A2 1.4 tdi in de revisie...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Echt glimmen doen ze inderdaad niet meer ... 
Hoeveel jaar/km's zijn deze dempers nu meegegaan?
En heb je verschil in weggedrag kunnen merken na montage van de dempers?
Zeker met dit (winderige) weer van deze week ...

Hoeveel jaar/km's zijn deze dempers nu meegegaan?
En heb je verschil in weggedrag kunnen merken na montage van de dempers?
Zeker met dit (winderige) weer van deze week ...

- jmkoole
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De auto is van 2002 en de teller van m'n A2 staat rond de 265.000 km. In jan 2014 zijn alle vier de dempers vernieuwd. De rekening daarvan zit bij de autopapieren. De km-stand zat die datum rond de 150.000 km. Er is nu dus ca. 115.000 km met de (tweede set) dempers gereden. Fabrikanten geven aan dat schokdempers na ongeveer 100.000 km het meeste van hun werking hebben verloren. Meestal wordt hier niet op gelet en rijdt men vrolijk verder, wel tot drie ton of meer. Dat de schokdempers geen werking meer hebben zal veel mensen worst zijn. Ik heb nu de achterdempers vervangen. De dempers voor moeten nog worden vervangen. De eerste indruk van m'n nieuwe achterdempers is dat de auto stabieler/koersvaster op de weg ligt. Ondanks de harde wind had ik vandaag minder geschommel en heb ik de koers van de auto (op de snelweg) minder hoeven te corrigeren.
Ik denk dat vernieuwing van de achterdempers meer effect geeft dan vernieuwing van de voordempers, maar ik ben benieuwd...
Ik denk dat vernieuwing van de achterdempers meer effect geeft dan vernieuwing van de voordempers, maar ik ben benieuwd...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
- jmkoole
Afgelopen weekend zijn ook de nieuwe voordempers gemonteerd. De A2 rijdt lekker stevig en koersvast. Merkbaar beter dan met de oude dempers.
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

Als het goed is had je Kayaba dempers gekocht toch? Kan je zeggen welk type, en heb je je veren hergebruikt/gehouden?
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
deze KYB/ kayaba dempers (exel-g) heb ik ook , 2015 gemonteerd met H&R sportveren, ong. 65.000 mee gereden en ze zien er nog als nieuw uit, ik rijd achter zonder stofkappen, prima kwaliteit.
in de JDM scene staan ze ook goed bekend, met 40mm verlaging blijven ze lekvrij.
in de JDM scene staan ze ook goed bekend, met 40mm verlaging blijven ze lekvrij.
- jmkoole
Gisteren de saaie zwarte deurgrepen van m'n A2 vervangen door greepjes in de kleur van de carrosserie.
Afkomstig van een sloopauto in dezelfde kleur (licht zilver). Een VW Passat type B5 nog wel! Blijkbaar zijn deze deurgrepen op veel verschillende VAG-modellen toegepast.
Afkomstig van een sloopauto in dezelfde kleur (licht zilver). Een VW Passat type B5 nog wel! Blijkbaar zijn deze deurgrepen op veel verschillende VAG-modellen toegepast.
- Bijlagen
-
- 20190412_082148.jpg (4.29 MiB) 4684 keer bekeken