Dagboek van een Kristallblauwe ATL.

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3341
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

05 apr 2019, 19:44 1 x

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
iKnijff
Berichten: 374
Lid geworden op: 20 aug 2015, 09:50
Locatie: Nieuwkoop
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

06 apr 2019, 07:47 1 x

Jeetje, wat ontzettend waardeloos! ): Sterkte met de afwikkeling en hopelijk kom je snel een ander mooi exemplaar tegen!
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

06 apr 2019, 11:10 2 x

Ik heb ooit even in de blauwe ATL van Lukas mogen rijden😀😀😀
Wat een fijne motor! Ik denk dat je van een BHC motor niet-echt blij wordt nu je de ATL gewend bent.
En het is in Duitsland op het ogenblik erg anti diesel zoals eekhoorntje al eerder aangaf. Dat maakt de ATL wel betaalbaarder.
Op Mobile.de staan op dit moment 7 xATL onder de €3000 te koop.Als het zover is wil vast wel iemand je helpen met importeren als de Duitse taal een probleem is.
Succes!
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 apr 2019, 17:10 1 x

Dank voor je inspanningen Dirck met al de links, echter ga ik de tijd niet hebben om bij de Oosterburen te winkelen.
jaapje schreef:
06 apr 2019, 11:10
Ik heb ooit even in de blauwe ATL van Lukas mogen rijden😀😀😀
Wat een fijne motor! Ik denk dat je van een BHC motor niet-echt blij wordt nu je de ATL gewend bent.
En het is in Duitsland op het ogenblik erg anti diesel zoals eekhoorntje al eerder aangaf. Dat maakt de ATL wel betaalbaarder.
Op Mobile.de staan op dit moment 7 xATL onder de €3000 te koop.Als het zover is wil vast wel iemand je helpen met importeren als de Duitse taal een probleem is.
Succes!
De ATL...... Wat mij betreft de Koning van de A2's!

We zullen zien, het viel mij op dat er op het Duitse forum regelmatig diesels gevraagd worden, terwijl er inderdaad een anti diesel lobby aan de gang is.....
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Spinazie
Audi A2 clublid
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 apr 2019, 12:12 1 x

Man man.. wat een ellende. Hopelijk zijn de lichamelijke klachten grotendeels verdwenen.
Spits schreef:
07 apr 2019, 17:10
jaapje schreef:
06 apr 2019, 11:10
Ik heb ooit even in de blauwe ATL van Lukas mogen rijden
De ATL...... Wat mij betreft de Koning van de A2's!
Weet niet of de ATL van Lukas nog verder gechipt is maar die is zowaar een beetje eng.. als je in z'n twee vol gas wegrijdt en de turbo oppakt :cool: Maargoed ik ben dan waarschijnlijk ook weinig gewend met m'n 75 pk en verlengde versnellingsbak. Hoe dan ook het rijdt wel echt anders.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar de goedkoopste oplossing zou een ATL met motor/turbo-schade op de kop tikken, mits je er goedkoop aan kan komen. Na een rondje internet zie ik echter geen koopjes staan, ook in Duitsland niet..
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

10 apr 2019, 12:23 0 x

Spinazie schreef:
10 apr 2019, 12:12
Man man.. wat een ellende. Hopelijk zijn de lichamelijke klachten grotendeels verdwenen.
Spits schreef:
07 apr 2019, 17:10
jaapje schreef:
06 apr 2019, 11:10
Ik heb ooit even in de blauwe ATL van Lukas mogen rijden
De ATL...... Wat mij betreft de Koning van de A2's!
Weet niet of de ATL van Lukas nog verder gechipt is maar die is zowaar een beetje eng.. als je in z'n twee vol gas wegrijdt en de turbo oppakt :cool: Maargoed ik ben dan waarschijnlijk ook weinig gewend met m'n 75 pk en verlengde versnellingsbak. Hoe dan ook het rijdt wel echt anders.

