Ticcie schreef: ↑18 jan 2023, 13:42
hmmm.... nou werd de A2 vandaag afgekeurd op 1 punt: de h7 ledlampen van de groupbuy... Ik heb erbij gekeken en het lichtbeeld was inderdaad niet echt ok. Verwisseld met Philips Halogeen H7 en toen was het lichtbeeld weer prima.
Ik hou het voorlopig maar weer bij de halogeen units denk ik.
Ik had gisteren bij de APK precies hetzelfde probleem.
Het lichtbeeld had een deuk in de lijn van de linker koplamp en omdat de keurmeester wilde geen gezeik wilde met mogelijke steekproef kon hij het niet goedkeuren.
Hij heeft zelf nog geprobeerd door te stellen, maar kreeg niet goed.
Na montage van een set Halogeen lampen was euvel direct verholpen. Dus rij ook ik nu helaas weer met Halogeen :-(
Ik heb vermoeden dat alle extra onderdelen achterin de koplampunit mogelijk de linker lamp net te veel uit lood drukte, waardoor er een probleem in de reflectie ontstaat. Hoogte verstelling van de koplampen werkte ook al niet heel soepel.
Aangezien de LED lampen geen egaal licht zoals een gloeilamp geven doordat ze alleen op een klein oppervlak hun lichtbron hebben zitten kan door kleine verdraaing al snel een schaduw de reflector komen. Dus het lichtbeeld kan sneller verstoord raken.
Hopelijk heb ik ergens komende weken tijd om de LED lampen er opnieuw in te zetten en te testen.