6 versnellingsbak...
hoezo 16?<blockquote class="Quote" rel="Eekastar"> Deze configuratie levert 16km/u meer op, das behoorlijk denk ik..."
Met mijn huidige bak draai ik bij 180km/uur 4114rpm
Met 0,68 overbrenging word dit 200km/uur
</blockquote>
Ander differentiëel, voor de precieze waarden vd overbrenging moet je bij JB zijn.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Om van 180km/pu naar 200km/pu te komen heb je te maken met zoveel meer luchtweerstand dat er veel meer toeren nodig zijn om daarop uit te komen.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ook dat hij langer erover doet om die snelheid te bereiken...
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Meer pk's ...Om van 180km/pu naar 200km/pu te komen heb je te maken met zoveel meer luchtweerstand dat er veel meer toeren nodig zijn om daarop uit te komen.
Maar trekkracht in de 5 zal idd lager zijn. Maar daarom is een compleet aangepaste bak mooier dan alleen een langere 5, want de 4de word ook langer.
Grotere wielen is ook een optie. Maar dit heeft ook gevolgen voor wegligging.
Meer pk's ...<blockquote class="Quote" rel="Audi_gekkie">Om van 180km/pu naar 200km/pu te komen heb je te maken met zoveel meer luchtweerstand dat er veel meer toeren nodig zijn om daarop uit te komen.
Maar trekkracht in de 5 zal idd lager zijn. Maar daarom is een compleet aangepaste bak mooier dan alleen een langere 5, want de 4de word ook langer.
Grotere wielen is ook een optie. Maar dit heeft ook gevolgen voor wegligging.
</blockquote>
Zie ik daar n JB-bak aan komen?!

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ja maar zijn de kosten dan wel zo aantrekkelijk te modificeren, hoeveel zou dit dan in totaliteit (incl inbouwen dan gaan kosten ?
Dit is vast afhankelijk van staat van de wagen en motor het nut heeft.
En zijn er ook mogelijkheden voor de wagens met benzine 1.4 en of 1.6 motoren en wat is dan het voordeel ervan ?
Dit zou je kunnen doen als de A2 diesel in topconditie is en net 200.000 km heeft gelopen heeft en dan wel de investering kosten voor de resterende duizenden km snel terug gaan verdienen.
En is dit wel ook haalbaar je met een benzine motor per jaar vele duizenden km ters af gaat leggen?
Ja je hebt er vast wel een fijne wagen voor terug met ander karakter met het rijden na deze modificatie.
Jos zou je ons dit kunnen antwoorden ?
grt
rolf
Almere
Dit is vast afhankelijk van staat van de wagen en motor het nut heeft.
En zijn er ook mogelijkheden voor de wagens met benzine 1.4 en of 1.6 motoren en wat is dan het voordeel ervan ?
Dit zou je kunnen doen als de A2 diesel in topconditie is en net 200.000 km heeft gelopen heeft en dan wel de investering kosten voor de resterende duizenden km snel terug gaan verdienen.
En is dit wel ook haalbaar je met een benzine motor per jaar vele duizenden km ters af gaat leggen?
Ja je hebt er vast wel een fijne wagen voor terug met ander karakter met het rijden na deze modificatie.
Jos zou je ons dit kunnen antwoorden ?
grt
rolf
Almere
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl