Altijd een leuk klusje, die kentekenverlichting vervangen.
Ik mag binnenkort ook weer de uitgebreide versie gaan doen.
Te koop, tot ziens en toch bedacht!
- remco.elzinga
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik denk dat het warme weer + kruipolie+ een soldeerbout bij hebben gedragen aan het soepelere verloop. Binnenkort nog even glaasjes scoren, deze waren al eens te vast gedraaid.
Een ander klein probleempje is dat ik de lichtschakelaar doorverbonden heb en dat de kentekenverlichting niet automatisch aan gaat. Wanneer ik dezemet de lichtschakelaar inschakel vergeet ik deze regelmatig..
Weet iemand hoe ik de kentekenverlichting mee kan laten doen?
Een ander klein probleempje is dat ik de lichtschakelaar doorverbonden heb en dat de kentekenverlichting niet automatisch aan gaat. Wanneer ik dezemet de lichtschakelaar inschakel vergeet ik deze regelmatig..
Weet iemand hoe ik de kentekenverlichting mee kan laten doen?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vreemd verhaal over apart aan en uit te schakelen kentekenplaatverlichting...
Wat bedoel je met "lichtschakelaar doorverbonden"? Welke punten heb je met elkaar doorverbonden?
Wat bedoel je met "lichtschakelaar doorverbonden"? Welke punten heb je met elkaar doorverbonden?
- remco.elzinga
Dat is inmiddels een paar jaar geleden. N.a.v. een defecte schakelaar (denk ik) zijn de voor en achterlampen zo doorverbonden dat ze altijd aan staan als de auto op contact staat (m.u.v. de kentekenverlichting).
Als ik een momentje heb haal ik de schakelaar even los
Als ik een momentje heb haal ik de schakelaar even los
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat klinkt als "dagrijverlichting" (DRL), een veel toegepaste modificatie.
Meestal worden de mistlampen als DRL geschakeld (pinnen 3 en 8 doorverbonden) en dan spelen de achterlichten en kentekenplaatverlichting geen rol (lees: die blijven uit).
Als je geen mistlampen hebt, kun je het dimlicht gebruiken (pinnen 3 en 6 doorverbonden). Ik vermoed dat dit is wat je bedoelt. Of daarbij de achterlichten aangaan, weet ik niet.
Beide achterlichten kunnen aan zonder de kentekenplaatverlichting (parkeerlicht: knipperlichthendel op L of R bij uitgeschakeld contact).
Bij de lichtschakelaar moet je een doorverbinding kunnen maken, maar dan moet je weten welke 58x draden je moet hebben. In de bedradingsschema's moet je die informatie kunnen vinden.
En als je de parkeerlichtfunctie toch nooit gebruikt...
Ik kan dat nu niet: zit op de camping zonder werkplaatshandboeken
Meestal worden de mistlampen als DRL geschakeld (pinnen 3 en 8 doorverbonden) en dan spelen de achterlichten en kentekenplaatverlichting geen rol (lees: die blijven uit).
Als je geen mistlampen hebt, kun je het dimlicht gebruiken (pinnen 3 en 6 doorverbonden). Ik vermoed dat dit is wat je bedoelt. Of daarbij de achterlichten aangaan, weet ik niet.
Beide achterlichten kunnen aan zonder de kentekenplaatverlichting (parkeerlicht: knipperlichthendel op L of R bij uitgeschakeld contact).
Bij de lichtschakelaar moet je een doorverbinding kunnen maken, maar dan moet je weten welke 58x draden je moet hebben. In de bedradingsschema's moet je die informatie kunnen vinden.
En als je de parkeerlichtfunctie toch nooit gebruikt...
Ik kan dat nu niet: zit op de camping zonder werkplaatshandboeken

- remco.elzinga
Ik heb de pinnen 1 en 6 doorverbonden. Dan branden alle lampen m.u.v. de kentekenverlichting. Het zou mooi zijn als die er bij aangaan.
Ik zag op het schakelaardeel wel meerdere logo's staan. Is dit deel audi a2 specifiek?
Ik zag op het schakelaardeel wel meerdere logo's staan. Is dit deel audi a2 specifiek?
- Bijlagen
-
- 20230914_142444.jpg (2.31 MiB) 153 keer bekeken
-
- 20230914_143012.jpg (2.6 MiB) 153 keer bekeken