Het volgende project - ex-IIVQ

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

27 jan 2023, 20:04 4 x

Het lijkt erop dat een vorige eigenaar de FADER niet kon vinden: zowel in het linker als rechter achterportier zat alleen de tweeter, de grote speakers waren verwijderd! Als je geen geluid van achteren wilt, hoef je niet meteen de schroevendraaier te pakken, dat kan gemakkelijker :mrgreen:

De reparatie van het raammechanisme LA heeft het precies twee maal naar boven uitgehouden. Dat wordt dus een nieuw mechanisme (waarschijnlijk een complete deur, die lijkt goedkoper dan alleen het raammechanisme...).

Vandaag de krikpunten gemonteerd en omdat ik toch met de krik in de weer was, meteen de 15" 6-spaaks Style vervangen door 17" 9-spaaks S-line.

unnamed.jpg
unnamed.jpg (909.04 KiB) 1110 keer bekeken
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jan 2023, 08:50 0 x

Ben een beetje jaloers op jouw project @Peter_Maathuis.

Heb er stiekem ook aan zitten denken om te doen wat jij nu doet. Helaas ontbreekt het mij aan tijd en maar niet te spreken over de slappe was.

Ik blijf je volgen! Suc6 :innocent: 😇
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 jan 2023, 09:59 0 x

Peter, deze heeft koplampsproeiers, volgens mij is dit veruit de zeldzaamste optie op een A2.
Maar is dit in combinatie met Xenon verlichting? En dan ook automatische hoogteregeling?

Bij andere type Audi's met Xenon verlichting was dit naar mijn weten meestal gecombineerd?
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jan 2023, 10:05 0 x

Ik heb nooit xenon (af-fabriek) op een A2 gezien en automatische hoogteregeling op een A2 heb ik ook nog nooit van gehoord.

Ik elk geval heb ik gewoon halogeen verlichting, die binnenkort wordt vervangen door LED, en handmatige hoogteregeling.
Gebruikersavatar
4$$
Berichten: 513
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:22
Locatie: Voerendaal
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jan 2023, 14:14 1 x

@Peter_Maathuis ik heb hier nog een speaker liggen. Die heb ik zelfs van jou gekregen maar mijn speakers werken maar in de bestuurders deur moet ergens een kabelbreuk zijn. Mocht je het wenselijk vinden stuur ik je de speaker op tegen verzendkosten.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jan 2023, 17:38 0 x

Toppertje Sem! Graag dus - ik heb je een mailtje gestuurd.
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 feb 2023, 22:15 4 x

In de afgelopen dagen het raammechanisme linksachter vervangen. Mazzeltje met het mechanisme: bij Onderdelenlijn vond ik een voordelig LA-mechanisme met motor voor een tweedeurs A2. Daar zoekt geen mens naar...

De ruit gaat weer lekker soepel op en neer en beide achterportieren hebben weer een grote luidspreker onderin (met dank aan Sem) en de muziek komt weer uit alle hoeken :innocent:

Vandaag de gasveren van de achterklep vervangen, die ging het eerste stukje wel erg zwaar.

En ook de koplampen omgezet naar LED (stadslicht en dimlicht). Daarbij viel op dat beide connectoren in de auto beschadigd zijn: de vergrendeling is kapot getrokken. Ook blijkt de linker koplamp voornamelijk met lijm vast te zitten, dus daar moet een andere voor komen. Nieuw klusje.
Wel met genoegen geconstateerd dat de "lamp kapot"-functie van de boordcomputer goed werkt en piepte toen ik testte op de goede werking van een koplamp terwijl de andere er nog uit was..

Bij de Action heb ik voor € 2,99 een tube polijstmiddel voor koplampen gekocht - dat spul blijkt gewoon met een doekje heel aardig te werken. Mijn rechter koplamp is behoorlijk opgefrist. De linker doe ik na de aanstaande vervanging.

De connectoren ga ik dus vervangen door connectoren van een sloper, waarvan ik alle connectoren heb bewaard (en trouwens ook alle schroefjes, boutjes en moertjes). Nog een nieuw klusje. De koplampconnectoren (1J0 973 735) zijn overigens bij AliExpress voor ca € 2 per stuk te koop.
Van deze connector heb ik de draden al verwijderd...
unnamed.jpg
unnamed.jpg (79.36 KiB) 925 keer bekeken
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 feb 2023, 10:07 0 x

Goed en nuttig bezig geweest Peter. Heb jij een extractor voor de pinnetjes van de koplamp connector? Ik ben het ook eerder tegen gekomen, veel garagisten weten helaas nog steeds niet hoe het werkt ... Een paar in reserve voor de club zou geen slecht idee zijn.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 feb 2023, 10:33 3 x

Jazeker, ik gebruik een speciaal tooltje dat je voor een paar euro in China kunt kopen. Als je regelmatig VAG-connectoren lostrekt, kun je niet zonder...
VAG-trekker.jpg
VAG-trekker.jpg (34.57 KiB) 902 keer bekeken
...en met dit handige tooltje (Hazet 4672-12) trek je de draden er gemakkelijk uit. Wel eerst de lila vergrendeling in de connector verwijderen!
hazet.jpg
hazet.jpg (36.08 KiB) 900 keer bekeken
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

06 feb 2023, 11:40 0 x

bij Onderdelenlijn vond ik een voordelig LA-mechanisme met motor voor een tweedeurs A2. Daar zoekt geen mens naar...

Ja, als P Maathuis deze gesloopt heeft? Heel erg Jammer!
Bijlagen
caddy.jpg
caddy.jpg (174.29 KiB) 895 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie