Verlagen voor dummy's

Projecten, modificaties en accessoires.
Plaats reactie
A2again
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 jun 2023, 19:06 0 x

Medeforummers,

Ik overweeg (nee: ik wil het) mijn Piemontrode 1.4 te offeren aan de modificatiegeest, te beginnen met wielen en een verlagingsset.

Welke veren adviseren jullie (en waarom), hoeveel verlagen en kunnen de originele dempers dan op hun plek blijven?
Ger964
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 jun 2023, 19:44 1 x

Probeer een Eibach set te vinden.
Gaat de A2 een 30 mm naar beneden met behoud van redelijk comfort.
H&R maakt ook een set maar deze heeft geen comfort.
Ticcie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 jun 2023, 11:18 1 x

https://audi-a2.nl/viewtopic.php?f=17&t=8691

Hier vind je eea over het verlagen en de verschillende dempers en veren die worden gebruikt + de ervaringen.

Als je gaat verlagen, dan zou ik zeker ook de dempers vervangen als ze nog origineel zijn. Het doet het weggedrag heel veel goed en ik denk niet dat de oude dempers goed reageren op een verlagingsset.... Ik heb zelf een setje Bilsteins eronder gezet. Als je het zelf kunt doen, dan vallen de kosten wel mee.

Vwb de verlaging: ik heb gekozen voor H&R veren met 25mm verlaging, niet omdat ik een verlaagde A2 wil, maar meer omdat ie met nieuwe veren met de originele hoogte nogal hoog op z'n wielen komt te staan. Ik zie bij mij nu niet echt verschil in hoogte tussen de oude originele set (300dkm ervaring) en de nieuwe Bilstein / H&R set. Dus als je m echt een stukkie lager wil leggen, dan moet je denk ik wel voor 40mm gaan.
A2again
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 jun 2023, 19:43 0 x

@Ger964

Ik dacht simpelweg een set te vinden op de site van Eibach. Maar daar komt de A2 niet (meer?) voor. Ik begrijp ineens je 'probeer' er een te vinden.
Is er, behalve de kennelijk nogal harde H&R, een Eibach-alternatief?
Adrie-1
Audi A2 clublid

20 jun 2023, 22:17 1 x

De keuze is niet reuze, helaas. Nu is de verlagings-scene voor A2´s ook niet zo groot, dus enigszins te begrijpen is het wel.

Als je veren en dempers gaat vervangen kun je ook een schroefset overwegen. Ik heb de XT-X onder mijn 1.4AUA liggen. Het veert stevig moet ik zeggen, maar ik kan het wel waarderen. Met een zwaardere FSI zal het wat minder stevig aanvoelen.
Hoogte is rondom in te stellen, dat was mijn voornaamste reden om niet met losse veren in de weer te gaan.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

21 jun 2023, 09:57 0 x

Mijn Skoda Fabia Diesel Estate veren voor + achter ook niet meer leverbaar helaas!
Die waren ietsje langere, maar zowel voor & achter Progressief gewonden dus zacht en comfort als je alleen bent, en stug bij 4 personen of heel veel klus zooi.
Stug & Stijf zonder ooit doorgeslagen en ik zat boven wat Audi goed vond aan lading!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid

21 jun 2023, 10:48 1 x

Het is natuurlijk nogal persoonlijk, maar ik vind de H&R veren prima. En mijn vrouw gebruikt m regelmatig en heeft ook nergens last van. Hij is ietsje aan de stugge kant over verkeersdrempels, maar verder gewoon goed strak verend. Het viel mij reuze mee na de verschillende ervaringen die ik had gelezen.

Maar heel laag wordt ie er dus niet van...
Plaats reactie