breed beeld .uit en als je hem net verticaal hebt zitten in de unit ..geeft dit een strooiveld ..
En je denkt apk keuderr het door de H7 is..... sluit dit dus uit door alleen stadslamp aan te doen ...en bekijk het beeld.....
en ik ook benieuwd ben van je resultaat ik bij het testen van verschillende h7 lampen veel retour stuurde....
Succes
Maar vele publiceren bruto lumens van de leds en ook nog zelfs van beide lampen opgeteld.
Belangrijker is de weergave van beeld op de apk lampenlichtbeeld tester ....
De combinatie de kwaliteit ontwerp lamp met elk ledje zijn lichtbeeld en van je staat koplampunit reflector en het "glas" ... uiteindelijk het beeld.
Let op met sommige stadsled lampjes het beeld niet enigzins beinvloed ,verdraai deze zo deze het minst is.
Sommige felle leds stralen namelijk smal breed beeld .uit en als je hem net verticaal hebt zitten in de unit ..geeft dit een strooiveld ..
En je denkt apk keuderr het door de H7 is..... sluit dit dus uit door alleen stadslamp aan te doen ...en bekijk het beeld.....
en ik ook benieuwd ben van je resultaat ik bij het testen van verschillende h7 lampen veel retour stuurde....
Succes
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- HansJan
- Moderator
Ai, ik had het bij het verkeerde eind. In dit topic is het LED wat de koplamp verlicht, stadslichten zijn daar een onderdeel van<a rel="nofollow" target="_blank">Spinazie</a> schreef:
Ai, inderdaad verkeerde topicKrijg je als je aan paar tabbladen open hebt staan. De berichten mogen wat mij betreft naar een ander topic verplaatst worden.

- remco.elzinga
Ik ben al heel benieuwd naar de eindconclusie! De apk keurmeester gaf aan dat slechte lampen hoewel het wel apk goedkeur is teveel strooien. Op het meetapparaat voor de koplampafstelling was dat duidelijk zichtbaar. Als je gaat testen miss zo'n ding lenen
Wordt vervolgt?
Wordt vervolgt?
- Spinazie
- Audi A2 clublid
@HansJan Je had het bij het goede eind, ik heb de posts verplaatst
Slechte LED-lampen betekend doorgaan grote LED's waardoor je inderdaad strooilicht krijgt (het gloeidraai van een hallogeen lamp is ook heel smal namelijk). De Lumileds zijn de kleinste en felste LED's die nu verkrijgbaar zijn, dus we gaan het zien.
Ik zal ook een foto maken met in een lamp de "oude" hallogeen lamp, en in de andere de LED-lamp. Het komt wel nauwer aangezien de lampen feller zijn.

Slechte LED-lampen betekend doorgaan grote LED's waardoor je inderdaad strooilicht krijgt (het gloeidraai van een hallogeen lamp is ook heel smal namelijk). De Lumileds zijn de kleinste en felste LED's die nu verkrijgbaar zijn, dus we gaan het zien.
Ik zal ook een foto maken met in een lamp de "oude" hallogeen lamp, en in de andere de LED-lamp. Het komt wel nauwer aangezien de lampen feller zijn.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
Ze zitten erin
Ik ben vergeten om foto's van de lamp zelf te maken, maar de lamellen zijn redelijk makkelijk weg te vouwen. Hieronder een foto met links de led-lamp en rechts hallogeen, daaronder fatsoenlijk afgesteld en allebei de lampen "in situ".
Het lichtbeeld vind ik "OK", maar hierin speelt waarschijnlijk ook de staat van mijn originele lampen een behoorlijke rol, deze hebben behoorlijk wat aanslag aan de binnenkant (zie laatste foto). Wil je het helemaal netjes doen dan zou ik deze ook moeten vervangen, maar gaat me, zeker afgezet tegen de prijs van de lampen (37 euro inclusief verzending), wat te ver.
Zou ik ze aanraden? Niet per se, maar dat heeft meer met het bevestigingsmechanisme van de "H7-adapter" aan de lamp zelf te maken. Dit is wat onhandig, verschuift makkelijk, en lastig af te stellen. Ik weet niet wat @HansJan voor de lampen vraagt, maar hierin zitten dezelfde LED-modules (Lumileds) dus de hoeveelheid licht zou hetzelfde moeten zijn. Als de bevestiging hiervan robuuster is en makkelijker af te stellen is zouden deze mijn voorkeur hebben (maar ik heb ze nooit ingebouwd
).
Ik ga er de komende tijd mee rijden, kijken hoe het bevalt.

Het lichtbeeld vind ik "OK", maar hierin speelt waarschijnlijk ook de staat van mijn originele lampen een behoorlijke rol, deze hebben behoorlijk wat aanslag aan de binnenkant (zie laatste foto). Wil je het helemaal netjes doen dan zou ik deze ook moeten vervangen, maar gaat me, zeker afgezet tegen de prijs van de lampen (37 euro inclusief verzending), wat te ver.
Zou ik ze aanraden? Niet per se, maar dat heeft meer met het bevestigingsmechanisme van de "H7-adapter" aan de lamp zelf te maken. Dit is wat onhandig, verschuift makkelijk, en lastig af te stellen. Ik weet niet wat @HansJan voor de lampen vraagt, maar hierin zitten dezelfde LED-modules (Lumileds) dus de hoeveelheid licht zou hetzelfde moeten zijn. Als de bevestiging hiervan robuuster is en makkelijker af te stellen is zouden deze mijn voorkeur hebben (maar ik heb ze nooit ingebouwd

Ik ga er de komende tijd mee rijden, kijken hoe het bevalt.