Van 1.4 diesel naar E versie?

Projecten, modificaties en accessoires.
Dirck

30 jun 2015, 16:34 0 x

De laatste stand;

Na berekenen met de huidige doe het zelf sets die je kant en klaar kunt kopen is het te duur!
Zware accu en beperkte levensduur en urenlang laden!
Ja, het kost veel en voor weinig rijders, die verdienen het niet terug!

Maar ook KM vreters hebben een probleem, het laden halverwege de dag lukt vaak niet tenzij je zowel thuis als op werk kunt laden maar langere ritten zijn een ramp.

Daarom, de huidige sets zal ik nooit kopen, ik ga daarom voor de versie die nu ontwikkeld word met Condensatoren.
Iets goedkoper en lichter gewicht maar vooral sneller te laden!
Dit zijn de normale in de handel zijnde maar ik wil betere nog te ontwikkelen en maken van Grafiet met Membraam, dit zit tussen Grafeen en Grafiet in en is een pasta, en het geleidende Membraam moet er tussen...

Pas als dit werkt gaan we verder,
Wel heb ik iets geleerd van de Fietsen... nu een Giant Twist E~Bike is met afneembare accu met klik systeem...
Daarmee is het per accu pack makkelijk door te meten of je een nieuwe moet of nog enige tijd mee kan en meerdere van dit soort makkelijk te vervangen beugels en dan in klikken...
Dan is een lege auto als er enkele tientallen inzitten de lege om te ruilen voor volle dus ook als je niet zo snel kunt laden binnen
het ruil systeem zoals ook Renault had.....

De definitieve zal dus langer duren als ik dacht maar met 4x 12 volt accu kan ik wel testen, dit worden gewone oude auto batterijen die op de laadvloer van voorheen de achterbank tijdelijk komen.
Daarmee kan ik wel de 48 Volt motoren voeden voor zeer korte ritjes en testen.
In het begin zal het dus na RDW keuring een rondje Hoorn worden om te winkelen en niet verder...

Ik ga wel voor de 2 motoren direct op de beide voorwielen, achter laat ik nog even zitten.
Ja, het kost meer tijd om dit alles te maken en als ik vervoer heb kan ik het wel eens laten zien op meeting mits daar een stopcontact beschikbaar is en met 8 accu's die we tekens wisselen is dan proef rijden mogelijk...

De zwarte Ex diesel met niet werkende OSS en rode lederen stoelen staat er al klaar voor...
Pocoloco

30 jun 2015, 21:06 0 x

He leuk ,dat verhaal van die accu,s . Dat doet de ANWB al jaren ,als mijn accu het niet meer deed kwamen zij hem eruit halen en plaatste een verse . :D

Dirk ,jij bent ook op de meeting geweest maar we hebben elkaar niet gesproken dus weet eigenlijk niet hoe je eruit ziet. Maar heb een klein beetje het vermoede aan de hand van je verhalen hoe wel . :D

Afbeelding
Audi_gekkie

30 jun 2015, 22:23 0 x

Dat is 'm! :) )
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

30 jun 2015, 23:25 0 x

ja lijkt ie meer op als ik.
foppe

01 jul 2015, 05:39 0 x

En je onderschrift Dirck, die zou zo ook van Einstein kunnen zijn. > :D <

Dirck staat overigens vol in beeld, op één van de foto's. ;)
Dirck

01 jul 2015, 16:30 0 x

Blijkbaar heeft Pocoloco teveel mensen gesproken, en weet hij niet meer alles te herinneren.

Ik was samen met mijn zoon, ik ben flink Grijs geworden en mijn auto stond groot deel elders.. alleen Koop9 heeft even een reset gedaan...

Ik was de auto met OOK dubbele uitlaat, alleen zitten die onder en niet in de bumper... op foto reportage terug te vinden...
luukske

04 jul 2015, 20:37 0 x

Dirck

04 jul 2015, 21:44 0 x

Ik heb deze al gelezen maar blijkbaar vergeten te plaatsen.
Wel heb je op deze;
http://www.le-mobile.de/index.php?lang=de&page=32
De gewichten van reeds omgebouwde dus zie je hoe zwaar de accu is als je alles leest en hoe beperkt de afstand is die je kunt halen.
Ik wil 200 tot 400 Km en sneller laden en ook onder de 1000 Kg proberen te blijven voor de 200 Km versie, de 400 Km auto zal wel op 1200 Kg komen en mist de dubbele bodem in bagage....
Net als de rest daaronder...

Dit is uit 2011 dus verouderd en nu 2015 dus moet het beter kunnen....
http://www.le-mobile.de/index.php?lang=de&page=22

Maar mijn doel ik de bestaande te verbeteren, ik vind niets uit, pas alleen de laatste techniek toe om meer accuradius te krijgen en sneller laden zonder schade aan de stroombron, geen accu maar condensator in vervolg en nog lichter ook als het lukt.. maar ik droom nog en eerst een prototype maken met slechts enkele cellen die erg snel leeg is...
Later komen er wel meer Condensatoren in maar nu met 2 condensatoren.... dat is wel erg weinig maar de kosten, nog laboratorium werk en nog geen massa helaas want dat moet het ook nog betaalbaar maken.

Beter als anderen, ik wil de Tesla verslaan....! :( |)
luukske

04 jul 2015, 22:10 0 x

Gelukkig leg je de lat niet te hoog dan.
Diac21

04 jul 2015, 23:23 0 x

Het bestaande verbeteren zonder iets uit te vinden?

Zie trouwens die gele. 600km actieradius @ 80kmpu met 1260kg gewicht.
Plaats reactie