MFSW in m'n 1.2 TDi Multifunctioneel stuur uit A3 8V

Projecten, modificaties en accessoires.
jos_br
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 dec 2016, 19:22 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">hansdevogel89</a> schreef:
Zal ik eens een inhoudelijke reactie posten? want eerlijk gezegd interesseert het mij niet zo waaar je je stuur vandaan hebt.

paars = linbus 2.0 (a3 8v knoppen met pijltjes links zijn lin2.0, a4 a5 q5 knoppen met de mode knop links zijn lin 1.3)
bruin = massa
rood = geschakelde 12v

je hebt in je stuur nu geen geschakelde 12v, want de claxon is gewoon een geschakelde massa die een relais aanstuurt.
Die 12v draad moet je dus ook trekken.

standaard a2 sleepring heeft genoeg polen die je kan gebruiken, ik heb het ook zo gedaan in mn tt, en die sleepring is identiek.

Als je de 8v knoppen die lin2.0 zijn vervangt door a4/a5/q5 knoppen met mode knop (lin1.3) en een a3 stuurkolommodule inbouwt, de 8p0953549F (pinbelegging kan ik je sturen) dan werkt het stuur prima met een originele audi radio (concert/chorus/rns-e) via canbus.

Een aftermarket kan natuurlijk ook maar dan moet je bovenstaande alsnog hebben, die modules om het signaal om te vormen gaan namelijk allemaal uit van canbus (en dus van een stuurkolommodule, die de linbus vertaalt naar can infotainment)

De a3 8v stuurkolommodule inbouwen kun je namelijk vergeten, is geintegreerd met de sleepring, en die krijg je nooit passend.

Dit is pas een inhoudelijke reactie! Van welke leeftijd TT had/heb jij het stuur ingebouwd?

Jos.
JBAutoservice BV
Plaats reactie