RNS-E in Audi A2; vraag over codering met VCDS

Projecten, modificaties en accessoires.
JDuijnker

14 apr 2015, 21:13 0 x

150 euro voor een rns-e? klinkt als een diefstal prijs.... is wel erg goedkoop. Van diefstal afkomstig? kopen van gestolen goederen houdt diefstal in stand!
Hij heeft netjes de kabels erbij. Dan heeft hij hem wel heel netjes uitgebouwd lijkt me... Maar ik snap je punt hoor, zo zou ik ook denken. Op marktplaats gaan de RNS-E toestellen voor tussen de 250 en 350 eur.

Voor wat betreft dat aircopaneeltje, die hoeken rond maken is niet zo spannend. Ik heb met mijn dremel al veelvuldig dingen gedaan, ook dashbord aanpassingen in diverse auto's :) .
chartjes

15 apr 2015, 07:55 0 x

150 euro voor een rns-e? klinkt als een diefstal prijs.... is wel erg goedkoop. Van diefstal afkomstig? kopen van gestolen goederen houdt diefstal in stand!
Haast niet te geloven pianolak model voor 150 euro! Overigens de mijne is vorig jaar gejat inclusief kabels.
Zegt dus niks. Als het front al aangepast is voor A2 dan ben ik geinteresseerd in het apparaatnummer.
Komt er dus op neer dat ik er al 2 ingebouwd heb en ook het dashboard voor dubbeldin aangepast heb. Heb je vragen hierover dan kan dit liefst via Pb.
groeten Cees
Nijssen

18 nov 2016, 15:49 0 x

Wellicht lopen meer mensen hier tegenaan... heb een RNS-E ingebouwd, alles werkt perfect alleen krijgt de unit geen snelheidssignaal van de auto.

Nu schijnt het zo te zijn dat A2's van sommige productiejaren de speed signal kabel niet is doorgetrokken naar de radio stekker. Heb dit nagekeken en dat is bij mijn auto ook het geval.

Op het Engelse A2 forum kwam ik dit tegen:

You will need to run a new wire for the GALA speed signal from the radio plugs to the instrument cluster plugs. Specifically, you will need to run a new wire from pin 1 of the black 8 pin connector at the radio end, and splice it into the wire coming from pin 31 of the blue connector at the instruments end.

http://www.a2oc.net/forum/showthread.ph ... light=gala

Dat ga ik maar eens proberen, ben benieuwd of dat de oorzaak is!
Plaats reactie