Project S(-Line) - GEREED

Projecten, modificaties en accessoires.
Pocoloco

25 nov 2013, 23:05 0 x

[quote="HansJan"]Eindelijk weer een update op mijn S-Line project.

Dan nog iemand vinden met de juiste sleutel om het stuur los te krijgen ...[/quote]

:mrgreen: barendrecht is zeker te ver?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 nov 2013, 09:57 0 x

[quote="pocoloco"] :mrgreen: barendrecht is zeker te ver?[/quote]
Ach, definieer te ver :mrgreen:

In dit geval snijdt het mes aan twee kanten, dus dat gaat vast goedkomen. ;)

Dank voor je aanbod!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

26 dec 2013, 16:26 0 x

En weer een stapje verder met dit project. De montage van het S-Line embleem op de grille is een feit alhoewel ik nog niet helemaal tevreden ben met het resultaat. Ik heb hiervoor een origineel grille bracket gebruikt voor het S-Line embleem en deze gemodificeerd. Het bracket staat te ver van de grille af omdat ik de kunststof dwarsverbindingen deels moest behouden om de stevigheid niet te verliezen. Ik denk nog na over een verbetering/verfraaiing.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

26 dec 2013, 22:34 0 x

inderdaad niet netjes, wij hebben hier een oplossing voor !!
plastic klemmetjes in spuitvorm ,past altijd en komt nooit meer los!! :mrgreen:
Audi_gekkie

27 dec 2013, 02:59 0 x

[quote="pocoloco"]inderdaad niet netjes, wij hebben hier een oplossing voor !!
plastic klemmetjes in spuitvorm ,past altijd en komt nooit meer los!! :mrgreen:[/quote]

Oh nee hè Hans Jan, komt pocoloco met dé oplossing! :lol:
Kun je 'm weer er af slopen. ;)

Zit het embleempje normaliter niet op een lamel van de grille?
Dus de achterkant van het embleem geplakt op een lamel?
HansJan
Moderator

27 dec 2013, 13:34 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="pocoloco"]inderdaad niet netjes, wij hebben hier een oplossing voor !!
plastic klemmetjes in spuitvorm ,past altijd en komt nooit meer los!! :mrgreen:[/quote]

Oh nee hè Hans Jan, komt pocoloco met dé oplossing! :lol:
Kun je 'm weer er af slopen. ;)

Zit het embleempje normaliter niet op een lamel van de grille?
Dus de achterkant van het embleem geplakt op een lamel?[/quote]
Ja, ik was al er al bang voor .... :lol:

Dit is gewoon een proef geweest. Het bracket schuif je normaal gesproken over de lamellen heen en zet je aan de achterkant vast met klemmen. Maar de ribbelgrille heeft geen open structuur. Maar ik had gehoopt dat hetzelfde effect zou optreden door het bracket aan de vlakke onderkant van de ribbel vast te plakken. Het blijkt nu dus dat de hoek van het plaatje anders is dan die van de ribbelgrille. Helaas kan ik het weer verwijderen, want @pocoloco komt met een uiteraard veel betere oplossing. Ik laat het graag aan hem over, eens zien wat ie er van maakt :mrgreen:

Wel weet ik dat de grille er stoerder uitziet zo met het S-Line embleem erop. Nog een reden om snel naar Barendrecht te gaan! :D
Pocoloco

27 dec 2013, 21:27 0 x

En als je echt niet kan wachten kan je er altijd nog een dikke parker indraaien! ;)

Je mag wel een lijstje maken wat we allemaal gaan doen zodat ik weet of het in 1 dag te doen is. :mrgreen:
HansJan
Moderator

27 dec 2013, 21:36 0 x

[quote="pocoloco"]En als je echt niet kan wachten kan je er altijd nog een dikke parker indraaien! ;)

Je mag wel een lijstje maken wat we allemaal gaan doen zodat ik weet of het in 1 dag te doen is. :mrgreen:[/quote]
Er zit al een parker in het bracket, aan de onderzijde loopt de uitsparing voor de verticale lamel door waarmee ik hem extra kon zekeren voor het geval iemand er met mijn geweldige creatie aan de haal wil gaan :mrgreen:

Over de rest zal ik je nog apart contacten, dat is hier niet relevant ;)
HansJan
Moderator

04 jan 2014, 20:43 0 x

Vandaag zijn de banden van de S-Line velgen verwijderd. En waar ik al een beetje bang voor was, is waarheid geworden. De velgen zijn niet alleen beschadigd, maar hebben ook een niet egale loop. Met name aan de binnenkant zie je de velg hobbelen en dat betekent dat er flink mee door kuilen of over stoepranden is gereden. Het laatste lijkt mij het meest voor de hand liggend omdat de buitenkanten van de velgen ook door stoepranden grof zijn beschadigd.

Velgen richten drijft de kosten verder op, gemiddeld genomen €200 voor 4 stuks bij professionele velgendokters. De kans is groot dat ze naar het bedrijf Wheeltrim in Nijkerk worden gebracht. De site geeft veel informatie en met name de aanpak van het herstelprogramma spreekt me erg aan. Alleen het beste voor onze Chiquita!

Tja, en dan komen de totale kosten toch weer dicht in de buurt van de velgen die op eBay staan. Maar ik vind het nu na alle moeite zonde om ze zomaar weg te smijten of voor een prikkie van de hand te doen.

Wordt vervolgd.
Audi_gekkie

05 jan 2014, 03:26 0 x

Vandaar de "zeer schappelijke prijs" en dat helemaal in Hamburg...
Ik gun je alle goeds, maar wat als na alle onkosten het rijden op de 17inch erg tegen blijkt te vallen? :s hock:
Plaats reactie