A2 1,4tdi>1,9tdi DSG ombouw.

Projecten, modificaties en accessoires.
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

28 sep 2013, 22:00 0 x

[quote="rolf"]Ja, automaatje in de A2 lijkt mij ook heerlijk. :)
Denk dat het extra gewicht en meer verbruik niet bij de A2 ontwerp filosofie pasden.[/quote]

Het is geen "gewone" automaat. De DSG is niet duurder qua verbruik, het meer gewicht valt mee.

Jos.
JBAutoservice BV
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 sep 2013, 23:15 0 x

Toen de A2 ontworpen werdt was er nog geen DSG.........
jos_br

29 sep 2013, 14:29 0 x

[quote="rolf"]Toen de A2 ontworpen werdt was er nog geen DSG.........[/quote]

Klopt helemaal, ik bedoel dat nu en met deze automaat het verbruik (waarschijnlijk) meevalt. Fijn rijden doet het in ieder geval wel.

Jos.
JBAutoservice BV
Audi_gekkie

29 sep 2013, 15:13 0 x

@Jos
Kun je ons een richtprijs geven voor zo'n DSG?
Je weet nu hoe het moet, dus het is nu een "fluitje van een cent" :lol:
Wie weet valt de prijs vele forumleden mee en ben je de komende 5 jaar volgeboekt. :mrgreen:
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

29 sep 2013, 15:33 0 x

Mooi project :!: Ben benieuwd naar de ervaringen/bevindingen van de eigenaar. Is n DSG mogelijk op de 3cylinder tdi :?: Zal vast een aardige duit kosten.

Keep up the good work!

Joris1980
jos_br

29 sep 2013, 21:54 0 x

[quote="Audi-gekkie"]@Jos
Kun je ons een richtprijs geven voor zo'n DSG?
Je weet nu hoe het moet, dus het is nu een "fluitje van een cent" :lol:
Wie weet valt de prijs vele forumleden mee en ben je de komende 5 jaar volgeboekt. :mrgreen:[/quote]

[quote="joris1980"]Mooi project :!: Ben benieuwd naar de ervaringen/bevindingen van de eigenaar. Is n DSG mogelijk op de 3cylinder tdi :?: Zal vast een aardige duit kosten.

Keep up the good work!

Joris1980[/quote]

De prijs weet ik wel, wil eerst nog wat dingen op een rij hebben qua kosten, nadeel is dat er meteen een andere (4 cilinder)motor gebruikt dient te worden. Ervaringen/bevindingen zullen binnenkort wel bekent worden, auto moet nu eerst even bij de rdw langs........

Dit avontuur is voor beide partijen een dure :) , voor ons meteen een leerschool. Ook de inbouw zoals we het nu in een keer kunnen en weten hoe het te doen is een dure en dat blijft (helaas) ook zo, het is bewerkelijk.

Jos.
JBAutoservice BV
koop9

29 sep 2013, 23:37 0 x

[quote="rolf"]Toen de A2 ontworpen werdt was er nog geen DSG.........[/quote]

oh jawel hoor die was er, maar schijnbaar nog niet productierijp.
pas in 2003 voor het eerst toegepast in serieproductie bij vw maar het lag al 20 jaar op de plank bij Porsche en de rally afdeling bij audi. die er races en rally´s mee gewonnen hadden. (PDK ; Porsche doppel kupplung)
maar ik denk dat ze het toch niet hadden toegepast op de A2 omdat het de auto te zwaar maakte (zéker op de vooras.)
daarom ook een magnesium behuizing van de A2 bak voor de 1.4 en 1.6.
er was b.v. voor de polo (die dezelfde motoren had) wel een automaatbak (jatco ) leverbaar en die hadden ze er zo in kunnen zetten maar hebben dit niet gedaan. (dit tot verdriet van vele die toch graag luxe met automaat wilde)

ter vergelijking;
gewicht 5 bak van de A2 1.4 benzine is 36 kg
gewicht 4 bak automaat VW polo 78 kg
gewicht 6 bak dsg is 93 kg
gewicht 7 bak dsg is 70 kg
dan komen daar nog wat kabels en regelapparaat bij die je bij een handbak niet hebt.

nee, de A2 moest lichtgewicht worden en daar paste een zware bak niet in.
net zoals de motoren, 3 cil diesel had men al. (vw)
4 cilinders werd te zwaar voor diesel (passen doet het wel)
3 cilinder benzine was nog niet klaar of vond men toch niet passen bij deze auto.
de 1.4 16v kon men zo bij vw uit de schappen halen en die was geheel uit lichtmetaal opgetrokken dus dat paste perfect in het hele A2 verhaal.

hier nog wat DSG getallen en weetjes;
http://www.volkswagenag.com/content/vwc ... d_dsg.html
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

30 sep 2013, 20:02 0 x

[quote="koop9"]daarom ook een magnesium behuizing van de A2 bak voor de 1.4 en 1.6.[/quote]
Kan ik hieruit opmaken, dat de handgeschakelde versnellingsbak van de A2 dus afwijkend is t.o.v. de andere
handbakken voor de 1.4 en 1.6 motoren van de andere modellen van de VAG-groep?

[quote="koop9"]er was b.v. voor de polo (die dezelfde motoren had) wel een automaatbak (jatco ) leverbaar en die hadden ze er zo in kunnen zetten maar hebben dit niet gedaan. (dit tot verdriet van vele die toch graag luxe met automaat wilde)[/quote]
Ben eigenlijk nog steeds benieuwd of deze 4-trapsautomaat passend (te maken) is voor de A2 ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9

01 okt 2013, 22:14 0 x

deze bakken voor de A2 zijn ook in div. andere modellen bij vw,seat,skoda gebruikt. (nog steeds trouwens)
echter hebben alle modellen andere overbreng verhoudingen.
het bak huis is hetzelfde maar de eind overbrenging en de tandwielen kunnen anders zijn.

de automaat bak zal er best in te knutselen zijn, als de DSG met 4 cil diesel ook past zal dit geen probleem zijn.
ik wens je er veel succes mee en ik zie de foto´s wel verschijnen.... :mrgreen:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

02 okt 2013, 21:21 0 x

[quote="koop9"]deze bakken voor de A2 zijn ook in div. andere modellen bij vw,seat,skoda gebruikt. (nog steeds trouwens)
echter hebben alle modellen andere overbreng verhoudingen.
het bak huis is hetzelfde maar de eind overbrenging en de tandwielen kunnen anders zijn.

de automaat bak zal er best in te knutselen zijn, als de DSG met 4 cil diesel ook past zal dit geen probleem zijn.
ik wens je er veel succes mee en ik zie de foto´s wel verschijnen.... :mrgreen:[/quote]

Dus bij een kapotte versnellingsbak van de A2 1.4 16v even een versnellingsbak overzetten van een polo 1.4 16v
is er niet bij? Door de verschillen in overbrengverhoudingen kun je dan voor verrassingen komen te staan ... :?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie