Trekhaak voor Audi A2 wel te kopen!
- Seven
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
vorige week de gdw trekhaak op mijn 1.4 TDI gemonteerd.
Pas perfect en was verder geen probleem.
Het gat van 40 mm rond heb ik met een gatenzaag 38 rond geboord en daarna mooi op maat gevijld. Dit is in een 2 mm aluminium koker goed te doen. Ik vond dit beter dan een gat van 44 mm te boren.
Pas perfect en was verder geen probleem.
Het gat van 40 mm rond heb ik met een gatenzaag 38 rond geboord en daarna mooi op maat gevijld. Dit is in een 2 mm aluminium koker goed te doen. Ik vond dit beter dan een gat van 44 mm te boren.
Dus met een E-tje niet in overtreding :!:Met E achter B moet je uitgaan van het werkelijke gewicht van de aanhanger. Daarmee mag een zware aanhanger (tandemasser, auto-ambulance) wel achter de A2 mits op dat moment niet te zwaar. Zo kan ik (met E achter B) toch met bijv. deze grote aanhanger (leeg 600 kg, max. 1600 kg) rijden, mits ik er niet teveel in stop.
- Audi_gekkie
@Pyro_loe bedankt!
@Willie60 de meningen zijn verdeelt of dit kan/mag bij een 3L.
@Willie60 de meningen zijn verdeelt of dit kan/mag bij een 3L.
Ja duidelijk dat de meningen daar over verdeeld zijn,
Ik snap ook dat je er geen zware jongens mee moet gaan trekken.
Wat mijn bedoeling is een fietsrekje en of een klein aanhangertje om een paar fietsen of een bromfietsje op te vervoeren.
Dat weegt niet veel en rolt er volgens mij soepel achter aan,
Wat mijn bedoeling is een fietsrekje en of een klein aanhangertje om een paar fietsen of een bromfietsje op te vervoeren.
Dat weegt niet veel en rolt er volgens mij soepel achter aan,
- Audi_gekkie
[quote="Willie60"]Ja duidelijk dat de meningen daar over verdeeld zijn,
Dat weegt niet veel en rolt er volgens mij soepel achter aan,[/quote]
Het gaat niet zo zeer om het trekken van een aanhangertje, maar de grootste krachten op een trekhaak ontstaan bij een noodstop en uitwijkmanoeuvres.
Dat weegt niet veel en rolt er volgens mij soepel achter aan,[/quote]
Het gaat niet zo zeer om het trekken van een aanhangertje, maar de grootste krachten op een trekhaak ontstaan bij een noodstop en uitwijkmanoeuvres.
Ook met een Etje ben je gewoon in overtreding. Max trekgewicht van de A2 is 1000kg. Max gewicht van die
aanhanger is 1600kg dus je bent in overtreding. Feit dat er minder lading op ligt en het gewicht onder die
1000kg ligt is voor de wet niet relevant.
aanhanger is 1600kg dus je bent in overtreding. Feit dat er minder lading op ligt en het gewicht onder die
1000kg ligt is voor de wet niet relevant.
garret schreef:Dus met een E-tje niet in overtreding :!:Met E achter B moet je uitgaan van het werkelijke gewicht van de aanhanger. Daarmee mag een zware aanhanger (tandemasser, auto-ambulance) wel achter de A2 mits op dat moment niet te zwaar. Zo kan ik (met E achter B) toch met bijv. deze grote aanhanger (leeg 600 kg, max. 1600 kg) rijden, mits ik er niet teveel in stop.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hier info wat wat er wel of niet mag:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... turen.html
Gewicht wordt hier omgeschreven als leeggewicht van de aanhanger + max laadvermogen.
Het daadwerkelijke gewicht van de lading is dus niet van belang.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... turen.html
Gewicht wordt hier omgeschreven als leeggewicht van de aanhanger + max laadvermogen.
Het daadwerkelijke gewicht van de lading is dus niet van belang.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik had ergens eens gelezen dat er trekhaken zijn met een extra alluminium gebogen verstevigings balkje .
De Trekhaak ziet precies uit dan als de GDW echter dus met de extra losse aluminium balkje.
Of dit voor bepaalde bouwjaren Audi A2 zonder deze versteviging expliciet voor de A2 Diesel 1.2 liters versies bestemd is weet ik niet.
u kunt bij Rdw ovi met uw keteken gegevens of uw Audi A2 voor aanhangwagen ofwel trekgewicht geremd /ongeremd is ingevuld geschikt is.
grt
Rolf
De Trekhaak ziet precies uit dan als de GDW echter dus met de extra losse aluminium balkje.
Of dit voor bepaalde bouwjaren Audi A2 zonder deze versteviging expliciet voor de A2 Diesel 1.2 liters versies bestemd is weet ik niet.
u kunt bij Rdw ovi met uw keteken gegevens of uw Audi A2 voor aanhangwagen ofwel trekgewicht geremd /ongeremd is ingevuld geschikt is.
grt
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl