De radio.
De Kristallblauwe is gezegend met een origineel dubbeldin radio uitsparing waar ooit een RNS-D in heeft gezeten. Dit weet ik omdat de vorige eigenaar daar wat over gepost heeft.
De RNS-D is ooit vervangen door een Android radio die eigenlijk voor een A3 of A4 bestemd was en dus fysiek op maat gemaakt moest worden om in een A2 te passen.

- IMG_20210625_205623.jpg (1.08 MiB) 2312 keer bekeken
Helaas was dit niet heel secuur (ahum) gedaan, zie de foto.
In ieder geval zo ruw dat ik 't geen pan vond. Eruit dus met dat ding, wat meteen alweer "opening a can of worms" gaf.

- IMG_20210327_132719.jpg (1.9 MiB) 2312 keer bekeken

- IMG_20210327_132722.jpg (2.04 MiB) 2312 keer bekeken
Dus eerst maar de bedrading weer netjes en zo goed als origineel gemaakt.

- IMG_20210327_143908.jpg (1.8 MiB) 2312 keer bekeken
Wat nu? Een originele Symphony? Leuk, maar een cassettedeck is overbodig hedentendage. Een RNS-E is wel wat! El cheapo als ik ben Marktplaats op en voor een habbekrats er één gescoord, code zat erbij en stekkerblok was vanuit de Oost binnengekomen.

- IMG_20210504_174015.jpg (2.7 MiB) 2312 keer bekeken
Helaas, cd en DVD slikte het apparaat niet. Er zat nog een cd shocking klem in het loopwerk. Na verwijdering was het niet mogelijk om een cd erin te krijgen zonder te "helpen", lees duwen en trekken. Tja, er is een reden waarom iets goedkoop is, het zij zo, lessons learned (wederom).
Dus dacht ik waarom geen Concert II+? Dit is een dubbeldin die onder andere in een A4 te vinden is. Een dubbeldin zonder de cassette speler en single cd speler.
Natuurlijk niet te vinden, ja, die van een A3 wel, maar die wilde ik (nog) niet.
Uiteindelijk is het een Seat Adagio Radio geworden uit een Seat Exeo.
In principe hetzelfde als een Concert II+ die je ook in een A4 kan vinden.
Na wat aanpassing aan de CANBUS draden gaat het apparaat aan en uit over contact en werkt de verlichting van de knoppen ook over de lichtschakelaar.
Uiteraard was aanpassing van breedte en hoogte ook nodig wat met wat geduld best wel netjes gedaan kan worden.

- IMG_20210625_205623.jpg (1.08 MiB) 2312 keer bekeken
Toedels.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.