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar de goedkoopste oplossing zou een ATL met motor/turbo-schade op de kop tikken, mits je er goedkoop aan kan komen. Na een rondje internet zie ik echter geen koopjes staan, ook in Duitsland niet..
Jah! Ik werd ook altijd een beetje wiebelig van het vermogen, vooral vroeg naar 2 schakelen en dan volgas was altijd een feest!
Maar goed, ik struin rustig het WWW af, en laten we wel wezen, een 75pk is geen slak in het verkeer, toch?
Met een pepkuurtje wil een 75pk ook wat beter rijden dan standaard denk ik zo.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
Spinazie
Audi A2 clublid
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 apr 2019, 12:53 2 x

Spits schreef:
10 apr 2019, 12:23
Jah! Ik werd ook altijd een beetje wiebelig van het vermogen, vooral vroeg naar 2 schakelen en dan volgas was altijd een feest!
Maar goed, ik struin rustig het WWW af, en laten we wel wezen, een 75pk is geen slak in het verkeer, toch?
Met een pepkuurtje wil een 75pk ook wat beter rijden dan standaard denk ik zo.
Op papier scheelt 75 pk en 90 pk niet zoveel, maar de variabele turbo in de 90 pk variant zorgt wel voor een andere rijbeleving waarbij het koppel anders vrijkomt. Chippen van de AMF zorgt voor zover ik weet vooral voor vermogenstoename in de hogere toerentallen, maar dat kan iemand die daadwerkelijk ervaring heeft misschien beter bevestigen/ontkrachten.

@Jur is zich volgens mij aan het orienteren op een andere turbo op z'n AMF, wellicht ook nog leuk om in het achterhoofd te houden. Bovendien is de turbo bij de AMF makkelijk te verwisselen, in tegenstelling tot de watergekoelde turbo van de ATL.
Gebruikersavatar
Jur
Berichten: 207
Lid geworden op: 01 aug 2017, 12:48
Locatie: Veenendaal
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 apr 2019, 17:16 2 x

Spinazie schreef:
10 apr 2019, 12:53
Spits schreef:
10 apr 2019, 12:23
Jah! Ik werd ook altijd een beetje wiebelig van het vermogen, vooral vroeg naar 2 schakelen en dan volgas was altijd een feest!
Maar goed, ik struin rustig het WWW af, en laten we wel wezen, een 75pk is geen slak in het verkeer, toch?
Met een pepkuurtje wil een 75pk ook wat beter rijden dan standaard denk ik zo.
Op papier scheelt 75 pk en 90 pk niet zoveel, maar de variabele turbo in de 90 pk variant zorgt wel voor een andere rijbeleving waarbij het koppel anders vrijkomt. Chippen van de AMF zorgt voor zover ik weet vooral voor vermogenstoename in de hogere toerentallen, maar dat kan iemand die daadwerkelijk ervaring heeft misschien beter bevestigen/ontkrachten.

@Jur is zich volgens mij aan het orienteren op een andere turbo op z'n AMF, wellicht ook nog leuk om in het achterhoofd te houden. Bovendien is de turbo bij de AMF makkelijk te verwisselen, in tegenstelling tot de watergekoelde turbo van de ATL.
Dat klopt. Je hebt verschillende mogelijkheden die leiden tot een ander resultaat. Je kan bijvoorbeeld de kleinere turbo van een VW LUPO monteren waardoor in de lagere toerentallen de turbo eerdere inkickt dan de standaard turbo. Je kan ook voor een grotere turbo gaan (bijv. de GT1749V) die voor meer vermogen zorgt.

Hoe makkelijk de turbo te vervangen is laat ik nog weten, maar het is wel een klusje.
Gebruikersavatar
jaapje
Audi A2 clublid
Berichten: 1162
Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
Locatie: Zutphen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

10 apr 2019, 20:54 1 x

@Spits ,
Is de distributiekant van de motor erg beschadigd?
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 apr 2019, 00:57 1 x

jaapje schreef:
10 apr 2019, 20:54
@Spits ,
Is de distributiekant van de motor erg beschadigd?
Hoop het niet. Vandaag komt de schade-expert, als die ze plasje erover heen gedaan heeft ga ik 's rustig wat carrosserie delen verwijderen om de motor te kunnen zien. Alle koelers zijn sowieso kapot, front staat tegen de dynamo aan.
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gesloten